Linemor Skrevet 13. september 2004 #741 Del Skrevet 13. september 2004 hvordan går det murmel? er stille på deg. har du mye og gjøre. hvordan går det med lillePia? håper det er bra med dere alle sammen. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 13. september 2004 #742 Del Skrevet 13. september 2004 En liten hilsen til deg Murmeldyret! Savner deg her.. Håper alt står bra til med både lillejenten din, deg selv og med babyen i magen! Og mannen din, må ikke glemme ham når først de andre er nevnt! Jeg ønsker hele Murmelfamilien en fin uke! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 14. september 2004 #743 Del Skrevet 14. september 2004 Håper alt er bra hos deg, Murmel. Er det i morgen du skal til GU? Du får legge ut referat. Håper du får en flott uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 14. september 2004 Forfatter #744 Del Skrevet 14. september 2004 Joda, det er liv i meg Men det har ikke vært spesielt gøy å være mamma de siste dagene. Lillepia fikk mark i magen, og holdt meg mer eller mindre våken 2 netter på rad (det klør mest om natta). Så ble det ormekur på hele familien I tillegg har jeg holdt henne hjemme fra barnehagen siden fredag pga forkjølelsen. Den er enda ikke bra, men i bedring. Men det var ikke det værste Under 2. natts kløanfall skulle jeg inspisere rumpa hennes litt nøyere. Bare for å finne ut at Lillepia har ingen skjedeåpning :o . Jeg undersøkte henne på kryss og tvers ørten ganger. Tenkte det var meg det måtte være noe galt med. For det ser virkelig ut som hun har det ved første blikk, og jeg har ikke hatt noen grunn til å inspisere så nøye før :oops: (føler meg som teit mor). Fant til slutt ut at urinrørsåpningen sitter helt oppe ved klitoris, men ingen skjedeåpning. Hele helga var jeg totalt nervevrak. Så for meg det værst tenkelige, Lillepia uten indre kjønnsorganer :-( . Mandag ringte jeg endelig lege. Hun som tok telefonen trodde tydeligvis det ver meg det var noe galt med. Fikk til slutt argumentert meg til en time i dag. Så ringte jeg helsestasjonen. Fikk prate med en veldig hyggelig helsesøster. Men hun ville ikke se på Lillepia da jeg tross alt hadde fått meg legetime til henne. Ikke hadde hun hørt om noe lignende heller. Det tragikomiske oppi det hele var at hun også tydeligvis trodde jeg ikke var riktig vel bevart. Jeg er tross alt sykepleier, og jeg forsto fort da hun prøvde å realitetsteste meg Men i dag kom vi oss omsider til legen da. Han sier at det er jomfruhinnen som er helt tett. Den går i ett med huden. Ingen grunn til bekymring, men hvis det ikke retter på seg må det snittes opp før hun får mensen. Jeg føler meg minst 10 kg lettere nå :rosasmil: Ellers er formen egentlig upåklagelig. Kun vært litt uvel i helga, men det er garantert pga lite søvn. Selve svangerskapskvalmen tror jeg er over. Hurra for det! Får ikke tid til å oppdatere meg hos dere andre nå. Kanskje i kveld. Tusen takk for hilsner alle sammen! :klem2: I morgen skal jeg til Dr. Gyn. Det går vel greit 13+6 :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 14. september 2004 #745 Del Skrevet 14. september 2004 Men...jeg trodde slike ting ble nøye undersøkt på sykehuset, før man fikk reise hjem med den nyfødte!? Det er jo såpass synlig...siden du oppdaget det selv, mener jeg! Jeg forstår godt at du ble urolig...det hadde vel en hver forelder blitt Flott at det ikke er noe stort problem da! Godt å få en oppdatering fra deg igjen. Jeg håper at forkjølelse og ormer blir borte i en fei, og at operasjoene er unnagjort i en annen fei, slik at du kan slappe av igjen... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 14. september 2004 #746 Del Skrevet 14. september 2004 Husker da min lillebror hadde mark i magen. Jeg var liiiivredd for at de skulle krabbe over til min side av rommet og smitte meg. jeg nektet å sove på samme rom som han. Hele familien måtte på irrøde markkurtabletter, og til slutt gikk det over. Takk for hilsen Murmel, håper familien og du føler dere bedre snart. Bra at du fant ut hva det var med lille snuppa di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 14. september 2004 #747 Del Skrevet 14. september 2004 Så bra at dere snart blir friske igjen!! det er jammen tøft nok når det står på! Ang. lillepia's anatomi..så forstår jeg godt at du ble stressa...jeg hadde nok tatt helt av hvis jeg plutselig hadde oppdaga noe sånt!! Godt at dere har fått en god forklaring på hva det skyldes og at alt er bra med henne! Gleder meg til du stikker innom igjen!! (savner deg når du ikke er her vet du!