Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Hei min venn! :klem:

Måtte innom en tur og lese litt. Ser du har vært på UL og at du har (bare) en med bankende hjerte i magen! :babysmokk: Jeg som var overbevist om at du hadde to! :ler2: Jaja, kanskje like greit? :D

Håper du har det fint! Jeg har det bra her i Danmark, men jeg gleder meg faktisk til å reise hjem igjen. Slitsomt å være så mange på ferietur... :roll:

Bare et lite hei til deg Murmel! :kysse:

:klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der var jeg i ferd med å gratulere deg for andre gang... Jaja, det er tydelig at det er lenge siden jeg har vært på KG, siden jeg ikke engang husker å ha grutulert deg for nesten en måned siden... :-)

Uansett - så bra med vellykket UL!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullemurmel - skriver i alle dagbøkene, men glemmer å flytte seg selv opp på side en. Hanni dyyyytter!

Håper alt er bra. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jammen er det ikke lett å skulle følge med på alt som skjer her inne! men jeg syns du klarer deg godt jeg!! Nyt dagene sammen med tulla di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flott at alt var bra på ultralyden.

Det må være herlig å se et bitte lite bankende hjerte... *drømme*

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tåpelig å oppdatere seg på alle andre enn seg selv :roll: Ren skjær egoisme, er det ikke det vi kaller det? :tunge1:

Kanskje det ikke er så mye å skrive om når man endelig er blitt gravid?

Man blir vel ikke så desperat etter å fundere på alt mulig usikkerhet heller...

Og når man i tillegg har vært gravid, og født et nydelig barn før, så er det ikke så mange nybegynner-gravid-funderinger heller?

Nei, nå tror jeg egentlig jeg er helt på jordet, for du må da ha masse å dele med oss fremdeles!? :-)

Men så det er sagt; full forståelse for mangel på tid og overskudd...

Håper bare du har det bra...for jeg tenker på deg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord og forståelse i boka mi! Det er godt å dele ting med andre som vet hva man går igjennom!

Håper du har det bra både med lillepia, og det lille nurket!

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Holder på å le meg ihjel av dere! :ler:

Dere er bare helskjønne alle sammen! :klem2:

Jeg skulle virkelig oppdatere skikkelig i går kveld. Men jeg er faktisk så egoistisk at jeg tenkte ta meg selv til slutt, sånn at jeg kom øverst på siden. For egentlig var jeg blodig fornærma over å havne på side 2 :Hehe:

Men så kom det plutselig en vrælende Lillepia ut av soverommet sitt. Og hun var bare helt utrøstelig den neste halvtimen. Derfor avsluttet jeg for å legge meg sammen med henne :wink:

Jeg har riktignok vært gravid før, men det føles absolutt ikke likt. Nå er jeg minst dobbelt så trøtt (men det er jo overkommelig :Gjesp: ). Sist var jeg mye mer uggen og gikk ned i vekt. Nå er jeg sulten hele tiden og går opp i vekt :roll: Sist var graviditeten mer virkelig for meg. Jeg hadde tid til å drømme og spekulere. Og mannen var nok en del mer oppmerksom den gangen også. Nå er hverdagen mer travel, jeg har Lillepia, og det hele har vært veldig uvirkelig for meg.

Men nå er det offentlig! :D De fleste vet det, og det blir mer snakk om meg og graviditeten (ikke så veldig mange som ble overrasket nei :wink: ). Dette og ultralyden i forrige uke gjør endelig at jeg begynner å forstå at jeg virkelig er gravid. Mulig jeg er usedvanlig treg :ler2:

Vil spesielt gi en stor klem :klem: til Huldra (som får meg til å gapskratte med sin hærlige humor :Hehe::klem: )

10 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så morro at du har fortalt det da.

er vel mange som bruker litt tid før de både tror det og forteller det, så tror ikke du er spesielt treg.

det er jo ikke så rart at man får mindre tid til og drømme og tenke andre gangen det er mini på vei for d har man jo en fra før som også må ha sitt. det gruer jeg meg til ved senere svangerskap, i hvertfall hvis det også skal bli som de to hittil, men alt går jo.

ukene går kanskje litt fortere også, når du ikke får godt og tellt dager. vil tro du har mye annet og gjøre og.

akkurat hvor langt er du på vei? du har sikkert skrevet det ett sted, men jeg orker ikke og lete og telle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jeg er faktisk så egoistisk at jeg tenkte ta meg selv til slutt' date=' sånn at jeg kom øverst på siden. For egentlig var jeg blodig fornærma over å havne på side 2 :Hehe:

Pffff, det er da ikke noe egoistisk med det, da. :sjarmor::ler: Har ikke sansen for at det overhodet er mulig å havne på side 2, jeg. *sukk* Men jeg innser at forslaget mitt til Moderatorene ramlet igjennom, så nå må man jo bare oppdatere hver dag, eller risikere å bli glemt.

Så deilig det må være at "alle" vet om det. Du er ikke akkurat treg, nei. Mange venter vel til de er over uke 12, noen venter til det begynner å synes. Tenker alle rundt deg syns det er koselig å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var du på full vei til side 2 igjen, så det måtte jeg jo gjøre noe med... :sjarmor:

Grattis med 10+2 i dag. Snart er vi ferdig med 1/3 av svangerskapet.. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var ferien helt over, og jeg er i gang med mine nattevakter :Gjesp:

Tusen takk for hilsen, Linemor! :klem2:

Ja, det er litt annerledes å være gravid når man har en fra før. Jeg takker høyere makter for at jeg ikke er dårlig og sengeliggende. Det er slitsomt nok å være trøtt hele tiden. Men det er kanskje en fordel at man har litt annet å være opptatt av :wink:

Jeg er snart 10+4 uker. Bruker å skrive det nederst på sidene mine.

Tusen takk, Tyttebæret! :kyss:

Kjempehyggelig at du er så ofte innom meg, Moonchild! :klem:

Sist jeg var gravid ventet vi til jeg var 12 uker før vi fortalte det. Egentlig føles det for tidlig å si det allerede 10 uker på vei, men det er flerer grunner til at det ble sånn. Nå er det egentlig greit :wink:

Takk for at du dyttet meg opp, Sirka! :rosasmil:

Jeg har virkelig ikke tenkt på at 1/3 av svangerskapet snart er over :o . Men Lillepia ble født i uke 30, så i forhold til henne er jeg jo over 1/3 :roll:

Fint tiden går fort! :wink:

God helg til deg også, Veronal! :ekstra kul:

Huff, jeg var forberedt på at jeg kan bli en smule engstelig og redd når jeg kommer til noen og 20 uker. Redd for HELLP-syndrom, prematur fødsel osv. At det ikke vil gå bra denne gangen. Men jeg trodde ikke at jeg allerede nå skulle bekymre meg :roll:

Sist startet det med akutte ganske sterke smerter i levera (under høyre ribben). Nå har jeg svake smerter der. Men saken er den at jeg for 4 år siden fjernet galleblæra pga gallestein. Etter opersjonen har jeg av og til hatt ubehag i det området, av uviss grunn. Det har jeg aldri diskutert med en lege. I det siste synes jeg at det har skjedd ganske ofte (men det kan jo liksågodt være meg som går og kjenner etter :sjenert: ) Mandag tok jeg blodprøver, deriblandt leverprøver. Siden jeg ikke har hørt noe, så antar jeg alt var normelt da.

HELLP-syndrom kan inntreffe når som helst i svangerskapet, men oftest de 3 siste månedene.

Jeg bekymrer meg sikkert unødvendig :roll:

Men det er ingen god følelse, og de siste dagene har jeg alt for ofte tenkt på at det kan gå galt :(

Ellers synes jeg bare jeg blir trøttere og trøttere, på tross av at jeg har hatt ferie :Gjesp: . Men det må da snu snart. Jeg spyr ihvertfall ikke, bare litt ugg av og til :wink:

Nå skal jeg prøve å jobbe litt :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så flink til å oppdatere meg her inne, men du skal vite at ambisjonene er til stede!

Ha en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke lett og legge bekyringene til side da, de er der og tror du at du har glemt dem en liten stund kommer de snikende på deg igjen.

det er slitsomt og engste seg, men jeg tror ikke det er så mye og gjøre med det. og la oss håpe at du engster deg helt unnødvendig, for det er jo det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, takk for hyggelig visitt i boka mi. Visst er det godt å savne mann og barn litt, for da blir det enda deiligere å se dem igjen. I dag går det likere, selv om lillemor sov da jeg ringt i formiddag og ville snakke med henne...

Håper du har hatt en fin helg, og så synes jeg du skal prøve å legge bekymringene litt på hylla. Bittelitt iallefall, for dette skal gå så bra så! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...