Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Ville bare minne deg på at vi er 11+0.. :hoppe:

Ikke bare har vi lik termin og skal til UL i uke 13.

Vi er begge i høyrisikosvangerskap og er sykemeldte (ikke så morsomt da...).

Dette begynner virkelig å bli likt.. :o

Skal se det går kjempebra med oss begge to.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra du tar sykemeldingen på alvor og ikke stresser unødig. :Nikke: Så satser vi på et problemfritt svangerskap med masse ro!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fy: Du har å holde deg hjemme, Murmel!

Du ska

-kose med lillepia

-sove

-spise god mat

-drømme om lille-brum

-øve deg på å kaste lasso i tilfelle Madden og linemor tar knekken på deg (du må jo kunne ta igjen)

-digge "Ekstrem opussing" sammen med meg!

-nyte høstfargene som kommer nå

-gå passende turer for en høyrisikosvanger kvinne

-ta en prat med legen din om hva som bør skje framover

:klem:

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tyttebær!!murmeldyret skal ikke øve seg på lassokasting!! det var jo ment som en trussel dersom hun ikke holdt seg hjemme sånn som legen forordnet!! Hun SKAL være hjemme!!!

Tenk at du allerede er kommet så langt på vei!! Ikke lenge før magen spretter frem nå..men kjenner følelsen..har mest lyst at den skal strutte fra dag en jeg!!! (kjempekjipt når det liksom bare er den vanlige vaskeballen...som alltid har vært der!!)

Og du...den episoden der av ekstrem-oppussing..den satt jeg og sippet til alle tre gangene jeg så den (norsk-svensk og dansk tv3 her i huset ja...alt må repeteres!!) :ler: eller sippet...jeg hulket vel mer syns jeg å huske... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst; jeg sipper også til Ekstrem oppussing... :wink:

Takk for ord i boken min, Murmel! :klem:

11 uker idag! :klappe:

Bare en uke til du er over første trimester, er det ikke?

Enig med mamman; vær egoist og kos deg hjemme! :Nikke:

Og så håper jeg de plagene dine forsvinner snart, uten å bli erstattet med nye... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ikke syte over litt uff, ugg og au :ler:

Bortsett fra litt sånt innimellom, har mesteparten av dagen vært fin :rosasmil:

Jeg er påvirket av den positive Madden :blomst:

Dagen har gått så fort. Lillepia sov lenge til en forandring. Lot henne spise hjemme før vi dro i barnehagen. Så ville mamma møte meg i lunsjen. Og etter middag fikk vi besøk. Det ble ikke tid til å sløve på sofaen i det hele tatt i dag :ler:

Fint å høre at det ikke bare er jeg som siper over Extreme oppussing :grinele: Takk for hilsen Meta!

Jeg gleder meg til å få mage, Linemor :hjerter2:

Men det blir vel litt uffing av det også når den endelig kommer :wink:

Tusen takk for alle koselig hilsner i dagboka mi! :klem:

Tusen takk for gode ord, Edea og Moonchild! :klem2: Jeg skal være flink pie og holde meg unna jobben :wink:

Det var mange gode råd, Tyttebæret! Og det høres veldig lurt ut. Takk for at du bryr deg! :kose:

Jepp Sirka, i dag er det 11 uker! :danse:

Det skal gå veldig bra med oss begge ja! :tommelsmil:

Du høres jo mer hormonell ut enn meg, Madden :ler: Sett episodene 3 ganger :o :ler2:

Jeg blir så rørt og glad over alle de positive innleggene dine :klem: . Nå må du ringe tanta di snart så du kan få struttemage :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er du 11+1 i dag da blir litt forvirra når jeg er oppe på denne tiden av døgnet jeg. nei det er ikke alltid at planene om og legge seg på sofaen og gjøre ingenting lar seg gjennomføre. men du får kanskje muligheten i dag da.

hvordan er formen sånn ellers da? kvalm, sure oppstøtt osv. håper du slipper unna det meste av det, for det er jo ikke den morsomte delen med å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er første dagen jeg har fått sovet skikkelig siden ferien. Lillepia våknet da mannen sto opp. Da kunne han dra med henne i barnehagen, og jeg sove videre. Utrolig godt! :rosasmil:

Føler meg nesten som et nytt menneske :wink:

For meg er det tydeligvis en stor sammenheng mellom tretthet og kvalme. Jeg er sjeldent kvalm om morgenen, med mindre jeg utsetter frokosten for lenge. Det kommer ofte før middag og når jeg skal legge meg om kvelden (litt plagsomt når jeg ikke får sove da). Men jeg spyr jo ikke, og det går over etter en stund. Jeg har det som sagt stort sett bra. Det ble bare helt feil å jobbe natt med lite søvn, svimmel, kvalme og halsbrann. Det er kun de to nattevaktene jeg har vært skikkelig dårlig. Heldigvis! :rosasmil:

Jeg tør nesten ikke si det høyt, men nå kjenner jeg nesten ingen ting i symfysen. Jeg ba jo hormonene mine flytte litt på seg, og det ser nesten sånn ut. Det kan selvsagt komme tilbake senere, men akkurat nå er det veldig godt!

Hei Lillen! :kyss:

God morgen, Linemor! Tidlig oppe igjen :wink:

Ja, jeg er 11+1 i dag! Og formen er bra! :-D

Ja, her er jeg, Huldra! :D

Men nå skal jeg komme meg ut en tur.

Holdt på å glemme det hyggelige jeg fant ut i går kveld. Naboen under oss er også gravid :hoppe: Jeg har kun en venninne som venter baby i november. Ellers kjenner jeg ingen som er gravide. Men nå er hun gravid og har foreløpig termin 1. mars (jeg har 16. mars). Det er veldig godt å ha noen man kan være litt sammen med i permisjonen, i samme situasjon.

11+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmesituasjon med naboen! :Nikke:

Sikkert godt å ha noen ja... :klem2:

Håper dere har litt kontakt, og at de er folk dere liker :wink:

Jeg sa hei fordi jeg tror du glemte meg i forrige innlegg :oops: Med mindre det var meningen å ramse opp alle som hadde skrevet hilsen - unntatt meg! :tunge1: Jeg skrev ikke noe spesielt asså...det er bare et bevis på at jeg følger med på deg, og tenker på deg.

Ha en kjempefin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Murmel

Tenkte det var på tide med en liten visitt her inne, for nå har formen virkelig begynt å komme seg her i gården.

Er ikke på langt nær så kvalm lenger, og trøttheten begynner å bedres :)

Du er kvalm sier du, har du prøvd ingefær ?? Jeg tyr til ingefærøl jeg, og det hjelper. Det samme gjør salt lakris, da forsvinner den uggenheten som jeg har vært så plaget av. Jeg spyr ikke, men er mye uggen.

Da er lakrisposen fra Haribo med salt lakris god å ha :Nikke:

Og ellers har vi det vel bare bra, eller rettere sagt så bra som det går an når man har to små rundt beina hele dagen :roll:

Dagmamma er på ferie og da må jeg ta jobben selv. Jeg er jo sykemeldt da, pga trøtthet og kvalme, men får jo ikke hvilt så mye som jeg kanskje burde :roll:

jaja, ikke meningen å bruke dagboken din til å syte i.....

Når det gjelder bekkenløsning, så kan den komme VELDIG tidlig, bare spør meg, jeg kjente de første symptomene allrede i uke 8 :o

Og nå er symfysen rimelig vond, tenkte jeg skulle ta kontakt med fysioterapauten min, og se om ikke jeg får komme til om ikke så altfor lenge. Det hjelper nemlig med trening og behandling :Nikke:

Vi har termin i samme måned du og jeg, jeg har termin 5. mars.

Har ikke sett deg i marsklubben på SM, men kanskje du ikke vil være med der ?

Mange greie jenter der i alle fall.

Masse lykke til videre, kvalmen går snart over skal du se.

God :klem: fra Pludre 12+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Blir nesten litt flau jeg...er da ikke så utrolig positiv!! Men takk for komplimentet!! :klem:

Så godt å høre at du føler deg i bedre form!! Ingenting som er bedre enn det!! Pass endelig på å sove nok, når du har funnet ut at det hjelper!!! Pass godt på deg selv!!! :)

Og ha en flott dag!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, ja det kan være godt og ha noen å snakke med på hjemmebane også. blir liksom litt annet det.

det er bra det hjelper med søvn da, for det er ikke spesielt gøy og gå rundt og være kvalm hele tiden.

kan hende det går bedre og jobbe litt senere i svangerskapet da. om ikke i mer enn en mnd eller så og så heller ta en ny sykmeld periode da. hvis du vil. kan bli lenge og gå hjemme og. men samtidig kan det være veldig godt når man ikke fungere som man skal.

er jo bare noen få dager til du er ferdig med de første 12 ukene da. det går sikkert for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg gi en stor god :klem: til Lillen! Enn at jeg overså innlegget ditt :oops: Sorry! Jeg er veldig glad for at du følger med meg!