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 14. september 2004 #748 Del Skrevet 14. september 2004 Godt og høre fra deg. begynte og bli litt bekymret for deg jeg nå. men jeg regnet med at det var noe med den andre som gjorde at du ikke fikk tid. kvalmen skyldes sikkert lite søvn ja. men behagelig er det ikke likevel. du får ha en fin kveld, og lykke til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. september 2004 Forfatter #749 Del Skrevet 15. september 2004 14 uker! Dvs, legen gav meg en foreløpig termin 18. mars (ut fra dagens UL), mens jeg gjerne vil holde på min 16. mars. Vil ikke, vil ikke, vil ikke være kommet 2 dager kortere Men endelig termin blir ikke satt før på neste UL om 5 uker. Ellers ser alt fint ut. Lille-Brum lå og sugde på tommelen :hjerter2: Blir litt svett av disse strenge "gravide er ikke syke-reglene". Jeg er i fin form akkurat nå, og veldig innstilt på å begynne på jobb igjen over helga. Men jeg er veldig usikker på hvor tøft det kan bli etterhvert. Det er tungt å jobbe natt, og de andre vaktene er veldig travle. Jeg mener ikke å ta sorgene på forskudd, men symfysen min har begynt å protestere litt mer nå også. Hvis forholdene skal legges til rette for meg etterhvert på jobb, så må jeg gå på topp. Det sier arbeidsgiver at de ikke har råd til. Da må jeg få meg aktiv sykemelding. Har full forståelse for at de ikke har råd til å lønne en ekstra person i full stilling. Men legen sier at reglene er så strenge at arbeidsgiver er pliktet til å legge forholdene til rette. Jeg forsto det slik at han også var litt oppgitt over hvor strengt det er blitt. Men det ordner seg sikkert, sa han :-? . Det er så godt å være kvitt kvalmen. Og de siste nettene har jeg sovet godt også. Lillepia klødde bare 2 netter og er fin nå. :rosasmil: I morgen er det innskriving og undersøkelser på sykehuset for Lillepia. Tipper det blir en lang dag med endel venting. Så blir det da sannsynligvis operasjon på fredag, hvis ikke legene i morgen finner ut noe annet. Hun er fortsatt snørrete, men jeg tror det vil gå bra. Det skal bli godt å få det overstått! Lillen: Jeg trodde også de undersøkte kjønn nøye på sykehuset. Mulig det ble oversett da Lillepia ble født 10 uker for tidlig og ble lagt rett i kuvøse? :klø: Takk for at du bryr deg! Sandra: Jeg har heldigvis ikke sett noen liv i bleien til Lillepia. Ikke turt å se så nøye etter heller. Kuren var en mixtur som gikk greit ned. Må gjentas etter en uke. Tusen takk for hilsen! :klem2: Madden: Du er nå så søt da Takk for koselig hilsen! Linemor: Ja, kvalmen var garantert pga lite søvn. Nå går det veldig bra! Takk for at du bryr deg! :klem2: Jepp jiupp! :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. september 2004 #750 Del Skrevet 15. september 2004 Takk for gode ord... :kysse: 14 uker = halvveis til 28 uker Jeg håper det ordner seg med jobben, og at du ikke tar på deg for mye. Du har vel fått beskjed om å ta det litt med ro!? Kan alt bli verre? Vil du jobbe? :trøste: Håper dagen imorgen går raskt unna, og at alt blir bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 16. september 2004 #751 Del Skrevet 16. september 2004 ja det er vanvittig at det er blitt så strengt. men det kan jo hende legen kan sykemelde deg lenger uti hvis det ikke fungere i det hele tatt på jobben lenger. men jeg håper det går bra for deg og jobbe noen uker i hvertfall. og at formen holder seg. jeg pratet med trygdekontoret i går og de hørtes så sure ut fordi legen kanskje kom til å holde meg sykemeldt resten av svangerskapet. men jeg sa at sånn var det nå da i hvert fall og at jeg tross alt har mistet ett barn og at det har vært litt problemer i dette svangerskapet også. men men. håper det ordner seg for deg. du får ha lykke til i morgen. håper operasjonen blir gjennomført, for det er ikke morro og dra hjem med uforrettet sak og måtte forbrede seg på nytt. ha en fin dag. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 16. september 2004 #752 Del Skrevet 16. september 2004 Uff, hørtes ut som du har hatt en litt frusterende uke. Og skjønner godt at du gruer deg litt til å komme tilbake på jobb. Det rare med disse innstrammede reglene for langtidssykemeldte er at de er laget for å sikre at man kommer seg tilbake til jobb etter en lang sykdomsperiode, og at arbeidsgiver skal medvirke til at overgangen blir god... (Og selvfølgelig for å hindre trygdemisbruk). Men det er tydeligvis ikke lett å tenke på alt - for å være gravid er jo ikke å være syk, men derimot en helt naturlig tilstand som ganske ofte gjør det vanskelig å jobbe. (Kanskje hun som laget de nye reglene ikke har fått barn, eller har hatt "supersvangerskap" - eller kanskje det var en mann... Som ikke vet hvordan det er å være