Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Babystruttemage er bare så utrolig flott. :hjerte: Håper jordmorbesøket var vellykket. Mannen din høres ut som en genial fyr å ha med på familielaget. (Jeg digger menn som klarer å stå opp tidlig med små barn!)

Ha en super uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var det nattevakt igjen :Gjesp:

Men jeg har bare 2 netter i denne omgangen, og så dagvakt på fredag. Det går helt sikker bare bra, på tross av at jeg nå er forkjøla (slapp visst ikke unna gitt)

Jordmortimen gikk bare bra :rosasmil:

Samme dama jeg hadde sist, veldig grei.

Lille-Brum hadde en hjertfrekvens på ca 150, og alt hørtes veldig fint ut. Blodtrykk og mål ellers var også bare bra :wink:

Denne delen av svangerskapet har jeg jo vært gjennom tidligere, så det var ikke så mye jeg lurte på. Vi var enige om at jeg trengte henne mer senere, hvis jeg er så heldig å gå lengere gravid enn sist. Skal tilbake først i romjula (har hele 4 legetimer før den tid)

Gleder meg til å få en endelig UL termin.

Jordmor beregnet termin til 20. mars :o

I svangerskapsboka står det 18. mars

Foreløpig UL termin er 18. mars

Mens min termin, beregnet utfra EL og testing, er 16. mars

Vil ikke, vil ikke, vil ikke plusse på noen dager :sur::ler:

Angående bekkenet mitt, så mener jordmor jeg må komme meg til fysio. Hvis det ikke blir akutt veldig mye værre, så skal jeg ta det opp med legen om 3 uker.

Tannlegen var fort unnagjort siden jeg ikke kunne ta bilder. Men han oppdaget en fylling som sprekker, og som jeg har mistet litt av :roll: Må tilbake i mai for å ta bilder samt skifte fylling. Borre, borre, borre :sjokk:

Sandra: Ja det er kos å høre hjerteslagene :hjerter2: . Ved forrige svangerskap ble jeg faktisk mer rørt av det enn av UL. Det føltes mer virkelig :wink:

Linemor: Takk for hilsen! Som du ser så gikk alt bare bra. Og snart er det din tur :klem2:

Madden: Ja, mannen min er snill han :hjertesmil:

Sirka: Skal snart lese din rapport :wink: . Som du ser var Lille-Brums frekvens ca 150, men bare ca :ler: Er så spent på hva UL termin blir på oss. Jeg skal også i uke 19 (selvsagt :Hehe: ), nærmere bestemt når jeg er 19+0

Lillen: Veldig glad for at du følger med på meg :klem: Og jeg venter i spenning på din gravis :wink:

Moonchild: Min mage er enda en mellomting mellom gravid-strutting og bilring :ler2: . Den blir nok mye bedre etterhvert. Jeg likte godt å ha mage sist :wink:

Ønsker samtlige en super uke tilbake! :kose:

15+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god vakt murmel!! sitter på nattevakt jeg også nå...tripper etter å komme meg hjem for å sove...synes det er tungt å jobbe om dagen...

Håper natta di blir fin!!! :tommelsmil::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at alt står bra til. ja det er kjempe kos og høre hjertelyden. syns fremdeles det er den deiligste lyden i verden jeg. de svisjende lydene.

kjenner du noe svømmeaktivitet der inne fra enda da?

håper det går bra med dagvakt på fredag ja. du får prøve og ta det litt med ro selvom det ikke er så lett.

ha en fortsatt fin nattvakt. den er snart over ser jeg. og sov godt når du kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott å høre at UL gikk bra. Har du begynt å kjenne noe liv i magen? Jeg har ikke merket noe (men er jo førstegangsfødende da). Du har jo erfaring med dette så du får fortelle meg hva jeg skal kjenne etter.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og prøver å gjøre unna papirarbeid først.

