Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsen i dagbak mi og GRATULERER MED SPIREN I MAGEN :sjarmor::sjarmor:

Så koselig og artig at vi nesten har termin på likt :sjarmor:

Jeg har termin 13 mars så dette blir spennende.

Skal på ul 2 aug så det er ikke så veldig lenge til.

Har du kommet deg inn på SM, håper vi kan følges i marsklubben der :sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:dagensrose: Jeg har ikke jammen ikke vært inne og gratulert deg. :oops:

Men her kommer det.........

Gratulerer med positiv test,

Håper den lille vil spire og gro i magen.

Og at du holder deg frisk gjennom hele svangerskapet.

Som Pia så har vi termin nesten samtidig. Min er 14. mars.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forklaringen, murmeldyret! Det hørtes ikke mye kjekt ut :o , men jeg håper virkelig at du er blant de 40% denne gangen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten forklaring på HELLP-syndrom:

(sitert fra Meta)

HELLP er en spesiell form for svangerskapsforgiftning. Bokstavene i sykdomsnavnet er en forkortelse for de engelse ordene:

Hemolysis: Betyr at de røde blodlegemene brytes ned.

Elevated liverenzymes: Betyr at det er økt mengde leverenzymer i blodet. Grunnen er at levercellene går i stykker og stoffer (enzymer) som finnes inni dem strømmer ut i blodet.

Low platelets: Betyr at det er et lavt antall blodplater i blodet. Blodplatene har en viktig funksjon når det gjelder blodlevringen, og blir antallet for lavt kan blødninger ha vanskelig for å stanse.

HELLP kan opptre i hele svangerskapet, men er vanligst i de siste tre månedene. HELLP kan også opptre under eller etter fødsel. Tilstanden kan være livstruende, både for mor og barn.

Denne skiten skal jeg ikke ha igjen! :wink:

Tror jeg skal greie og ikke bekymre meg unødvendig, Limbo. Håper det :sjenert:

Ja, kanskje det vil hjelpe med en tur til tanten din, Juni04 :tommelsmil: Hun jeg var til hjalp meg ihvertfall veldig psykisk. Men jeg vet jo nå at jeg allere var gravid da jeg var til henne. Kanskje det hjalp egget å holde seg fast? Hvem vet... :wink:

SM, er det forumet Snart Mamma Pia? Jeg får sjekke det ut senere i natt! Morsomt med så lik termin! :-D Jeg skal til ultralyd 10. august. Gleder meg!

Håper det går bra med deg også, Zianta :klem:

Det blir morsomt å følge hverandre!

Takk for oppmuntring Veronal :blomst:

Jeg skal prøve og ikke syte for mye under dette svangerskapet. Det er jo egentlig bare å tenke på hvor heldig jeg er. Men jeg sliter virkelig med å jobbe natt nå. Kan ikke huske at jeg ble så tidlig trøtt sist. Men da jobbet jeg jo ikke natt heller. :Gjesp:

Kanskje jeg endelig blir et ekte murmeldyr :ler:

Har søkt litt for å finne termin datoen min. Hvis jeg baserer den på siste mens dato, så er den 18. mars. Men det er regnet ut fra en 28 dagers syklus. Min var 2 dager kortere, og jeg vet når EL var. Dessuten testet jeg jo positivt 1,5 døgn før min beregnede IKM. Basert på EL, er terminen min 16. mars. Men jeg er redd legen vil gå utfra mensen. Vel, jeg holder på mitt til ultralyd terminen blit satt! :wink:

5+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sm er Snart Mamma ja.. Jeg trives veldig godt i min terminklubb. Er så greit å ha noen å snakke med som er like langt i svangerskapet som en selv :Nikke:

Håper du slipper unna problemer i svangerskapet. Du blir jo fulgt opp ekstra regner jeg med, så da kan de vel gjerne hjelpe litt tidligere? Håper det :)

Ønsker deg en skikkelig flott helg :)

Klem fra Meta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jeg si, Murmeldyret! Her har det skjedd store ting siden sist!

GRATULERERså utrolig mye! Endelig er det i allefall en av the Supergirls som har lykkes!

Gleder meg masse til å lese her utover og følge deg! Lykke til med alt sammen!

:babygutt::babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom å si gratulerer en gang til!!! :hoppe:

:-D Det er jo helt utrolig!! :D

Det er så herlig med slike nyheter! Og særlig siden det ser ut til å gå en stund mellom hver gang noen av oss "problembarna" blir gravide... :wink:

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spørre om noe viktig:

Hvordan sa du at du var klar? Så du en spesiell vei? Snakket du til den lille barnesjelen(e)? Mediterte? Konsentrerte?

Skal gjøre det nå...bare jeg får oppskriften. Var det før eller etter el?

:wink:

Takk for oppløftende melding i boka mi, Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Lillen :wink: Jeg er både delvis seriøs og delvis spøkefull i det jeg sier. Jeg var til den positive damen ca 8 dager etter EL, så jeg krediterer egentlig ikke henne for mirakelet. Men hun var så flott, og jeg ble så smittet av hennes positive væremåte.

Da jeg etter behandlingen gikk bortover veien, så holdt jeg meg på magen og sa inni meg at jeg er klar. Nå kan babyen bare komme til meg, jeg vil ta godt vare på den. Jeg tenkte at jeg kanskje ikke hadde sagt klart nok ifra tidligere. Og det skadet ikke å prøve. Hvem vet, kanskje er det derfor egget klamret seg fast :wink:

Ellers takk til alle dere andre for gratulasjonene! :blomst:

Det er ennå så uvirkelig, og jeg glemmer det nesten av iblandt. Plutselig demrer det for meg igjen, hurra jeg er jo gravid :D

Jeg tror jeg blir utsatt for telefon terror for tida. :roll:

I lengere tid har det ringt et ukjent/hemmelig nummer, som legger på i det vi (som oftest jeg) presenterer oss. Først tenkte jeg ikke over det. Nå skjer det oftere og oftere, og ofte ca mellom kl 14-15. I går sa jeg bare hallo, så ble det lagt på. I dag sa jeg ingen ting først. Etter en liten stund sa jeg hallo (det kunne jo være noen andre). Da først ble det lagt på. Det er helt stille i andre enden. Kan ikke høre sus eller noe. Jeg liker det ikke. Og i helga er jeg alene hjemme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt med noen som plager deg på telefone da.

Med mindre du har mange venner og familie som har hemmelig nr. så ville jeg latt være å svare på alle skjulte anrop. Fortell de nærmeste at du har blitt plaget med masse telefoner, og hvis de vil ha tak i deg/dere så må de ringe fra mobil eller en telefon med nr. visning.

Det er jo kjedelig å måtte bytte nr. bare fordi noen idioter plager dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med telefonterror! Men prøv å la være å ta den som Zianta sier...

eller kanskje det er noen som skal sjekke om dere er hjemme, sånn litt innbruddstyv-strategi?

ikke meningen å gjøre deg mer nervøs altså... :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått med meg den store gleden før nå, og da jeg kom på nettet idag tenkte jeg at jeg måtte innom og se om det hadde klaffet for deg (hadde så på følelsen det var sant nemlig, og det var det jo :danse: )

:blomst_opp: GRATULERER :blomst_opp:

:hoppe::hjerte::hjerte::hjerte: alle hjerter gleder seg :hjerte::hjerte::hjerte::hoppe:

lykke til videre, håper du får et flott svangerskap og må du nyte det hele :-D :Nikke: :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummervisning på telefonen :o

Det har jeg da hatt siden det i det hele tatt var teknisk mulig. I begynnelsen de boksene som ble tilkoblet telefonen. Jeg er alt for nyskjerrig til ikke å ha det :ler:

Nei, vedkommende ringer fra hemmelig nummer. Jeg har begynt å notere dato og klokkeslett. Jeg kommer til å ta de telefonene, og hvis det ikke gir seg, så anmelder jeg det! Dette gjør meg sint :evil:

Ingen telefoner i dag, heldigvis.

Tusen takk for at dere bryr dere! :klem2:

Takk for gratulasjonen, Silja!

Jeg er fortsatt like lykkelig :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Murmel! Endelig! Gratulerer så utrolig mye! Dette var superhyggelig. Kos deg med graviditeten! Stor klem fra hanni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen min i dag og han satt terminen min til 18 mars... Men du skal se vi føder på likt allikavel... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :-) :-)

Vi var også plaget med "telefonterror". Det viste seg å være telefonselgere som brukte maskin til å ringe opp. Hvis ingen selgere var ledig når jeg tok tlf fikk jeg sånt rart signal... Utrolig irriterende. Til slutt fikk jeg kontakt, og da var jeg ikke nådig nei :evil:

Håper det gir seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nummervisning, ja. Da så... Hva med å ikke ta telefonen hvis nummeret ikke viser på displayet? Uansett: Håper at telefonterroren slutter!

Håper du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...