gravid å jobbe i et "tungt" yrke.) Hm. Uansett - en god til deg, med håp om en fortsatt fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 16. september 2004 #753 Del Skrevet 16. september 2004 :trøste: Det har vært mye å tenke på for deg denne uka, Murmel. Jeg blir jo sykemeldt hele svangerskapet, men jeg har ikke hatt noe problemer med det ennå. Det er skolekontoret som betaler ut sykepenger for meg, og de er veldig støttende. Jeg har regnet ut termin til 16 mars, legen har satt 18 mars og på GU trodde de det var 17 mars... Vil ikke trekke fra noen dager jeg heller, så vi sier 14+1 i dag... :-) Håper du får en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 16. september 2004 #754 Del Skrevet 16. september 2004 Oi, dette har gått fort, allerede over 12 uker på vei, jeg klarer visst ikke helt å følge med. Fint at alt sto bra til med baby på kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 16. september 2004 #755 Del Skrevet 16. september 2004 Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?) Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556 Ha en fin dag! fra Månebarnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 16. september 2004 #756 Del Skrevet 16. september 2004 Angående det å være B-menneske, for så å få sjokk når man blir mamma; men blir vant til det ja? Jeg har ikke lyst til å være gretten resten av livet... Håper dagen ikke ble altfor lang... Har tenkt på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 16. september 2004 Forfatter #757 Del Skrevet 16. september 2004 Ingen operasjon! Dvs, hun skal opereres, men ikke før nærmere skolealder. Legen så ingen grunn til å gjøre det nå siden hun ikke har noen plager av navlebrokket. Og jeg er enig i at det gjøres før skolestart. Ønsker ikke at hun skal bli mobbet for sin utstående navle (nå er hun bare stolt av magen :rosasmil: ) Da er jeg kun lykkelig gravid, i god form og mer avslappet enn på lang lang tid Lillen: (jeg har deg konsekvent blå i håp om at det skal få deg gravid :D ) Når det gjelder jobben, så ønsker jeg nå å jobbe så lenge formen er bra. Men det er en ganske slitsom jobb i utgangspunktet, og jeg ønsker ikke slite meg helt ut. Forrige svangerskap var jeg helt utkjørt (av flere grunner jeg muligens forteller om senere) da jeg plutselig ble mor helt uforberedt 10 uker for tidlig Jeg er bare så egoistisk denne gangen at jeg ønsker å få nyte svangerskapet litt mer . Om jeg ligger på sofaen hele svangerskapet eller jobber meg ihjel, har ingen betydning for HELLP-syndrom faren :-? Når deg gjelder overgangen fra B til A-menneske, så er det helt utrolig hva man klarer :hjerter2: Glad for at du bryr deg! Linemor: Jeg får bare jobbe å se hvordan det går. Skal prøve og ikke ta sorgene på forskudd Legen nevnte hvor håpløst det var for flyvertinnene, som ikke skal fly som gravid. Det er visst ingen ting å gjøre for dem på bakken. Men reglene tar ikke hensyn til arbeidsplass i det hele tatt Tusen takk for hilsen! :klem2: Moonchild: Takk for koselig hilsen! :klem2: Reglene må være laget av en mann som er utrolig firkantet i hodet. Alt for å få ned det høye sykefraværet Sirka: Vi holder oss til 16. mars! :klem2: GadgetGirl: Takk for hilsen! 14+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 16. september 2004 #758 Del Skrevet 16. september 2004 Det var ikke helt ventet at de skulle dele akkurat der. Men jeg får vel henge litt i begge gruppene da, siden jeg er så glad i mange mellom M og Å! Et sted måtte jo Gry dele alfabetet... Si meg; er du folkeregistrert som Murmel? Du er en knupp som bruker blå på meg! Herlig er du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 17. september 2004 #759 Del Skrevet 17. september 2004 Hei Murmel. så fint at dere slapp da, er ikke bare bare og ha barnet sitt på operasjonsbordet. og det er greit og kunne bruke kreftene på den i magen isted. selvfølgelig trenger lillepia mamman sin også, men du trenger ikke bekymre deg for operasjonen i hvert fall. ja trygdereglene er ikke laget for alle. det er helt sikkert. hva jobber du med? vet bare at det er nattevakter. kan hende du har sagt det før, men jeg klarer ikke og finne fram til noen i hukommelsen. ha en kjempe fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 17. september 2004 #760 Del Skrevet 17. september 2004 Hei Murmel! Ingen mer side 2-døden på deg. ;-) (Selv om jeg jo beklager at jeg inndirekte var årsaken til at du/ ble "skilt" fra så mange gamle H-N jenter. Men miljømessig er det jo for det bedre!) Så flott at Lillepia slipper operasjon - jo større hun er, jo bedre. :-) Ha en kjempefin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå