Gå til innhold

Drittlei å se de samme jævla nyhetsinnslagene om terroren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja da, hendelsen er tragisk osv, men livet går videre og det skjer viktige ting andre steder i verden. Jeg har rett og slett sluttet å lese norske aviser for jeg er lei av å lese den samme driten om og om og om igjen. Norge er ikke verdens sentrum, Breivik er ikke verdens mest interessante mann, og terrorangrepet er ikke det verste som har skjedd i historien, om i det hele tatt denne måneden.

NOK ER NOK

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

skru av tv'n!! Ja det finnes faktisk en av-knapp! :sjokkert:

Jeg vet den finnes, men hvorfor må jeg skru av? Hvor lang tid skal det ta media og forstå at vi ikke trenger å høre de samme historiene om og om igjen? Og jeg vet han var kald, jeg trenger ikke å høre 290 forskjellige overlevende fortelle meg det IGJEN OG IGJEN OG IGJEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skru av tven, les utenlandske aviser og hold i anstendighetens navn kjeft.

Endret av Tabris
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er litt smålei. Derfor driver jeg med andre ting mens resten av verden gjør seg ferdig med terroret, for jeg skjønner at folk bruker ulik tid på å bli ferdig med det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så skru av tven, les utenlandske aviser og hold i anstendighetens navn kjeft.

Hvorfor skal jeg holde kjeft? Jeg bor ikke langt unna der bomben sprengte, OG JEG HAR GÅTT LEI! jeg trenger ikke noen som ikke bor i nærheten til å fortelle meg hva jeg skal si i et DEMOKRATISK SAMFUNN

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyhetene med de samme historiene, vitnebeskrivelsene og talene ruller på repeat på de fleste norske kanaler. Jeg begynner også å bli mettet, men klarer ikke irritere meg over den veldige oppmerksomheten angrepet fikk; det er tross alt ganske naturlig at mange trenger tid til å fordøye det og at det hjelper å se at andre også er i samme situasjon.

For de som er lei, finnes det mange andre alternativer. Sette på en film, lese ei bok eller høre på musikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig.

Nye fakta må selvfølgelig formidles, men å skrive utelukkende om disse hendelsene (omtrent), nesten 5 dager etter, blir for meg litt "for snevert." Jeg har lest vitneutsagn, og det må gjerne publiseres mer, men ikke på bekostning av andre nyheter. Det skrives for eksempel svært lite om USAS enorme gjeld som plutselig har blitt mer presserende. Det finnes andre land - ja, selv her i Norge har det blitt begått drap som nesten ikke har fått omtale.

Skulle heller ønske at avisene laget en samleside for alle disse nyhetene (og hadde maks 3-4 saker på forsiden), så kan de som ønsker å lese de samme sakene (med visse omformuleringer gjentatte ganger gjøre det). Vi andre kan begynne å oppdatere oss på resten av verden også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Boo fucking hoo.

Jeg er sikker på at de som døde gjorde det med vilje for at du ikke fått sett TVprogrammene dine.

Stream en film, se på utenlandske kanaler, les en bok, gå en tur bort fra sentrum og prat med mennesker som har samme syn som deg. At mediabildet blir preget av noe slik er umulig å gjøre noe med. Det er til allmenn interesse og det er "tross alt" det folk betaler lisens for, full dekning av slike eventer som det skulle trenges. Det er vel ikke nyhetssendinger på TVNorge, TV3, Fem, Kanalfire, filmkanalene, Discovery, NatGeo eller noen andre.

Og filmsjappa har neppe stengt.

Ha en fin kveld. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, hendelsen er tragisk osv, men livet går videre og det skjer viktige ting andre steder i verden. Jeg har rett og slett sluttet å lese norske aviser for jeg er lei av å lese den samme driten om og om og om igjen. Norge er ikke verdens sentrum, Breivik er ikke verdens mest interessante mann, og terrorangrepet er ikke det verste som har skjedd i historien, om i det hele tatt denne måneden.

NOK ER NOK

Faktisk delvis enig, men terrorangrepet er faktisk det verste i historien - mot norge.

Når det er sagt, føler også jeg på at pressen nå "presser saftene maksimalt" ut av en slik grusomhet...

