Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med 30 uker!!

Da fortjener du en :hoppe: (men ikke gjør det selv...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var den gode Juleferien over, og jeg sitter her på nattevakt igjen :wink: Jeg skulle sove litt på dagen, men typisk nok så fikk jeg det ikke til. Gav opp etter 1 time i senga :roll: Etter middag ble det ikke tid. Tenkte jeg skulle legge meg litt etter å ha lagt Lillepia. Men hun ville jo absolutt ikke legge seg. Det tok bare 1,5 time å få henne i drømmeverden :-( Da var jeg så frustrert at det ikke var noen vits, og bare 1 time til jeg skulle dra på jobb uansett. Så jeg sliter liksom litt nå da :Gjesp: . Ha lagt meg litt over kl 22 i 2 uker, så dette føles absolutt ikke rett :tunge1:

Det MÅ bli bedre igjen!

Siden jeg ikke fikk til å sove på dagen, så dro jeg på et kjøpesenter med en venninne i stedet. Tilbud på babyklær, og jeg kunne bare ikke dy meg :Hehe: Så langt har jeg jo ikke kjøpt noen verdens ting til Lille-Brum. Jeg fikk svidd av 800-900 kr, og alt var tilbudsklær :-D Og det føltes så utrolig godt etterpå. Det føles nesten som om jeg både har godtatt at det er en gutt, samt tror innerst inne at dette vil gå bra (selv om jeg ikke bevisst har bekymret meg, så murrer jo HELLP-monsteret hele tiden i bakhodet) :wink:

Det var jo typisk at jeg skulle møte mange kjente der da jeg lusket rundt med lyseblåe klær i hendene mine :ler:

Vi har jo ikke sagt noe til noen om kjønnet, så det ble noen som nå har blitt pålagt taushetsplikt :wink:

Lilletrollet: Klem tilbake! :klem:

Madden: Hmfr, her er jeg på natt, og da tar jo du 1 uke fri :roll::ler: Jeg har seriøs nedtelling nå! :wink:

Klem til deg også :klem:

Silja: Kos med hilsen fra deg! :klem2: Forstår godt at du prioriterer snuppa di! :wink:

Huldra: bli et supert år for deg!

Når det gjelder Lille(store)-Brum, så er jeg livredd for å få han alt for stor :o . Det har nok blitt litt for mye kraftfor i Jula, og jeg er jo alt annet enn aktiv for tiden :roll: Jeg har lagt på meg 7,5 kg til nå, og mange mener at det ikke er så mye :-? Men magen er stor da :wink:

Mayamor: Det hadde kanskje vært kjedelig uten litt trass i ny og ne :ler: Men heldigvis at ikke alle dager er like! Klem tilbake :klem:

KalloRilla: Fint at du er tilbake igjen! :klem2:

Sirka: Ja, tiden går fort nå, heldigvis! :kose:

Pondusa: Takk for hilsen! :klem2:

30+1 (snart) :danse:

På lørdag er jeg like langt som da Lillepia kom til verden pga HELLP-syndrom (30+3)

Gjest Madden
Skrevet

:kyss: Du er bare helt super vennen...blir så glad når du stikker innom med solskinn i dagboka mi!!

Håper at du har overlevd natta til tross for lite søvn på forhånd...det er trolig det verste med å gå natt..de nettene du ikke har sovet deg frempå!...man blir både kvalm og uvel..og får gjerne en solid hodepine! :roll: No good med andre ord..håper du får sove leeeeenge i dag da!! som kompensasjon liksom! :)

Kanskje jeg sitter oppe en stund med deg i natt?! Jeg sliter litt med søvnforstyrrelser i øyeblikket..så jeg lurer på å enten drøye med å legge meg eller legge meg tidlig..! Tenker jeg satser på det første..så da kan vi ha date i kveld! :sjarmor:

Sov godt vennen! :klem:

Skrevet

:klem: Takk for go'ord!

Nå følger jeg spent med, mens milepælen forseres (med glans). :Nikke:

Og nå kan du vel kjøpe klær med masse god samvittighet. Det er jo uansett kjekt å ha litt i hus. :-)

Gjest Madden
Skrevet

:oops: Svikefulle Madden...jeg svikter deg i kveld også...er så utrolig trøtt...så vi får ta igjen den daten en annen kveld!!

Ha ei fin vakt da Murmel!! Og så håper jeg du får ei fin helg! Stooor :klem: fra Madden :)

Skrevet

Forrige natt må ha vært den trøtteste natta jeg har opplevd. De siste timene satt jeg bare og glippet med øynene. Hodet ramlet forover hver gang jeg duppet av :wink:

Mitt håp om en dag i drømmeverden ble fullstendig ødelagt da mannen kom hjem fra jobb kl 10 pga kvalme og dårlig form :( . Jeg sov mer eller mindre urolig frem til 14.30 (lengere enn det sover jeg veldig sjeldent etter nattevakt). Med syk mann og kjempetrøtt/grinete Lillepia i hus, så var det bare å holde seg oppe hele ettermiddagen. Lillepia startet selvsagt leggeritualet med store protester. Men hun var heldigvis så trøtt etter forrige kveld/natt at hun ikke maktet protestere alt for lenge :wink: . Jeg tenkte legge meg etter det, men da skulle plutselig mannen forflytte seg fra sofaen til senga. Så jeg valgte å skravle med en venninne istedet for å legge meg på sofaen. Da hadde jeg gitt opp!

Akkurat nå angrer jeg veldig på at jeg har bestilt fysio til kl 08.15 :Gjesp: . Håper mannen er i såpass form at han klarer levere Lillepia i barnehagen før jeg kommer hjem, så jeg slipper det i tillegg.

Helt ærlig, så tror jeg det er en "der oppe" som sitter å humrer veldig over meg for tiden. Forrige svangerskap var som sagt over i uke 30. Noen har kanskje fått med seg min beretning om hvordan det svangerskapet var, der mange faktorer utenfor gjorde at jeg aldri fikk lov til å være skikkelig gravid. Det skjedde alt for mye i livet mitt rett før fødselen. Og etterpå slet jeg veldig med at jeg følte meg snytt for hele svangerskapet. Jeg fikk liksom aldri gå rundt å strutte lykkelig gravid. Det var ikke meg og min graviditet som var i fokus i den tiden. Det var veldig sårt. I lang tid etterpå hadde jeg en helt syk trang etter å bli gravid igjen. Fornuften min sa at jeg absolutt ikke ønsket 2 unger så tett (og mannen ønsket det ihvertfall ikke). Men hele meg verket etter å få lov til å være gravid igjen, få oppleve det jeg følte at jeg hadde gått glipp av. Takk og pris at mannen holdt igjen :wink: . Etterhvert landet jeg på landjorda igjen :ler:

Men nå er jeg altså veldig gravid igjen. Han "der oppe" lot meg få lov til å oppleve det fantastiske under en gang til. Det er jeg virkelig uendelig takknemmelig for! Men denne gangen skulle jeg tydeligvis også få lov til å være skikkelig gravid, med de fleste plager det måtte medføre :roll::ler: . Denne graviditeten skal føles og minnes for ever! :wink: Jeg var ikke fornøyd sist. Dette er min siste graviditet, og nå skal jeg få gjennomgå liksom :tunge1: .

Jeg fikk det som jeg ville... :sjenert:(og jeg klager likevel)

Vel, etter denne vakta er det bare 12 vakter igjen. Og jeg har fri en uke før nattevaktshelg neste helg. Da håper jeg at jeg får jaget vekk mann og barn så jeg får være ifred og sove så mye jeg vil :wink:

Eller vil jeg bare si at Lille-Brum er er en veldig aktiv krabat. Jeg håper inderlig at han ikke er like aktiv om natta når han kommer ut. Men jeg er veldig glad jeg nå slipper å bekymre meg over lite liv i magen :-D

30+2 :)

Skrevet

Uff da, der glemte jeg å takke Madden, Tiny og Moonchild for hilsner! :oops:

Dere er bare toppers! :kose:

Skrevet

Huff, nei enkelt skal det ikke være. :klem:

Du får sende over noen plager til de som ikke har noen... :roll:

Nå er det vel bare litt over en mnd til permisjonen, eller hva?

Plutselig hørtes det så nært ut..

Håper du får sovet litt i dag da, men lillepia er i bhg.

Skrevet

God helg, Murmel! :) Ja, vi får "nyte" de siste månedene av svangerskapene våre.. Sprekheten jeg følte i 5-6 måned begynner å avta, ja....... :Gjesp: Men det er jo ikke så lenge igjen da. :tommelsmil:

Skrevet

I dag kunne vi sett sola igjen, om det bare hadde vært klarvær :wink:

Ergo, endelig går det mot lysere tider! :-D

Jeg har kommet meg lengere i svangerskapet enn sist! :tommelsmil:

Akkurat det er nesten litt skummelig plutselig :wink: . Nå må jeg kanskje begynne å forberede meg på en normal fødsel (ikke det at HELLP faren er redusert på noe som helst vis, men jeg nærmere meg jo termin med stormskritt nå) :o . Sist kom jeg meg aldri så langt at jeg fikk lest om selve fødselen, fikk ikke info av jordmor, ei heller fikk jeg noen omvisning o.l på sykehuset. Så jeg er akkurat like blank (om ikke blankere) enn en 1. gangs gravid :tunge1:

Og tiden går ikke akkurat saktere nå :hoppe:

Men jeg føler meg mer optimstisk enn på lenge! :D

30+4 :danse:

Skrevet

Ullen i toppen igjen :ler:

Sorry Pondusa og Sirka, tusen takk for koselig hilsner! :klem:

Skrevet

Gratulerer med vel overstått viktig milepæl! :hoppe: Håper det er mange uker igjen til fødsel!

Ha en fin uke!

Skrevet

Så bra å høre at alt er vel med deg! Ingen ting er bedre.

Omvisningen på NSS var veldig fin da vi var der, jeg falt jo pladask for miljøstua og var så heldig at jeg fikk føde der også. Og jordmødrene og barnepleierne var jo toppen også. (de fleste i allefall... :tunge1: )

Denne gangen skal du få med deg alt, så bare tell uker og gled deg til finalen! :hjerter:

Ha en super-duper gravid-uke! :klem:

Skrevet

En stoor klem :klem: til deg murmeldyret! Jøss det er jo ikke lenge igjen i det hele tatt. Synes ikke det er så lenge siden du ble gravid... Tiden flyr!

Stor :klem: Lilletrollet

Skrevet

godt å høre at det går så bra med deg. hehe kanskje du må gå litt over dennë gangen du også.

Skrevet

:o Sol!!! Så flott! Da går det umiskjennelig mot vår og lysere dager..og netter!! :)

Ikke lenge igjen nå murmel! Hvor mange vakter har du igjen før permisjon nå?sikkert ikke mange! Det nærmer seg jo termin for din del! :)

Håper du har hatt ei fin helg vennen!

Stooor :klem: fra Madden

Skrevet

Innom for en oppdatering her og legger igjen en :klem:

Skrevet

Oi - sol. :o Jeg tror kanskje ikke jeg hadde overlevd mørketid... Har en inngående ærefrykt for dere som vil bo så langt nord. (Men det virker herlig om sommeren!)

Så flott at du nå er lenger enn forrige gang. Jeg krysser for at alt går bra!

:klem:

Skrevet

31 uker! :danse:

Jeg er nesten sikker på at jeg ender opp med å gå på overtid denne gangen. Det hadde jo bare vært så typisk, spesielt med en allerede stor baby i magen :wink:

Ringte jordmora i går og la fram mitt ønske om å bli behandlet som 1. gangs fødende. Siden jeg gikk glipp av all info sist. Hennes fødselsforberedende kurs var fullt, men hun skulle ta ta det alene med meg på kontrollen i neste uke. Og så har jeg bestilt samtale og omvisning på sykehuset, tror det var 14. februar. Det er virkelig ikke lenge igjen nå :o :wink:

Bekkenet er værre, søvnen litt værre. Mer gidder jeg ikke syte over det :roll: . Æ står han a ennu! :wink:

Veronal: Takk for grattis! :klem2: Det betydde mer for meg å komme over den milepælen enn jeg hadde trodd på forhånd :-D

Pondusa: Blir spennende med omvisning, aner jo ikke hva en miljøstue er engang :ler:

Gleder meg til Lille-Brum er ute ja, men må innrømme at jeg gruer meg litt til selve "prosessen" :oops: Takk for at du er optimist for meg! :klem:

Lilletrollet: Klem tilbake! :klem:

Jepp, tiden flyr virkelig nå! :wink:

Linemor: Ja, du skal se jeg følger i dine fotspor med overtid her også :ler::kose:

Madden: Nå vel, sola er bare her i teorien da. Jeg har ikke sett snurten av den pga masse dritvær :roll: . Men det er absolutt noe å glede seg til! :Nikke: . Nå har jeg 12 vakter igjen, 3 av dem i helga. Det er forøvrig min siste arbeidshelg på veldig lenge! :danse:

Håper vi "prates" snart! :klem:

KalloRilla: Takk for klemmen! :klem2:

Moonchild: Nå bor jeg heldigvis ikke i Finnmark da. Her er sola borte ca 1 mnd. Mer enn det tror jeg ikke jeg hadde klart, og jeg forstår godt de som blir deprimerte i mørketiden. Vi trenger lys!

Takk for at du krysser for meg! :klem:

Nå tror jeg faktisk at jeg skal legge meg litt nedpå. Endelig en dag uten avtaler eller planer :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...