Linemor Skrevet 22. august 2004 #621 Del Skrevet 22. august 2004 Og hvordan går det med deg da murmel. du er så stille så stille. Kanskje du jobber. er lett og glemme at andre må det også. håper alt er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 22. august 2004 #622 Del Skrevet 22. august 2004 Hei Murmel Sånne tanker er tunge å ha, kjenner meg igjen. Jeg har vært gjennom det meste av bekymringer fra svnagerskapsforgiftning til lekking av fostervann til misdannelser (av alle slag). Det går heldigvis fremover, om enn sakte. Bare tenk at for hver dag som går er det kortere og kortere tid til du holder det lille knøttet ditt i armene dine Håper at testene dine gikk bra, de pleier å kontakte hvis det er noe spesielt med dem. Jeg ville ringt hvis jeg var veldig nervøs. Spør om de har fått svar på noen tester, om de kan gi deg svaret, eller iallfall hør om hvordan prosedyren er på det stedet du har testet deg. Det er fælt å måtte gå å undre seg. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. august 2004 #623 Del Skrevet 22. august 2004 Takk for hilsen i dagboka mi murmeldyret!..det er så godt å ha dere jentene her inne... Håper at du føler deg bedre...og at du får raskt svar så du slipper å bekymre deg så mye! Krysser fingre for at alt skal gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 22. august 2004 Forfatter #624 Del Skrevet 22. august 2004 Dere er jammen veldig gode å ha altså :klem2: Nå er jeg på nattevakt igjen, Linemor Takk for at du bryr deg! :klem2: Når jeg tenker på det du har vært igjennom, så har jeg absolutt ingen grunn til å beklage meg Takk for hilsen, Jolie! Skal prøve Pondusa! Det går sannsynligvis bra Takk for klemmen! Koselig at du stakk innom, Sandra! :rosasmil: De fleste gravide bekymrer seg vel mer eller mindre. I dag har jeg ikke kjent noe særlig ubehag og er roligere. Jeg ønsker ikke at dette skal blir en syte dagbok der jeg bare uffer meg over plager og problemer. Jeg vet jeg er utrolig heldig som er gravid, og jeg prøver å minne meg på det så ofte som mulig. Det er virkelig et stort under! Men nå sliter jeg litt Forrige natt endte med at jeg ble veldig kvalm og svimmel. Jo trøttere jeg ble utpå natta (den startet egentlig veldig bra), jo dårligere ble jeg. De siste timene var nesten uutholdelige. Jeg turte nesten ikke kjøre hjem etter jobb. Da jeg kom hjem, var jeg fortsatt dårlig. Og det ble veldig lite søvn på meg. Først utpå kvelden roet magen seg en del. I skrivende stund er jeg ikke så værst. Men jeg er mye trøttere nå enn i går, og jeg frykter det blir reprise utpå natta/morgenkvisten. Jeg jobber nesten bare natt. Det lar seg ikke gjøre å bytte til dag/aften. Kanskje noen vakter. Men det vil være enda værre om jeg ble dårlig på dagen mens det er veldig travelt. Jeg er ganske alene og kan ikke slappe av når jeg føler for det Syt-syt-syt Ellers har jeg det faktisk veldig bra . Snille mannen min syntes synd på meg i dag, så jeg fikk fotmassasje før jobb :hjerter2: . Lillepia har en nesten trassfri periode, og vi koser oss veldig for tida :hjerter2: . Det varer kanskje helt til hun kommer sliten hjem fra barnehagen i morgen (etter 2 uker ferie) 10+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 22. august 2004 Forfatter #625 Del Skrevet 22. august 2004 Oi, hilsen fra Madden også! :klem2: Jeg ble så lei meg da jeg leste hva som har hendt! Håper det går bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. august 2004 #626 Del Skrevet 22. august 2004 Bedre og bedre dag for dag... Håper at du klarer deg gjennom natta uten så altfor mye ubehag..det er knalltøft å gå natt...når en har det slik..men spørsmålet er om det hadde vært bedre med dag/seinvakter da det gjerne er travlere..og tyngre da...Du får prøve å ordne deg mer fri på et vis..gradert/aktiv-sykmelding for eksempel..jeg har ihvertfall lært av min dyrekjøpte erfaring nå, at ingen arbeidsplass er så