Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

hehe, godt at det bare er ei natt igjen da.

det er nok slitsomt ja, når hele familien ligger med indulensa og spysjuke. hørtes ikke spesielt morsomt ut. derfor skal ikke mine barn i barnehage, for det der hørtes ikke morro ut, hehe.

er ikke alle spark som er like gode nei, selvom en gjerne vil kjenne masse liv, er sikkert mange som har det sånn.

tenk at du er over halvveis. det går jo unna dette her.

godt og høre at det går bra og jobbe, håper det fortsetter fremover da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for "praten" i natt...håper du sover kjempegodt nå... kanskje vi snakkes igjen til natta?! jeg er nok oppe kjenner jeg meg selv rett!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Murmel!

Ja, nå er det lenge siden sist! Men nå er jeg altså tilbake!! Har bare hatt en liten ruge-pause.. :ler:

Nå er du også kommet langt, så hvordan har du det? Har ikke lest i gjennom hele dagboken din siden sist.. :oops: Jeg har det i allefall bra med magen. Den vokser og inni sparker det!

Vet ikke kjønnet da, så dette blir spennende! Er jo bare 3 måneder igjen nå snart..! :o

Håper vinteren går forrt!

Ta deg en tur innom dagboken min også snart! Blir hyggelig med litt oppdateringer igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E du våken!?! :) Du klarte å overtale meg du din lille luring....nå får du "viljen" din..jeg tester i morgen "tidlig" :ler:

Håper du får ei fin-fin natt!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem fra forrige nattevakt, sov fortsatt mine kjære. Jeg listet meg inn på vaskerommet, og det finner jeg alt sengetøyet + overtrekksmadrassen i en ball på gulvet. Jeg fryktet virkelig at Lillepia hadde spydd (for omgangssyke går selvsagt også i barnehagen for tiden :roll: ). Ganske oppgitt la jeg meg til å sove. Men det ble ikke den beste søvnen i dag. Lillepia hadde nemmelig "bare" blødd neseblod i natt. Hun var feberfri og i rimelig fin form, noe som igjen resulterte i et helt annet støynivå enn etter forrige natt. Og jeg måtte opp før kl 14 til fysio. Ikke var det tid til å sove i ettermiddag heller. Men jeg er selvsagt mest glad for at Lillepia ser ut til å være frisk igjen. Og veldig veldig glad det ikke var spysjuka! Jeg kan sikkert sove litt mer i helga :wink:

Nå har jeg bestilt abonnement på mammabladet det er reklame for her på KG. Får håpe det står noe vettu i det :wink:

Tusen takk for hilsner Linemor :kose:

21 uker! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt at det ser ut til at hun er blitt bedre da, selvom det selvsagt er slitsomt og ikke få sovet så godt, men alt har en pris.

hvordan går det oss fysio da? hjelper det noen? håper det hjelper, om det ikke blir bedre så blir det kanskje litt mindre smertefullt.

du får sove masse i helga. og gratulerer med 21 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg e så glad for Madden! :hoppe::grinele:

Ellers er det ikke helt min dag i dag :roll:

På tross av at Lillepia var i barnehagen og det var stille i huset, så har jeg sovet helt elendig i dag. Absolutt ingen god grunn for det.

Så blir jeg til slutt vekt av sms fra en venninne som har gjennomgått enda et mislykket prøverørs forsøk :(

Lillepia har visst vært veldig urolig og mye våken i natt, og mannen har derfor heller ikke sovet noe særlig. Vi er en fin trøtt irritert gjeng her :wink: Og i kveld skal vi liksom på kino med et vennepar. Det hadde jeg egentlig sett veldig frem til, men ikke akkurat nå :Gjesp:

Koselig at du stikker innom meg, Linemor! :klem:

Jeg er litt usikker på hvor mye fysio hjelper. Hun masserer hoftene mine, ellers gjør jeg litt øvelser for bekkenet. Det hjelper ikke for symfysen ihvertfall, men sannsynligvis litt for hoftene. Det er jo heldigvis ikke blitt værre i løpet av denne tiden. Hvor vondt jeg har er mest avhengig av aktivitetsnivået mitt. Kjente i går at juleshopping ikke er særlig godt :ler: (men jeg må jo).

Fortsatt 21 :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss: Håpa du får en flott kveld på kino, selv om det ikke starta så bra i dag!!

Håpa også at helga blir bra!! Stoor :klem: fra Madden... :):vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper dere får en fin kveld ja. jeg har vært på kino ett par ganger når jeg har vært gravid og syns ikke det er så veldig behagelig sånn mitt i filmen. men det går sikkert bra.

dere får sove godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Ville bare innom med en kjempegod oppmuntringsklem til deg!! :klem: Håper dagen i dag har vært bedre enn i går!