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vår plikt overfor de døde, skadde og pårørende å ikke glemme det grusomme de har opplevd. Ja, det blir mye media-mas. Men jeg tror faktisk at de som har mistet barnet sitt, bestevennen sin, mammaen sin, pappaen sin, +++ heller ville sittet som uberørt og sett de samme nyhetsinnslagene, enn å være midt oppi helvetet. So deal with it. Vi er et land i sorg, sjokk og sinne, noen har behov for at deres sorg ikke blir glemt på 4 dager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er vår plikt overfor de døde, skadde og pårørende å ikke glemme det grusomme de har opplevd. Ja, det blir mye media-mas. Men jeg tror faktisk at de som har mistet barnet sitt, bestevennen sin, mammaen sin, pappaen sin, +++ heller ville sittet som uberørt og sett de samme nyhetsinnslagene, enn å være midt oppi helvetet. So deal with it. Vi er et land i sorg, sjokk og sinne, noen har behov for at deres sorg ikke blir glemt på 4 dager.

Dette har nå pågått i 5 dager snart. Det er INGEN som har sagt at det ikke skal være fokus på disse sakene lenger, det vi vil frem til er at verden ellers beveger seg, og for noen av oss (iallfall de som er interessert i internasjonal politikk), er det greit å få impulser fra utlandet også. Mediene må gjerne fortsette å dekke terrorangrepene, men å skrive samme saker om og omigjen... beklager, men i mine øyne (og jeg har jobbet i flere av Norges største aviser), er ikke dette respekt for ofrene, det er SENSASJONALISERING.

Medienes hovedoppgave er faktisk å ha et nyansert, variert og oppdatert nyhetsbilde - heldigvis forandres ikke denne oppgaven på grunn av tragedien som har skjedd.

Kanskje du bør innse at det er forskjell på å utelukkende skrive om det som hendte på fredag, og å ikke skrive om det... De må gjerne ha 3-4 toppsaker om dette for min del, men det skjer ting andre steder i verden også. Hvor lenge mener du vi skal leve i denne boblen? 1 uke? 2 uker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lei. Merker at jeg distanserer meg mer og mer, for jeg vil at alt skal bli normalt igjen, og at vi skal gå videre. Man må sette en personlig grense for å unngå å bli helt deprimert.

Så nå ser jeg på en realityserie om plastisk kirurgi i Miami på TLC. Det er deilig å se på noe helt annet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Hvorfor skal jeg holde kjeft? Jeg bor ikke langt unna der bomben sprengte, OG JEG HAR GÅTT LEI! jeg trenger ikke noen som ikke bor i nærheten til å fortelle meg hva jeg skal si i et DEMOKRATISK SAMFUNN

Det ser tilsynelatende ut som din oppfatning ikke deles av majoriteten i demokratiet da media har hatt enorme seertall de siste dagene fordi folk har villet holde seg oppdatert på hva som har skjedd, skjer og kommer til å skje i forbindelse med hendelsen. Så din ytringsfrihet i samfunnet er legitim, men det er jo sånn at de fleste har et annet syn. Ditt syn ser ut til å da være marginalisert siden media vet å rette oppmerksomheten i retningen av det som trekker seere.

Endret av Bjørn82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet den finnes, men hvorfor må jeg skru av? Hvor lang tid skal det ta media og forstå at vi ikke trenger å høre de samme historiene om og om igjen? Og jeg vet han var kald, jeg trenger ikke å høre 290 forskjellige overlevende fortelle meg det IGJEN OG IGJEN OG IGJEN

skift kanal,lei en film, les en bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv kanaler kan skiftes, verre med nyheter på nettavisene. Ønsker meg et filter hvor jeg kan filtrere ut ulike nyheter, det har blitt vel mye ondskap for min del den siste tiden. Ønsker å kunne lese andre nyheter uten å få disse vonde bildene opp hver gang jeg leser nyheter på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig enig, ts! Dette har jo tatt helt av. :frustrert: Det er ingen grunn til at livet ikke skal gå videre for oss som ikke mistet noen i denne tragedien. Det er de pårørende som har det vondt, alle andre bør snart se til å komme seg ut av den krampaktige sympatibobla, og la de pårørende få sørge i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg, meg, meg.....du er i mindretall her. Sorry, men resten av Norge kan ikke ta hensyn til deg akkurat nå. Lett på ræva og slå av tv og slutt og syt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...