viktig at du skal risikere liv og helse hverken for deg selv eller barnet du bærer på for å jobbe..Ingen takker deg den dagen du blir syk fordi du har jobbet deg halvt ihjel! Du har ingenting å vinne på det..ikke arbeidsplassen heller for den del (som om DET betyr noe da!) Du må tenke på deg selv og den lille først og fremst! Ønsker deg ei riktig god natt!! Stor klem fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 23. august 2004 #627 Del Skrevet 23. august 2004 Sånn er det for meg og Murmel, jo mer sliten jeg er jo mer kvalm og vondt i magen har jeg hatt. det eneste som har hjulpet meg er og sove, og det er ikke lett når en er på jobb. skal være enig med madden om at det er tyngre og ga dag/kvelds - vakter med tanke på løft, men det hender det er lettere og få flere timer med sammenhengede søvn. men folk er så forskjellig. men hvis du jobber mye natt vil jeg tro at det kan være litt enklere og bli delvis sykmeldt, for det hjelper jo mye og halvere vaktene. og da hjelper du arbeidsplassen din det du orker og da bør de være fornøyd. og det er sant at du ikke får noe takkekort den dagen du møter veggen. men det er ikke morro og spørre om sykmeld. er bra du klarer og slappe av litt mer da. og jeg synes ikke det er noe regel for hvem som har lov og bekymre seg og hvem som ikke har. at vi bekymrer oss en del for de i magen er vel ikke det minste merkelig. de er jo de viktigste for oss, og vi vet vi vil elske dem da er det vel naturlig og være redd når ting ikke kjennes helt bra ut. det er ikke syting, men du verden hvor lett det er å føle at det er det vi gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 23. august 2004 Forfatter #628 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg forstår meg virkelig ikke på Helse Norge :klø: Etter nok ei dårlig natt (dog litt bedre enn forrige natt), hadde jeg Maddens og Linemor sine kloke ord i bakhodet da jeg kom hjem. Mye fundering, uvel og lite søvn, 2 timer senere, ringte jeg legen min. Forklarte problemet for sekretæren, som raskt informerte meg om de nye reglene: Arbeidsgiver skal legge forholdene til rette for den gravide. Jeg ba bare om en uke, hun skulle prate med legen. Så ringte hun meg opp igjen. Nei, jeg kunne ikke få sykelemding. Arbeidsgiver osv... Evt kunne jeg prøve fastlegen min Etter mye snørr og tårer og selvmedlidenhet, ringte plutselig telefonen igjen. Det var sekretæren til gynekologen igjen. Hun hadde hørt på meg hvor dårlig jeg var, og hadde pratet med legen en gang til. Så nå får jeg altså sykemelding likevel :o Jeg ble jo så glad at jeg holdt på å grine i telefonen. Ære være henne! Men jeg lurer jo litt da. Hun hørte at jeg var dårlig. Tror de i utgangspunktet at alle gravide lyger? Er det defor de nye reglene er kommet. Fordi de gravide har lurt til seg så mange unødvendige sykemeldinger. Jeg tror jo ikke gravide på noen måte er værre enn andre som ber om sykemelding for rygg, arm osv. Nok om det, nå skal jeg endelig prøve å sove litt. Magen kjennes litt roligere ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 23. august 2004 #629 Del Skrevet 23. august 2004 Blir så irritert når jeg hører sånt murmeldyret! Du fortjener i det minste å bli tatt på alvor!! Helt uhørt av legen å nekte deg sykmelding...burde i det minste tatt en telefon for å snakke med deg først før h*n vurderte noe som helst! Hvem som helst burde kunne forstå hvordan du har det nå..med den ubekvemme arbeidstia som natta tross alt er!! Alle som har prøvd å jobbe natt vet hvordan det i utgangspunktet sliter på kroppen..og når en skal takle en graviditet og det den tilstanden faktisk medfører (nei, graviditet er riktignok ikke en sykdom..men ingen skal komme og påstå at du ikke trenger mer tilrettelegging og omsorg/omtanke i din tilstand!!)