Fortsatt god helg!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det med kinoturen? håper det var en bra film og at det gikk greit og sitte under hele filmen.

ha en kjempe fin søndag da murmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer føljetongen om syke unger :wink:

Lillepia var i bernehagen fredag, men ikke helt i form. Vi kom oss på kino, og det var egentlig veldig godt å komme seg ut. Lørdag var hun ekstremt trassig og kranglete, men virket egentlig ikke spesielt dålig.

Men så kom det, spysjuka, en av de værste vanlige sykdommer ditt kjære barn kan få :roll:

Så ille har aldri hun vært rammet av spysjuka før. Siste runde var i 2-tiden i natt. Nå virker hun egentlig ganske bra igjen, selv om matlysten naturlig nok ikke er på topp :wink:

Men så kommer jo det store spenningsmomentet, når får vi denne skiten :roll: Jeg kan virkelig ikke forestille meg at vi slipper unna. Hun spydde tross alt på meg 2 ganger, og jeg har lagt sammen med henne i hele natt...

Føljetongen fortsetter... :ler:

Tusen takk for hilsner alle sammen! :kose:

21+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så morro da murmel. ingenting er vel kosligere enn det. håper du er heldig og kommer deg unna, men det spørs vel. men det er alltids lov og håpe.

regner med at du har mer enn nok og henge fingrene i da. men du får en så fin kveld som mulig, og så håper jeg lillepia er mye bedre i kveld og at det blir en rolig natt for dere alle tre. (eller fire)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

So far so good! Ingen andre ligger og spyr så langt! :tommelsmil:

Lille-Brum er blitt mer og mer aktiv, men det er ikke så ofte jeg kjenner han med hånden min ennå. Godt å kjenne liv uansett :hjerter2:

Lillepia derimot er ikke lengere et sjarmtroll. Troll derimot er langt mer passende :roll: Men det er vel perioder vi skal igjennom... Jeg tar meg i å lure på hvordan jeg noen gang vil takle 2 unger :sjenert:(sorry, jeg vet at det det er en provoserende kommentar i dette forumet :oops: )

Bekkenet er stabilt som før, og det synes jeg er veldig positivt (at det ikke er blitt værre totalt sett). Det skal jo ikke mye til før det det er vondt, men det roer seg igjen når jeg tar det med ro.

Koselig med hilsen fra Linemor og Madden! :kose:

21+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke provoserende i det hele tatt Murmel..det er jo dobbelt så mange unger...og unger er ikke alltid like enkle å ha med å gjøre...helt sikkert ikke ens egne heller! Så det så! vet at mange synes at overgangen fra ettbarns-mamma til tobarnsmamma kan være ganske stor..jeg synes iallefall ikke det er noe rart at du er bekymret ved tanken..spes. hvis lillepia trasser for tiden...hadde ofte mer enn nok med den ene jentungen jeg er tante til da hun var i trassalderen..det var en prøvelse å skulle passe henne over flere dager...nå er hun litt eldre..og stort sett en engel..men hun har jammen hatt sine sider ja!! :ler:

Godt at dere er friske forresten...vi håper det fortsetter slik!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småttiser i trassalder er noe av det minst sjarmerende som finnes. Og jeg tror de er en prøvelse for enhver forelder. (Og min teori er at det er for at man skal kunne tenke tilbake til 3-års trassalder når de blir tenåringer, sånn at man ikke tar livet av det nesten voksne, dobbelt så trassige avkommet... :ler: )

Syns utrolig synd på lillepia som har hatt omgangssyke. Absolutt det aller verste som finnes i hele verden... Jeg HATER å spy. Håper dere slipper unna!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle sjarmtroll er vel bare troll i perioder. hvordan kan noen finne det provoserende? er vel ganske vanlig at det svirre mange tanker rundt i hodene våre. og det og lure er jo ikke det samme som at du ikke vil ha begge to. er bare sund fornuft og tenke litt da.

men jeg tror det kommer til å gå kjempe fint, men kan sikkert være slitsomt til tider. jeg blir liksom tobarnsmor jeg og, men jeg lurer på hvordan jeg skal få dette barnet til å skjønne det med det storebror i himmelen. og jeg er livredd for å gi dette barnet dårlig samvittighet fordi det er sånn. føler ikke at jeg ikke egner meg som mor fordet. men det er vel tanker man må igjenom.

tror vi går gravide i ni mnd sånn at vi skal rekke og gruble litt jeg. for det er jo mye og tenke på.

godt at bekkenet ikke har blitt værre. og det er godt og høre at du kjenner masser av liv der inne. det er jo den beste forsikringen vi har om at alt er bra der inne.

du får ha lykke til med både lille brum og det lille trollet ditt. det går sikkert over tenker jeg. men kanskje ikke den første uka. du får heller komme inn hit og blåse av litt damp når det går ei kule varmt. for det er så apsolutt lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...