Men så ble jeg satt helt ut her:

Lille-Brum sparker for harde livet nedi der :danse:

Jeg kjenner det til og med med hånden! :hoppe:

Artig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, det var ikke så lenge det sto på da :wink: .

Men dette var definitivt ikke de livlige tarmtottene mine :ler:

Vi kjenne mer!!! :hjerter2:

Tusen takk for hilsner alle sammen! :klem2:

Det er helt sykt hvor gravid jeg plutselig har blitt!

Vi spiste middag hos foreldrene mine. De har ikke sett meg på 1 uke, og plutselig dukker jeg opp med mage :lol: Nesten vaggende :ler:

Og nå er det jammen liv der inne også!

Alt dette skjer som sagt 5 uker tidlgere enn sist.

16 uker! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vet du!!! Utrolig kjekt da...kommer ikke helt over at du kjenner det så tidlig..det må være utrolig herlig!! Sov godt da murmel!! håper du får en fin arbeidshelg!!! :kose::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro da murmel. det er kos og kjenne liv der inne. håpe du får kjenne masse liv hver dag fremover for det er så lett og begynne og få hetta når en har kjent det noen dager og så blir det stille.

håper at natta har gått bra da, og at dagvakta på fredag blir rolig.

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparking er helt herlig, spesielt når de kan kjennes uttapå, for da kan mennene kjenne også. Mannen min greidde faktisk i går å høre hjertelyd med dorullhylse - det var ganske kult!

Takk for hilsen inne hos meg. Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 16 uker da, Murmel! :)

Så heldig du er som kjenner liv. Forventer ikke å kjenne noe før om noen uker siden dette er mitt første barn, men det kan jo hende det skjer noe snart.. :hoppe:

Begynner å få mage jeg også. Tror ikke den synes utenpå klærne ennå, men jeg kjenner at den har forandret seg. Begynner å stå litt ut nederst.. Også er den hard! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du og Sirka begynner vel ny uke likt dere. er nesten våken. gratulere med 16 uker du og. håper du får gå litt lenger enn forrige gang nå da.

ha en fin dag da og samle opp masse krefter til fredagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med liv og begynnende struttemage! Koselig at alt går bra - jeg krysser fingre for at du skal gå svangerskapet ut uten komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt lurt... av Lille-Brum :sjenert::ler:

Mannen hadde allerede konkludert med en kommende fotballspiller, og gledet seg til å kjenne sparkene :wink:

Men det er ikke blitt noe mer sparking gitt :tunge1:

Mener å ense noen svake pekk langt der inne, en sjelden gang. Men jeg er ikke helt sikker. Og gjett om jeg går rundt og kjenner etter for tida :Hehe:

Det kommer vel. En venninne sa det tok litt tid mellom 1. gang og 2. gang hun kjente liv. Og det er jo tidlig ennå. Sist var jeg jo nesten 20 uker på vei. Mener det kom litt mer jevnlig da (tålmodig er ikke mitt mellomnavn :ler: ).

Ellers vurderer jeg snart å ringe legen min for henvisning til fysio. Symfysen er klart værre, nå er det vondt å gå :roll: . Og i dag er hoftene mine også helt gåen. Jeg håper det er fordi jeg har lagt inne hos Lillepia det meste av natta. Hennes seng er i hardeste laget for en voksen person. Men jeg har jo lagt der mange ganger uten å få så vondt tidligere. Men jeg bare nekter å få bekkenløsning der også :evil: Da må jeg flytte, for vi har alt for mange trapper å slite i her :-?

Må være snar nå, Lillepia kommer snart inn igjen. Er ute på lekeplassen med snille mannen :hjerte:

I morgen har jeg dagvakt. Tror det går greit. Fredag er vanligvis ikke den værste dagen. Så har jeg kveld resten av helga. Lillepia og mannen dra til svigers, så får jeg sove godt også. Og de slipper kjede seg hjemme mens jeg er på jobb :wink:

Igjen tusen takk for hilsner alle sammen!

Dere er bare skjønne! :klem:

16+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...