....håper at du finner en mer forståelsesfull lege...dette var ikke noe særlig..Prøv å slappe av nå og nyte noen dager der du kan innhente litt krefter igjen! Sender en god over til deg, og ønsker deg en riktig god dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 23. august 2004 #630 Del Skrevet 23. august 2004 tror det er en generell oppfatning om at vi moderne kvinner ikke håndterer det og være gravide uten og syte og klage. husk kvinnene før i tiden klaget aldri, var aldri dårlig osv. eller kanskje det er det at dagenssamfunn er så effektivisert at det blir for mye stress og press når man er gravid at man fortere blir utslitt. kanskje arbeidsforholdene våre ikke er så lette og tilpasse for da er det bedre for arbeidsgiver og få oss ut. men å prøve og forklare en lege at det faktisk ikke bare er å vifte med tryllestaven så er alt bra, er ikke bare lett. men jeg er glad for at du får ei uke og komme deg litt på. så får vi jo håpe at når du trenger og roe det ned litt igjen senere så ordner det seg også. jeg er fremdeles redd for at legen skal sende meg på jobb igjen når denne sykemeldingen er over. men han kan prøve. da skal jeg sette opp telt på kontoret hans og nekte og dra før han tar meg på alvor. men en kan bli rimlig fortvilet over ikke å blir trodd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 23. august 2004 Forfatter #631 Del Skrevet 23. august 2004 Tusen takk for gode ord Madden :klem2: Jeg klør meg fortsatt i hodet :klø: , men smiler mest nå! :rosasmil: Først får jeg ikke sykemelding, så får jeg likevel fordi jeg hørtes så sårlig ut. Mannen hentet den for meg. Jeg fikk litt sjokk da jeg så den, for han har gitt meg sykemelding til 20. september! :o Jeg ba bare tynt om ei uke jeg (Hun som hørte på meg at jeg var dårlig, må jo ha trodd jeg var døden nær ) Vi får se ann formen. Jeg regner ikke med å være dårlig så lenge. Håper virkelig ikke det. Og jeg har det jo rimelig bra når jeg får nok søvn og kan ta det med ro. Mulig jeg er så dumsnill at jeg prøver meg før hvis det blir full krise på jobb. Mamma synes jeg skal være egoistisk og kose meg hjemme. Men så var det denne dårlige samvittigheta da Så på sykemeldingen at han har skrevet høyrisiko svangerskap. Det er vel pga HELLP-syndrom faren. Det ble bare 2 timer søvn pga alle telefonene i dag. Uvel da jeg sto opp, men nå er jeg overraskende pigg. Overtrøtt kanskje Gjett om jeg skal sove, sove, sove og kose meg en periode nå :D Lille-Brum skal vokse og bli stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 23. august 2004 #632 Del Skrevet 23. august 2004 Du har og holde deg hjemme til 20sept. det er en ordre. nyt det. det kan bli lange dager, men da har du i hvertfall muligheten til å hente deg ortlig inn. så kan du heller jobbe fullt noen mnd til når den er over. jobben din kommer verken til å sende deg takkekort eller sette inn store summer på kontoen din. og hvis det skulle gå galt (det skal det selvfølgelig ikke) så trenger du ikke ha dårlig samvittighet for at du presset deg selv litt mer på jobb. det er så mye rart som raser gjennom hode når ting går galt og da skal du vite at du har gjort ditt, og da har du gjort det du kan så det så. tar på meg en streng mine og gjør klar lassoen i tilfelle du prøver og snike deg på jobb før du skal :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 23. august 2004 #633 Del Skrevet 23. august 2004 Du... Det er viktig å passe på deg selv og babyen. Det er tross alt ikke SÅÅ ofte man er gravid heller Også har du jo tross alt en liten jente som trenger mammaen sin også! Men jeg skjønner godt din dårlige samvittighet. Har slitt med akkurat det samme selv. Men er man dårlig så er man dårlig. Basta! Håper du snart har det bedre. Stor klem fra Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 23. august 2004 #634 Del Skrevet 23. august 2004 Takk for velkommen-tilbake-hilsen i boken min! :D Sier som de andre: Ta livet med ro, du! :fy: Du har ikke fått høyrisikosvangerskap påskrevet sykmeldingen uten grunn! Pass