Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

`' date=' PLASK ,`

Gal Murmel prøver å surfe :Hehe:

:hoho:

Håper du er pågående og kommer deg opp igjen, husk detter man av "hesten" er det bare å sette seg opp igjen :sjarmor:

Leit at det ikke gikk denne gangen, men de sier jo at måneden etter pergo også kan være en måned med ekstra store sjanser :wink:

En stor trøsteklem :klem: og gode ønsker for en flott helg for deg og dine :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, kiper'n... :-( Spesielt siden du har måttet vente så lenge. Du får kaste deg på en ny bølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Neiiiiiiii!!!! Du skulle ikke få mensen denne gangen du! :(

Jaja - ti er jo et fint tall? Det er herved bestemt at PP 10 hos Murmel skal bli klaff-syklus! :Nikke:

God helg til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Nei nei nei!

Jeg er ikke enig!! :evil:

Grrr... Skulle ikke være sånn det gikk!

Men krysser alt for at det går bra neste mnd...

Det er sikkert mange egg på lur da også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Blopp!

O

0

o <---- luftbobler som stiger til overflaten

,

.

Hulderjenta druknet visst nesten i et forsøk på å surfe på satte seg på surfebrettet, og da sank vi rett til bunns gitt...

:cry:

Men takk for håpefulle hilsener i dagboken min - det gjør alltid godt å få.. :sjenert:

God helg Murmel - tross alt. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skal visst ikke være lette dette... :roll:

Hvor mange er det som tar abort hvert år fordi de blir uønsket gravid? Mens vi som virkelig ønsker å bli gravid, får den ene nedturen etter den andre!

Det er blodig urettferdig! :kjempesinna:

Takk for trøst, Bizzy :klem:

Jeg kommer meg vel opp denne gangen også.

Men det begynner å slite litt nå :(

Det er vanskelig å hente frem det store håpet gang på gang.

Veldig trist at det ikke klaffet for deg heller, Hulderjenta! :trøste:

Tror vi styrer unna de store bølgene denne gangen, bare plasker litt i vannkanten :wink:

Det stemmer vel bra med mine planer rundt neste IKM :rosasmil:

Ferie og plaske i vannkanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Verden er i alle fall blodig... :roll::klaske:Å så morsomt... :ler2:

Kanskje vi skal styre unna store bølger ja.. Bare legge oss på surfebrettet og se hva som skjer..? :sjenert:

Ikke lenge til ferie for familien Murmel altså! :danse: Så gøy! :D

Håper du har en fin søndag i dag! Søndager kan være kjedelige og stille, men de kan også være den deiligste dagen i uken, alt etter hva man fyller dem med. Håper din søndag er fylt med :hjerte: og :klem: og :ler2: og :hoppe:

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Murmel!

Ha en deilig uke og krysse fingre for at de søte drømmene overtar for presset, stresset og nedturene :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føler du deg?

Har du noen uvanlige plager denne syklusen også, eller er det bare virkningen og ikke bivirkningen som henger igjen i denne gratis-sjanse-syklusen...? :Hehe:

Var el-beregningen din riktig?

Hvordan var lengden på syklusi forhold til vanlige sykluser? Hvilken dag startet du med pergo? 3?

Jeg synes det er like spennende denne syklusen... :D Kanskje vi begge blir gravid...+ flere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mensen snart over.

Har hatt relativt korte mensperioder i det siste, og det er jeg ikke spersielt lei meg for :wink:

Jeg hadde satset og håpet mye på at Mai skulle være min måned. Med Pergo i tillegg var jo håpet og forventningene ekstra store. Jeg er skuffa og lei meg, men jeg er likevel ikke helt nede i den dypeste mørke dalen nå. Jeg tror gleden over snart ferie, avslapping og litt utkobling hjelper veldig på akkuret nå 8)

Tusen takk for trøst, Meta! :klem2:

Alltid godt å få!

Ja, jeg mente faktisk bokstavelig at verden er blodig urettferdig, Huldra :ler:

Søndagen min var jeg på jobb, så det var i grunn ikke en av mine beste. Men om 2 uker er det ferie :danse:

I natt hadde jeg mareritt, Tyttebæret :( Men, tusen takk for koselig hilsen. Det blir nok bedre etterhvert :wink:

Så langt i denne syklusen har jeg ingen bivirkninger, Lillen. :tunge1:

Jeg innbiller meg at bivirkningene var primært forrige syklus, men det gjenstår da å se. Jeg er jo bare på dag 5.

Jeg stolte jo på legen min som sa at EL ville komme ca dag 12-14. Trodde selv den kom på dag 12. Men utfra når mensen kom, så var det nok heller EL på dag 14. Syklusen ble på 28 dager (gjennomsnittlig 27 dager til vanlig). Du har rett i at jeg startet med Pergo på dag 3 forrige syklus. I bruksanvisningen står det dag 5, og du startet dag 4? Det har kanskje ikke så mye å si.

Jeg føler ikke at spenningsfaktoren og mine forventninger er like høye denne syklusen, men det er egentlig like greit. Forrige syklus var litt slitsom.

Men jeg vil gjerne bli gravid sammen med deg :klem2:

De siste to ukene før ferien blir intensiv jobbing. Mest natt, så da blir jeg nok hyppig gjest på KG :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist det ikke gikk denne gangen heller - med pergo og alt. Men det blir din tur snart, det er jeg sikker på. Lykke til denne syklusen, og lykke til med nattjobbinga. Ikke slit deg ut nå.

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Innom med et lite hei til deg! :vinke: Håper du har det bra!

Tror Pergoen din har virket på meg også jeg - jeg fikk også en 28dagers syklus nå, og det var første gang siden før jeg begynte på p-piller! (Var 28 dager med p-piller også, men det teller jo ikke). Etter p-pillekutt har det svingt mellom 25-26-27-30 dager, og nå altså 28. Så bare send mere Pergo gjennom nettet du, så kanskje syklusene mine blir stabile? :ler2: :ler2:

Lykke til med eggjakt denne syklusen!!! :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg inne i en skikkelig jobb-innspurt før ferien. Det blir nok litt slitsomt, men det er greit når jeg har ferie å se fram til. Det er så dårlig vær ute at det sikkert ikke blir noe problem å få sove :Gjesp:

Litt dumt er det at jeg jobber så mye når jeg skal ha EL. Da blir det nok lite spontan og romantisk kosing. Det blir nok mer planlagt a la kom-igjen-mannen, her-skal-lages-baby :ler:

Han er ikke særlig tungbedt, heldigvis :sjarmor:

Sannsynligvis værst for meg hvis jeg er sliten med underskudd på søvn. Men det er nå enda ca 1 uke til :wink:

Ute er det ikke mye som minner om sommer akkurat. Det er direkte kaldt, og det pessregner :roll:

Tusen takk for koselig hilsen, Hanni! :klem2:

Fint at du følger med meg!

Tusen takk for koselig hilsen fra deg også, Huldra! :klem:

Jeg kan godt sende deg litt Pergo-vibber!

Alt for deg, kjære :ler2:

Det er veldig kjekt med stabile sykluser ja :Nikke:

Dag 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke slite deg ut med all denne jobbingen, Murmel! :wink: Som en trøst; mange flere blir gravide i ferier enn ellers på året. Sikkert fordi de slapper mer av da!

Lykke til, og måtte det bli din tur nå i juli!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Ser at du sliter litt med humøret.

Prøving - tar på humøret som bare det... :-?

Jeg ser at du har litt galgenhumor...

Det er viktig at du ikke blir helt humørløs...

Nå tror og håper jeg at dette bare er en liten konsekvens av tantebesøk. For er det noen jeg unner å bli gravid - så er det dere langtidsslitere. :Nikke:

Kanskje fordi jeg har vært der du er nå...? :oops:

Første gangen tok det 5 år.

Andre gangen tok det 16 mnd.

Kanskje jeg bare skal være glad for at jeg ikke hadde internett da...?

Kanskje dagbokskrivingen er til glede og frustrasjon.

Nå ser du svart på hvitt hvor lang tid det egentlig tar... :-?

Det gjør du ikke i samme grad uten alle notatene.

Men nå kunne ikke jeg tenke meg en hverdag uten Kg og dagboken min eller din der - så bare fortsett å sette ord på følelsene dine. :klem:

Mange som føler det helt likt...

Greit å vite at det finnes flere enn en selv "der ute i den store vide verden"...

Skriver ikke så masse - men titter innom.

Varme klemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel,

Måtte bare skrive en liten hilsen til deg for å si at jeg skjønner deg utrolig godt, selv om jeg er ny i ”faget”. (Og selv om du skrev det i boka til Hulderjenta, og ikke i din egen…) Det er på tide at alle dere slitere snart får oppleve blått kryss, og det blir nesten litt ”sniking i køen” når noen jyplinger av noen nyprøvere suser forbi dere rett før mål. ;-) Det er ikke da man henter frem den store entusiasmen. Det fine med det er at alle får premie bare målstreken krysses! Jeg heier på alle supergirls som har måttet ventet lenge. (Jeg har dessuten stor tro på juli – det er tross alt en slik fin, blå måned, noe alle aprilbarn er gode eksempler på!)

Jo da, jeg vet hva jeg håper at denne sommeren skal bringe meg… Men jeg klarer nok ikke å tro det før jeg ser det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant fakta! :danse:

Hos kvinner hvor eneste fertilitets-problem er uregelmessig eller ingen eggløsning, vil...:

...omtrent 80 % få eggløsning :D

...omtrent 50 % bli gravid innen 6 mnd behandling :D

(det vil sikkert si tablett-syklus annenhver måned x3)

Er det 50 % av de 80 som får eggløsning, betyr det 40 % i alt.

...omtrent 3 % få flerlinger, vanligvis tvillinger, sammenlignet med 1 % for resten av befolkningen :wink:

Det var ikke skremmende... :D

Og så gadd jeg ikke å oversette mer... :ler2:

"Clomiphene can often "tune up" the hypothalamus and pituitary so they keep producing the hormones the ovary needs to manufacture progesterone throughout the luteal phase."

Jej! :klappe:

"The doctor attempts to initiate clomiphene therapy so that the woman ovulates on or around day 14 of a regular 28-day cycle."

Stoler på det! :klappe:

Og dette viser at du har en gjennomsnittlig normal lege. Puh! :ler2:

Ha en utmerket dag, Murmel! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Ferieinnspurt er litt slitsomt... Etter hvert som det nærmer seg mer og mer, så går man nærmest på viljen og er i underskudd på krefter - og begynner virkelig å kjenne at man er sliten og trenger ferie.

Men å så godt det er når dagen endelig kommer! Når man går hjem fra jobb og tenker - jess! Jeg har ferie! Skal ikke på jobb på flere uker!

Nå kan du telle ned til det! :ler2:

Men husk å ta vare på deg selv i innspurten også - vær snill med kroppen så EL kan få skje i fred og ro. Det som skjer etterpå skal vi ikke snakke høyt om, for da skremmer vi bare bort gravide-feen (hun lar bare hemmelige ønsker gå i oppfyllelse virker det som...)

En :klem: til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...