Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Håper du slipper unna spy-sjuka, Murmel. :tommelsmil:

Alle barn har vel sine "trass-perioder". Ganske sjarmerende når man ser tilbake på det (, men ikke akkurat når det holder på....) Pass på å ta opp trassen.. Morsomt å høre senere. Har et opptak av meg selv fra den alderen: "Jeg vil ikke ha den, jeg vil ha den for det...".. :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare så utrolig godt å få trøst hos dere! :klem:

Litt redd for å syte for mye over Lillpia her, for de fleste av dere har jo helt andre problemer å slite med. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg i det hele tatt klager på henne, det beste som noen gang har hendt meg... :sjenert:

Men nå er jeg da gravid (heldigvis selvfølgelig), men så veldig ustabil hormonelt. Lunta er kort og tårene sitter løst. Og jeg har grått flere ganger i det siste når hun trasser på det værste. Føler meg som verdens værste mor osv :oops: Ikke var det det spesielt gøy da de klaget på henne i barnehagen også, fordi hun ikke hører etter når de prøver å sette henne på plass :oops: . På toppen av det hele fikk vi barnehagebildene i dag. På gruppebildet er dattera mi den eneste som ikke smiler, men i stedet ser ut som en furten drittunge :roll: . Og sånn var portrettbildene også. Ikke mye å lage julekort av ihvertfall :(

Men selvsagt går det over, en gang... :wink:

Forhåpentligvis litt bedring før Lille-Brum ser dagens lys.

Bekkenet er ikke noe snilt med meg i dag. Men jeg kan vel klandre mannen for det :oops: :sjarmor: . Det skal visst ikke alltid være så lett :ler:

Nå har jeg to nattevakter, så drar vi til svigers fredag. Jeg fant plutselig ut at dette er siste helga jeg kan dra dit før babyen kommer. Fra og med uke 26 er faren for HELLP-syndrom betraktelig økt, og jeg bør holde meg hjemme/nært byen. De andre helgene før det er vi opptatt med andre ting.

Du er så god du Madden! :klem2:

Andre takler jo å få flere barn, jeg må vel også klare det på tross av trass o.l :wink:

Likte teorien din, Moonchild! :ler:

Det kommer vel mange "perioder" etter som de blir eldre også ja :wink:

Tusen takk for mange gode, fornuftege ord, Linemor! :klem: Du er god å ha!

Du har nok rett, Sirka :ler:

En vakker dag kan vel jeg også le av det hele :wink:

Og spysjuka har fortsatt ikke dukket opp igjen :klø:

Hurra, hurra for det! :klappe:

Noen sier at jeg er ekstra beskyttet fordi jeg er gravid. Men det er merkelig at mannen er like frisk. Han har alltid blitt lettere smittet enn meg (dere vet jo mannfolk :Hehe: )

21+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du bare har to netter da, du trenger nok å hvile litt vennen min!

Koselig med svigersbesøk..vi satser på det vi også denne helga...

Jasså...så nå har murmelmannen begynt å provosere bekkenet ditt!?! :ler: ....

Hormonelle...det har vi all grunn til å være...og dagboka er en kjempefin plass å skrive ut noe av dampen!!

:kyss: Håper du får ei kjempefin helg vennen!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Det kan ikke alltid være like lett å være gravid og i tillegg ha en liten rampeunge ( :wink: ) i huset!

Sånn sett gruer jeg meg litt til å gå gravid andre og tredje(?) gang.. Men selfølgelig, de gode stundene veier nok opp mot de travlige!

Når det gjelder sykdom har jeg også merket at jeg er mer motstandsdyktig nå i graviditeten! Vet ikke om det er tilfeldigheter, jeg trodde det var omvendt, men det er kanskje bare helt i starten av graviditeten at immunforsvaret er dårligere.

Av og til kunne det vært godt å ha studert litt medisin! :wink:

Du må ha en god tur til svigers i helgen! Virker som at besteforeldre er minst like spente på graviditeten som vi som skal bli foreldre! (og til tilder veeldig overbeskyttende og engstelige!! :ler: )

Men det er jo bare koselig!

GOD HELG! (jada, man kan godt starte helgen på en torsdag, kan man ikke det da??!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Murmelvenn. :klem2:

Himmel som tiden flyr. Syns ikke det er lenge siden du fikk +, og nå er du laaaangt på vei. :P

God tur til svigers i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til svigers (hjemstedet til Mannen) i helga :-)

Du skal ikke beklage syting, Murmel... Du har lov! Det prøver ihvertfall jeg å tenke på, hver gang jeg er i utakknemlig humør eller gjør merkelige ting... :Nikke:

Angående julekort; nå kan dere lage fine bilder selv, med akkurat de klærne (juleklær?) og omgivelsene dere vil! Selv om det er litt jobb, så hadde jeg selv foretrukket det... :wink: Er jo perfeksjonist, og da er det ikke noe moro når andre skal bestemme hvordan bilde skal se ut, selv om de er profesjonelle...man må jo ha samme smak også! Og man må klare å få barn til å smile! :wink: Og det klarer nok du... :hjerte:

Jeg synes det går i rekordfart her!