på deg selv og Lille-Brum (for et søtt kallenavn på spiren! ) fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 24. august 2004 #635 Del Skrevet 24. august 2004 Ja ikke prøv deg murmeldyret!! både linemor og jeg har lasso..og når vi kaster samtidig..ja så sitter du fint i det!! Hold deg hjemme, og kast den dårlige samvittigheten i søpla...den er akkurat det..dårlig..og dårlige saker skal vi ikke ha innendørs...hiv den ut!!! Nyt noen sårt tiltrengte uker i fred og ro, sammen med dine kjære...hvem har ikke godt av det om jeg tør spørre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 24. august 2004 #636 Del Skrevet 24. august 2004 det er bra du også har lasso Madden. da skal vi nok klare og kjore henne fast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 24. august 2004 Forfatter #637 Del Skrevet 24. august 2004 Ok da, jeg skal være flink pie og kose meg hjemme i flere uker . Det høres jo utrolig deilig ut da Dere er så gode å ha, og jeg blir i så godt humør når jeg leser hilsner fra dere! :klem2: Jeg pratet med hun som har ansvaret for vaktene våre. Gruet meg til å fortelle hvor lenge jeg blir borte. Men hun sa: - Flott! Det var helt rett av legen å sykemelde deg så lenge. Ikke bekymre deg for jobben. Dette klarer vi! Jeg ble utrolig lettet. Men sjefen min er visst litt i tvil om jeg kommer tilbake etterpå... Hun hadde hørt at jeg har begynnende plager i symfysen også, noe som forøvrig er helt uproblematisk så langt Jeg var i byen med en venninne i formiddag. Kjenner at jeg fort blir uvel og svimmel når jeg anstrenger meg for mye. Det bekrefter troen min på at det kanskje ikke vil være så mye bedre å jobbe bare dag/aften heller for tiden. Men dette går da over om ikke så lenge! Jeg har da virkelig tenkt å ha mange fine uker før evt symfyseløsningen slår til. Aller helst håper jeg hormonene flytter seg derifra, så jeg slipper unna denne gangen For tiden er jeg veldig gravid. "Plagene mine" minner meg jo på det. Dessuten føler jeg at jeg går rundt med struttemage, selv om den bare er det i fantasien. Det eneste synlige er mine vanlige valker Snart begynner jeg vel å vagge også Dessuten siper jeg av "Extreme oppussing" på TV, der familien ble gjenforent med faren som hadde vært lenge i Irak. Jo, nå har jeg det veldig bra! :rosasmil: 10+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 24. august 2004 #638 Del Skrevet 24. august 2004 Dessuten siper jeg av "Extreme oppussing" på TV' date=' der familien ble gjenforent med faren som hadde vært lenge i Irak.[/quote'] Det har jeg sett en gang og svippet innom når det var reprise. Jeg grein begge gangene jeg :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 25. august 2004 #639 Del Skrevet 25. august 2004 Hehe det er vel sånn med de fleste. vi venter og venter på at det skal synes. og jeg tror kanskje den vaggingen ikke er til å unngå. men når den digre magen endelig er veldig tilstedeværende er den kanskje litt i veien. men da syns det hvertfall at man ikke bare har spist mer mat. blir du borte resten av svangerskapet så blir du det, men det er jo ikke sikkert kan jo tenkes at du vil eller må jobben noen uker, men da tror jeg det er godt og få slappe av litt først. gratulerer med snart 11 uker da. er jo greit at dagene går. syns dagene gikk så ufattelig tregt i begynnelsen jeg, men men. nå er jo snart de første 12 ukene over og da er du ferdig med første del og det er jo godt med alt som er unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 25. august 2004 #640 Del Skrevet 25. august 2004 Bare innom en tur for å si hei, og ønske deg fortsatt lykke til. Håper perioden med sykemelding gjør deg godt, og at du slipper plager videre. Jeg er forøvrig enig med alle som sier du skal benytte hele perioden. Det var nok ikke uten grunn du fikk sykemelding helt frem til 20.september! Klem fra edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå