Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

En bivirkning av pergotime kan være ømme pupper.

Nope, de er fortsatt totalt smertefrie :klø:

Egentlig er det veldig deilig, men etter mange mange år med ømme pupper, så føles det veldig merkelig.

I går kveld oppdaget jeg at brystvortene er litt såre. Det var de noen dager forrige syklus også. Da skyldte jeg på BH'en, og det er vel den denne gangen også (har tatt på en god en nå for å se hvordan det går).

Jeg håper bare ikke dette er forsinket EL, for mannen og Lillepia reiser bort i dag. Jeg har arbeidshelg og er ikke så spennende selskap. I går kveld orket jeg bare ikke lage baby etter kveldsvakt :(

Men om EL var på onsdag da jeg hadde mest vondt, så er det jo uansett alt for tidlig å få symptomer på graviditet nå (uteblitt ømhet og såre brystvorter)

Jepp, jeg holder på å gruble meg gal :ler2:

Da jeg ble gravid sist, så hadde jeg ihvertfall litt ømme pupper. Ellers var det totalt fravær av symptomer. Men det er for tidlig til at jeg tar helt av her, Meta :wink:

Man får vel ikke noen symptomer før egget har festet seg vel :klø:

God helg til deg også, og Hanni :rosasmil:

Pergo gjør meg ihvertfall rar i hodet :ler:

Tusen takk for all kryssingen, Tyttebæret :dagensrose:

Helgen blir nok ikke så veldig kos. Arbeidshelg og alene hjemme :(

Veldig fint jeg har dere da :)

Koselig med hilsen fra deg, Moonchild! :D

Det hadde vært veldig morsomt å starte en blå bølg her inne ja!

Jeg har aldri hatt ømme pupper før EL. Tidligere ble de ømme sist uka før mensen, men i det siste har de blitt ømme til EL eller rett etterpå.

Ingenting er visst normalt ved bruk av Pergo, ser det ut til.

Men vi er jo alle så forskjellige :wink:

Håper popcornet mitt er befruktet nå :ler2:

De var nok ikke meg du drømte om, Hulderjenta :sjokk:

Jeg skulle aldri startet spøken om firlinger. Tenk om jeg blir gravid på Pergo. Jeg vil sannsynligvis tørne helt før UL kan avsløre hvor mange det er der inne :ler:

God helg til deg også :klem:

12 laaange dager til IKM :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åjåj... synst dette er veldig spennende jeg da!!

Tenk om det endelig klaffer for deg nå!

Jeg liker å tenke positivt, og tror nok at du allerede har fått symptomer ja! :wink:

Lykke til!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha flerlinger jeg, da...kanskje ikke så mange som fire. Det kan jo bli en smule voldsomt :smile:

men da venninna mi ørte om utredningen sa ho bare " Jammen da får du jo tvillinger, da jo"

Lykke til med dagene fram til IKM!

Krysser fingrene for at du ikke blir gal :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i bokji mi. Håper du har en fin helg!!

Spennende dager til ikm nå... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står jeg i fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige, men jeg må bare få det ut :flau:

Puppene mine er fortsatt ikke ømme, men det er brystvortene :o

Det kan bare ikke være BH relatert.

Men man får da ikke graviditets symptomer bare 2-3 dager etter EL? :klø: (de var aldri såre ved forrige graviditet)

Håper inderlig du har rett her 83'!

Takk for at du smitter meg med litt positivisme (selv om jeg prøver og ikke ta av helt) :D

Det er vel en del som får tvillinger ved assistert befruktning, Tyttebæret!

Jeg tror de som oftest setter inn 2 egg for sikkerhets skyld.

Da er det kanskje håp for ditt flerlinger ønske :Hehe:

Takk for hilsen, Pondusa!

Helga går greit, det er bare litt kjedelig å jobbe i Pinsehelga :wink:

11 lange dager til IKM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
Men man får da ikke graviditets symptomer bare 2-3 dager etter EL? :klø: (de var aldri såre ved forrige graviditet)

Neppe - for egget har jo ikke festet seg så tidlig, så teknisk sett er du ikke gravid 2-3 dager etter befruktning. MEN hormonene er jo på topp likevel, for at livmoren skal motta spiren, og det er de som lager såre brystvorter. Og fra det øyeblikket egget fester seg og du blir gravid, så herjer jo hormonene videre - og da er det graviditeten som gjør at du har såre brystvorter - så da er det graviditetstegn!

Konklusjonen er: I går var ikke dine såre brystvorter et graviditetstegn, men i morgen kan de være det! :hoppe: :hoppe:

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Hulderjenta for at du fikk meg helt ned på landjorda igjen! :blomst_opp:

Selvsagt er det Pergo-hormonene som kødder med meg :hakeslepp:

Ingen ting stemmer jo, så jeg skal ignorere alle symptomene så godt jeg kan frem til IKM (det blir nok veldig lett ja) :ler2:

Jeg håpet at det var gode tegn, Meta!

Men Hulderjenta har jo helt rett :wink:

Snart ferdig på jobb.

Og i kveld får jeg Lillepia og mannen i retur :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Fikk deg på landjorden ja, men husk det siste jeg skrev også, for det stemmer det også: Det som ikke var graviditetstegn i går kan bli graviditetstegn i morgen (alt etter hvor tid egget fester seg) :wink: Det er jo en grunn til at PMS-symptomer og graviditetstegn er veldig like - det er jo de samme hormonene som er i sving.

Sender over noen blå vibber til deg:

<<

Og så et overlevelsesråd fram mot IKM: Vær optimisisk men også realistisk! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

PS: Det var ikke meningen å kaste deg ned på landjorden igjen, håper ikke du opplevde det sånn... :sjenert:

Er bare så vondt å falle ned igjen dersom tanten kommer likevel - jeg liker i alle fall å være forberedt på det verste...

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro, Hulderjenta!

Jeg trenger en realist til å riste meg litt av og til :ler:

Jeg har faktisk følt meg mye roligere etter jeg kom meg ned på landjorda igjen, og godt er det :rosasmil:

Puppene er same old story. Urlite ømme på sidene. Siden brystvortene ble såre før evt eggfesting, så tolker jeg ikke dette nå som et graviditetstegn. Men det er jo interessant å oppleve noe nytt :tunge1:

Jeg får bare vente i spenning :roll:

Nå har jeg fri noen dager fra jobb.

I dag skal jeg besøke en nyfødt baby :D

9 dager til IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmen, Tyttebæret! :klem:

Tiden går ikke akkurat fort nå nei.

Og jeg blir sprø av alle uvanlige symptomer som:

* såre brystvorter

* bare litt ømme pupper

* mye blank utflod

Men jeg har overbevist meg selv om at det bare er Pergo-kødding :(

I ettermiddag var vi på en butikk for å kjøpe noen planker. Mens mannen soser rundt i butikken, plasserte jeg Lillpia på disken mens jeg holdt rundt henne.

-Puh, sa jeg og blåste bort panneluggen hennes.

-Pupp, pupp, pupp, sang Lillepia for full hals, og dro i utringingen på genseren min :oops:

Prøvde å late som ingenting, og ta bort hendene hennes, men hun sluttet ikke å synge pupp. Så snur jeg meg og ser en relativt kjekk fyr glise fra øre til øre :Hehe::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta
[-Puh, sa jeg og blåste bort panneluggen hennes.

-Pupp, pupp, pupp, sang Lillepia for full hals, og dro i utringingen på genseren min :oops:

Prøvde å late som ingenting, og ta bort hendene hennes, men hun sluttet ikke å synge pupp. Så snur jeg meg og ser en relativt kjekk fyr glise fra øre til øre :Hehe::flau:

:hoho: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Småjenter kan virkelig få sagt det. :ler:

Håper du hadde en bra pinse, Murmel. Og kos deg med fridagene.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Lillepia er i sin værste skravle og syngeperiode nå (sålangt).

Det blir nok ikke siste gangen hun klarer å gjøre moren flau :ler:

Nå er puppene mine akkurat så ømme som de bruker å være. Det kom bare litt senere denne gangen. Med de såre brystvortene i tillegg, er det ikke spesielt godt for tida :(

Fredag skal jeg ta blodprøver, så får jeg ihvertfall vite det om jeg ikke har hatt EL. Men med disse puppene kan jeg ikke tro annet :ler2:

Hvis mensen kommer, så skal jeg jo uansett ikke bruke Pergo neste syklus. Men jeg vet egentlig ikke om jeg vil ta alle 3 kurerene. Det er som sagt ingen indikasjoner for at jeg vil ha hjelp av å ta Pergo. Ærlig talt, så har denne syklusen vært spesielt slitsom både psykisk og pga at kroppen reagerer uvanlig.

Vi får se hva som skjer :wink:

"Bare" ei uke til IKM :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens tidsfordriv for deg som må vente alle de lange dagene på IKM:

- tell fra 1-7845

- tell baklengs fra 45637 til 3672

- tell til 89 på fransk

- lær deg å si "jeg venter på IKM" på spansk

- se "Kalenderpikene" på DVD

- spis en pose gulrøtter

- se hele ringenes herre-trilogien

- spalte personligheten din i 8 og spille Yatzy-match med deg selv

- lag en deilig kake til murmelmannen

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Det er så masse deilig latter i denne boka...

Får du vite resultat med en gang i morgen? Jeg er spent... :hoppe:

Men du...husk at det kan ta et par sykluser før du blir gravid. Jeg aner ikke hvorfor. Gjør du? Det er jo tross alt i denne syklusen medisinen stimulerer eggene!? Eller funker det i et par sykluser?

Imorgen bør jeg ringe gyn...hvis jeg ikke sover og sover.

Gleder meg til oppdatering imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...