Når det gjelder gravide nabo, så har vi ikke vært så mye sammen til nå. Men vi prater alltid når vi møtes, og det er veldig hyggelige folk. Og vi synes begge det er kjempemorsomt at vi er gravide samtidig :rosasmil:

Koselig å få besøk av Pludre! :klem2:

Godt å høre at du føler deg bedre! Ingefærøl høres døden ut :kvalm: Kanskje laksis :wink:

Det høres litt slitsomt ut med to små når du ikke er i form. Lillepia mi er i barnehagen. Jeg har store planer om å ha henne hjemme litt også etterhvert.

Når det gjelder symfyse problemene, så har også jeg kjent det fra rundt uke 8. Jeg tenkte også på fysioterapi for evt å forebygge litt. Men akkurat nå er det litt bedre igjen, så jeg tror jeg ser det ann :wink:

Du er en fantastisk person, Madden! :blomst:

Her har du gjennomgått noe av det tristeste jeg kan tenke meg, og det er ikke 1. gangen heller. Du kunne ha sittet hjemme og forbannet høyere makter, skjebnen og verden generelt. Men du klarer å tenke positivt og være positiv. Og på toppen av det hele har du overskudd til oppmuntring og mange gode ord til oss andre. Tusen takk! :klem2:

Takk for alle hilsnene, Linemor! :kose:

Jeg håper virkelig det går greit å jobbe igjen etter sykemeldingen går ut. Sannsynligvis får jeg ikke flere sykemeldinger med mindre symfyseløsningen slår til for fullt. I forhold til HELLP-syndrom faren, så gjør det visst ingen forskjell om jeg ligger hele svangerskapet eller om jeg stresser meg ihjel. Ergo blir jeg ikke sykemeldt av den grunn. I natt har jeg sovet elendig igjen. Håper så inderlig det vil rette på seg. Hvis ikke blir det nok tøft å begynne på jobb igjen :roll:

Det er slitsomt å sove så dårlig :Gjesp: . Jeg var så optimistisk om bedring i går. Nå er jeg bare litt uvel, men jeg er redd det blir værre utover dagen. Prøvde å sove litt igjen etter Lillepia var levert i barnehagen. Men så ringte telefonen (selger selvsagt :evil: ). Så gikk kattene amokk :ler: Og så ringte min bekymrede pappa :wink: . Da gav jeg opp. Snart skal jeg møte en venninne sørfra som er på besøk i byen. Jeg ville helst lagt på sofaen, men det er eneste sjangse til å møte henne.

I kveld drar vi til svigers. Så jeg blir ikke på nett igjen før på mandag.

Ønsker alle en riktig fin helg! :vinke:

11+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kompliment murmel... :oops: ...blir helt flau...

Håper du kan sove ut hos sviger's da..sånn at du får hvilt deg litt!!! (da har du ikke kg som frister heller!! :ler: ...men kommer selvsagt til å savne deg når du blir borte helt til mandag da!! :) )

Ha en kjempefin helg, og ta vare på deg selv!! :) :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det ksn godt hende det ikke hjelper og være sykemeldt med tanke på HELLP, men det hjelper ikke på og gå rundt og være redd. og hvis du får for store problemer med at du er redd så kan det jo tenkes du kan sykmeldes for det. om ikke helt så kanskje 50% for det er jo stor forskjell på det.

men det kommer sikkert litt ann på hvordan legen din ser på det. synes det virker som de fleste leger ikke er så posetive til at gravide trenger og kunne ta det mer med ro.

men ikke så mye og gjøre med det. ha en kjempe fin helg da. så høres vi over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for godmorgen-hilsen fra deg! Var der ikke da, men jeg er her nå og det varmet selv om det ikke var morgen lenger! :D

Vil gi deg en skikkelig GOD HELG hilsen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...