Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Interessant og informativ lesing, Murmel. Har du forresten egen blodtrykksmåler hjemme, eller måler du kun BT hos lege/jordmor? (Jeg har utpreget hvitfrakkssyndrom, så jeg har egen måler hjemme - synes dessuten det er betryggende å ha oversikten over BT til enhver tid.)

UANSETT - ønsker deg en alle tiders jul! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fryktelig lite på nett om dagen

- sikkert i likhet med mange andre...

Skal ha jul i eget hus for første gang.

Vi blir bare 5 voksne og 1 barn.

Så det blir stille og rolig.

Ønsker deg og dine - en riktig god jul. :nissekone:

Klem fra Mayamor :klem:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Hei Murmel, god jul! :gullengel:

Håper du har det fint nå i julen! Deilig når roen endelig senker seg etter lang tid med stress og forberedelser..

Sier samtidig takk for det gamle og ønsker deg et riktig godt nytt år!

Stor :klem: fra Huldra

Skrevet

29 uker! :danse:

Jula så langt har vært ganske stille og rolig, og godt er det da søvnen min ennå er helt på bærtur :Gjesp: . Men noen julebesøk har vi da fått dratt på. Vi fikk til og med hvit Jul før uværet igjen kom tilbake :tunge1: (nå må jeg snart gjøre alvor av å kjøpe truger)

I går var jeg til Jordmor. Alt ser helt fint ut. Jeg har absolutt ikke holdt meg sukkerfri i Jula, men det var bare såvidt spor av sukker i urinen. Jeg var veldig spent på symfyse-fundus målet da jeg selv (og mange andre) synes jeg har stor mage. Men det var helt perfekt midt på streken :-D . Møtte en tidligere arbeidskollega her forleden som utbrøt: - Ser at du ikke har lenge igjen! Eh, det er da 11 uker til termin :ler:

I kveld dro mannen og Lillepia til svigers. De kommer i retur fredag formiddag. Jeg kan jo ikke dra noe sted pga HELLP-syndrom faren, og jeg er ikke helt happy over å være alene hele morgendagen. Men nå får jeg 2 netter helt uten forstyrrelser (for Lillepia er ofte skyld i at jeg er mye våken om nettene). Hvis ikke søvnproblemene mine retter seg til over nyttår, så skal jordmor prøve akupunktur på meg (nå er jeg virkelig desperat og kunne sikkert prøvd hva som helst :roll: )

Jeg er veldig misunnelig på avataren min :ler:

Tusen takk for Julehilsner Cappo, Siam, Mayamor og Huldra! :nissevink:

Veronal: Jeg måler ikke BT hjemme da det hele tiden har vært helt fint. Selv da jeg fikk HELLP sist :wink:

Takk for Julehilsen! :nisseblunk:

Skrevet

Håper du har fått sove godt i natt Murmel. Og så lurer jeg litt på hva sjansen er for at du får HELLP igjen er..? Håper ikke den er alt for stor.

Godt nyttår!

:klem:

Skrevet

Takk for hilsen Moonchild! :klem2:

Fordi jeg fikk HELLP-syndrom før uke 32 sist, er sjansen for at dette skal skje igjen et sted mellom 43-60% (litt avhengig av hvilken artikkel man leser). Av en eller annen grunn er sjansen minimal hvis man får det etter uke 32. Jeg fikk HELLP i uke 30.

I natt hadde jeg min beste søvn så langt i desember :-D . Våknet med dundrende hodepine. Det var vel uvant for både kropp og sjel å sove så mye :wink: . Nå er jeg kjempetrøtt igjen. Det er vel etterdønningner etter alle de andre søvnløse nettene. Satser på at denne natta også blir god!

Gleder meg til mannen og Lillepia kommer tilbake i morgen. Savnet dem mye i dag. Jeg har sett alt for mye på nyehetene i ettermiddag og kveld. Det er bare så ufattelig tragisk, og jeg føler meg helt tom og deppa :cry:

Ønsker alle et riktig Godt Nyttår!

29+1

Skrevet

Heisann Murmel, og vel overstått julefeiring!

Gratulerer så mye med fullgåtte 29 uker, dette går jo strålende!! :klem:

Håper dere får en fin nyttårshelg sammen.

Skrevet

Gratulerer med fullgåtte 29 uker tenk ikke mange ukene før vi er i mål nå kjemperart og tenke på synes jeg.

Håper dere får en kjempefin nyttårsfeiring :sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Gjest Madden
Skrevet

Godt nyttår vennen!! :klem:

Håper du har hatt ei fin feiring sammen med mann og barn!! :)

Har du snart noen netter igjen?? Litt ensomt her uten deg vet du!! :wink::)

Skrevet

Godt nyttår, Murmel! Håper du har hatt en fin nyttårsfeiring, og at du har fått flere netter med godt søvnutbytte! :hoppe:

Nå er det bare ca. 10 uker igjen, og jeg håper at det også gjelder for deg!

Skrevet

Håper du får et godt og spennede ( :babysmokk: ) nytt år, Murmel! Og at HELLP-syndromet holder seg laaaangt unna denne gangen.

Skrevet

Tusen takk for koselige hilsner Pondusa, Pia, Madden, Veronal og Sirka! :kose:

I morgen starter hverdagen igjen med Lillepia i barnehagen. Det tror jeg blir godt for alle parter. Siden forrige runde med trass (og mye beklaging her i dagboka mi), synes jeg det har gått veldig bra i lang tid. Men de siste dagene har hun vel satt århundre rekord i trass og raserianfall, spesielt om kveldene. Av og til lurer jeg seriøst på hvordan man takler 2 unger (eller flere) :roll: . Nok om det, jeg vel jo selv veldig godt hvor opp og ned dette går :wink:

Søvnen har bedret seg. Ikke helt optimal, men mye bedre enn det var på det værste. Det er jeg evindelig takknemmelig for! Så blir det spennende å se om det fortsetter når jeg begynner å jobbe natt igjen natt til torsdag :tunge1:

Synfysen er direkte ufyselig. Nå skal jeg gjøre alvor av å bruke krykker! Nyttårsforsett! Som fysioterapauten sier, det er ikke for min skyld at du skal gjøre det :ler: . Men hoftene er overkommelige med mitt bedagelige tempo i hverdagen :wink:

Var til legen igjen i dag. Det blir ganske hyppige besøk dit fremover. På tross av kaker i jula, var urinen sukkerfri, men det var spor av protein. Ikke helt happy for det, men BT er fortsatt fint: 113/68. Urinsyre-verdiene var gått ned, og det var jo også oppløftende!

UL viser en stor Brum i magen min! Anslått vekt til 1700g! :o . -Han får visst kraftfor, sa legen :oops: . Jeg lurer jo veldig på hva han ender på til slutt :wink:

I følge legen er alt så bra som det kan bli, men han fokuserer jo kun på HELLP farer o.l. Selv om jordmor har notert opp både bekkenløsning og insomnia på helsekortet, så spør han ikke engang hvordan det går. Jeg gidder ikke klage heller. Det er kun 14 vakter igjen, og jeg er innstilt på å prøve å klare det.

29+5 :-D

Skrevet

Innom med en liten nyttårs klem til deg jeg Murmel!

:vinke:

Klem :klem: Lilletrollet

Gjest Madden
Skrevet

14 vakter bare?! Så må jeg klare meg uten murmeldyret på natta?? :(

Jaja... For din del er det gode nyheter..så jeg er glad på dine vegne!!

Så fint at prøvene så så bra ut etter jula! Ingenting som er bedre enn det! Godt å høre at du også sover litt bedre nå..du trenger det! :Nikke:

Akupunktur er jo verdt et forsøk om du merker at du begynner å slite litt igjen!

Ha en flott tirsdag Murmel!! :klem:

Skrevet

GODT NYTT ÅR, KJÆRE DEG - og lykke til med aolt det nye som venter!

:oops: har ikke vært flink til å poste hos deg, etter at lille snuppa ble født har livet blitt travelt til tross for at jeg bare storkoser meg om dagene.... får bare ikke tid til alt som før :roll:

uansett, kos deg masse da!

*klem*

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Godt nyttår, Murmel!! :D

Nå er det ganske så nøyaktig et år siden du fikk meg til å starte prøverdagbok her inne! Og det har vært et veldig kjekt år, med både oppturer og nedturer sammen med deg og de andre Supergirls'ene her inne! Nå er vi i gang med enda et nytt Supergirls-år! :Hehe:

Så du gir Brum kraftfor du! :ler2: Ikke gjør deg selv en bjørnetjeneste da, ved å få ham for stor! :ler2:

Krykker er sikkert lurt, Murmel! Ta vare på helsen din!!

God uke! :vinke:

Gjest Mayamor
Skrevet

Trass er helt vanlig og bare noe en må igjennom - desverre.

Trøst deg med at det går i bølgedaler.

Ta vare på deg selv og lille/store Brum på kraftfor... :ler:

Krysser fingrene for at du ikke trenger å gå igjennom HELLP en gang til. :klem:

Klem fra Mayamor - godt nyttår forresten...

Skrevet

Da er jeg innom hos murmel og oppdaterer meg litt ;) Har vært lite på KG i en periode nå, men savnet er på ny her så da er det bare å taste for livet :ler:

Håper du har kosa deg masse med familien i jule og nytt årshelgen og at 2005 har mye positivt i sekken.

Skrevet

Gratulerer med 30 uker! 10 uker (+/-) igjen!!! :hoppe:

Det går unna nå..

:kose:

Gjest Madden
Skrevet

Tenk det da!!!! Bare 10 små uker igjen!!! :o

Dette går utrolig fort!!! Håper det er bra med deg! Du skal vel på jobb i natt du?!

Uansett..ha en flott onsdag Murmel!! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...