Snart 22 uker! :klappe:

Håper du får en kjempegod helg, og at familie og svigerfamilie er snille og hensynsfulle! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du fremdeles har holdt deg unna spysjuka, for det er ikke noe morro.

og andre har taklet og få flere barn jada, men det er sikkert mange av de som har vært slitne og ikke helt på topp til en hver tid. så du får bare ta det kommer seg, og vente på at hormonene en gang skal gi seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst en eller annen (eller noe) som ikke unner meg å få sove ut etter nattevaktene mine :wink: Merkelig at det alltid må skje noe som forstyrrer. Etter å ha sovet 2 timer ble jeg vekt av telefonen (nei, jeg drar aldri ut kontakten i tilfelle noe skulle skje mine nærmeste). Det var fra helsestasjonen. Noen husker kanskje at jeg etterlyste PPT oppfølging av Lillepia fordi hun er permatur. Og endelig ringte hun da. Jeg kan ikke beskrive hvor bortkommen man er etter ei nattevakt og bare 2 timer søvn. Jeg hadde virkelig store problemer med å gi opplysninger til helsesøstera om Lillepia mi (det blir vel barneværnet som ringer neste gang pga tips om "fjern" mor :oops: :Hehe: )

Lillepia var rimelig grei i går, og det var utrolig godt. Det fikk hun også høre da jeg la henne. At mamma er veldig glad for at vi ikke har kranglet, men har vært gode venner hele dagen :hjerter2:

Madden: Jeg kan ikke få sagt hvor lei meg jeg er over hva du gjennomgår nå :cry: :klem:

Men tusen takk for alltid koselig hilsner! :klem2:

83': Og jeg som trodde du hadde deg en lengere pause igjen :wink: Fint du er tilbake!

Du har helt rett i at de gode stundene veier opp alt. Man glemmer heldigvis fort :rosasmil:

Tiny: Koselig at du stakk innom! :klem:

Tiden går veldig fort nå. Hadde det ikke vært for KG og dagboka mi, så hadde jeg vel kommet helt ut av uketellingen nå :wink:

Lillen: Takk for koselig hilsen! :klem:

Jeg skulle gjerne laget julekort selv, og det er mulig vi prøver nå. Men rakkaren har ikke tid til å sitte rolig. Og hvis hun så gjør, så vil hun i hvertfall ikke smile til kameraet :roll::ler: . Jeg tror vi fotograferte henne ihjel frem til hun var 1 år. Etter det er hun ikke noe glad i kameraer :-?

Edea: Takk for hilsen! :klem2:

Linemor: Fortsatt like frisk takk :tommelsmil:

Jeg vet jo at trassen blir bedre etterhvert. Helt til neste fase :roll: Det skal jo ikke bare være lett å ha unger da :wink: Hver alder sin sjarm, eller noe sånt :ler:

22 uker! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten ikke få sagt hvor mye det varmer med all omtanken du viser meg.... :klem:

Setter utrolig stor pris på det!

Håper du får ei kjempefin helg hos svigers..det blir jo kanskje den siste på en stund så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med 22 uker!!

Her flyr jo ukene avsted!!

Håper dere har det fint i helga.

Tusen takk for hyggelig gratulasjonshilsen i boka mi, morsom drøm du hadde.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helgen over og en ny uke ligger forran oss. Mandag er nå engangen starten på en ny ubrukt uke, og ikke avslutningen på helgen :vinke:

Bruk alle de mulighetene dette gir, til noe positivt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja de sier jo det murmel. men jeg vet ikke helt hvor sjarmen er når ungen skriker i trass de til er røde i toppen og snørra renner. men jeg finner vel ut av det når den tiden er over. og jeg finner ut at vi overlevde alle sammen.

håper du har hatt en fin helg. og at du har fått sovet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei murmeljenta!!

Håper helga har vært fin, og at du har fått slappet av og kost deg!!:Nikke:

Dere har vel snø også nå...kanskje?...det ligger litt her...men som vanlig på vestlandet så regner det bort igjen raskt...og så fryser det på igjen... :roll: Helt håpløst!

Det som er skikkelig bra er jo at med snøen kommer iallefall julestemninga mi... :nisse::)

Håper uka blir bra!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et par minutter til rådighet før mannen skal overta PC'n snart (skolejobbing), så jeg får nøye meg med en felles:

Tusen takk for alle koselig hilsner! :klem:

Natt til søndag fikk jeg en light verson av omgangssyka. Mest diare, litt oppkast. Mannen var bare kvalm og uvel, ingenting kom ut :wink: Da var det jammen godt å være hos svigers. Vi kunne legge oss igjen, mens de tok Lillepia på søndagen. I dag føler jeg meg rimelig bra igjen. Dette var bare bagateller sammenlignet med fjorårets spysjuka :kvalm:

Joda, snøen kom for fullt natt til søndag. Det var skikklelig julestemning ute. Lillepia storkoste seg i snøen med svigers. Men så kom snøstormen, etterfulgt av regn. Ikke fullt så sjarmerende :tunge1:

Skal prøve å oppdatere meg mer i morgen hos alle dere andre!

22+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...