Gå til innhold

Gjorde jeg riktig?

Gjest fersk lærer

Anbefalte innlegg

Gjest fersk lærer

Jeg ble kjent med en mann på nettside og vi traff hverandre for første gang den 17. mai. Vi gikk rundt byen i 6-7 timer og bare prattet og så på folk.

Da jeg kom hjem var det en melding på nettside med en gang. Vi har hatt en jevn kontakt siden (bare på nett).

Han reiser noen helger. Jeg reiste en del i sommer, så vi så ikke hverandre flere ganger. Men det skjer jo at han sier: "Jeg vil ikke fortelle det på nett for det kan jeg prate om i evigheter. Det er bedre hvis jeg forteller det ved et møte". Men så sier han ikke noe om når han vil møtes.

Siste gang var det meg som tok initiative til å treffes. For ei uke siden snakket vi om planer for resten av sommeren. Jeg nevnte at jeg skulle ønske jeg dro å så på et sted ved sjøen ca. 1,5 timers kjøring fra der jeg bor. Han sa han ville gjerne være med for dette stedet hadde han også hørt om. Så vi avtalte å gjøre det neste lørdag eller søndag, avhengig av været.

I går fikk jeg kalde føtter. Jeg kjenner jo ikke mannen. Han virker interessant, rolig. Men vi har bare snakket i 2,5 mnd. Jeg vil gjerne at han tar initiativet til å møtes, men jeg er redd til å dra til et ukjent sted med ham. Hva om det blir kleint, men jeg må allikevel kjøre ham hjem? Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Føller at jeg mistet muligheten...

Han skrev at jeg må ikke gjøre noe jeg ikke er komfortabel med. "En annen gang", sa han.

"Ja, det er bedre å møtes og bare gå en tur og prate en gang når det passer", skrev jeg.

Så hva skjer nå? Var det barnslig av meg? Har lite/dårlig erfaring med menn og han er litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg skjønte dette helt. Er dette mannen du gikk sammen med i timesvis på 17. mai? I så fall vet du vel om du kan tilbringe noen timer til med han, bare i bil.

Om det er er en helt ny fyr som du ikke har møtt, så er jeg enig i at det kan fort bli kleint for å møtes og måtte tilbringe såpass lang tid ilag som den turen du skisserer. Da er det vel bare å foreslå å møtes for en kaffe i morgen og se om du kan tenke deg kjøreturen til helga?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tolket det du skrev som et avslag. At du ikke egentlig ville møtes igjen og avslutte kontakten. Hva som er riktig å gjøre vet jeg ikke, for jeg suger på sånn kjærlighetsgreier!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også tolket dette som et avslag. Men det er bedre å møtes i tryggere omgivelser (for TS), slik at de kan bli kjent først. Slike turer kan vente til senere. Kan ikke du foreslå en alternativ date da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjent med en mann på nettside og vi traff hverandre for første gang den 17. mai. Vi gikk rundt byen i 6-7 timer og bare prattet og så på folk.

Da jeg kom hjem var det en melding på nettside med en gang. Vi har hatt en jevn kontakt siden (bare på nett).

Han reiser noen helger. Jeg reiste en del i sommer, så vi så ikke hverandre flere ganger. Men det skjer jo at han sier: "Jeg vil ikke fortelle det på nett for det kan jeg prate om i evigheter. Det er bedre hvis jeg forteller det ved et møte". Men så sier han ikke noe om når han vil møtes.

Siste gang var det meg som tok initiative til å treffes. For ei uke siden snakket vi om planer for resten av sommeren. Jeg nevnte at jeg skulle ønske jeg dro å så på et sted ved sjøen ca. 1,5 timers kjøring fra der jeg bor. Han sa han ville gjerne være med for dette stedet hadde han også hørt om. Så vi avtalte å gjøre det neste lørdag eller søndag, avhengig av været.

I går fikk jeg kalde føtter. Jeg kjenner jo ikke mannen. Han virker interessant, rolig. Men vi har bare snakket i 2,5 mnd. Jeg vil gjerne at han tar initiativet til å møtes, men jeg er redd til å dra til et ukjent sted med ham. Hva om det blir kleint, men jeg må allikevel kjøre ham hjem? Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Føller at jeg mistet muligheten...

Han skrev at jeg må ikke gjøre noe jeg ikke er komfortabel med. "En annen gang", sa han.

"Ja, det er bedre å møtes og bare gå en tur og prate en gang når det passer", skrev jeg.

Så hva skjer nå? Var det barnslig av meg? Har lite/dårlig erfaring med menn og han er litt eldre.

Vel...etter 6-7 timene dere var sammen under 17 mai så kunne du vel lese på han dersom han var skjenert eller ikke. For hvis han var det, så forklarer jo det hvorofor han ikke har bett deg ut. Ellers er det som tidligere nevnt.....at han ikke er intressert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fersk lærer

Ja, det er samme mannen jeg traff på 17. mai.

Jeg tror ikke han er sjenert. Opptatt en del med jobben, ja.

Tror dere han forstod det som om jeg ikke var interessert? Jeg forklarte jo hvorfor det ikke passet med akkuratt bilturen og sa jeg ville gjerne møtes i andre omgivelser. Han skrev "Helt enig med deg" tilbake, men inviterte ikke til noe selv...

Jeg vet ikke. Jeg er ei jente og vil ikke være den som styrer oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er så vanskelig å finne på noe i sammen og treffes; hvorfor da ikke heller finne på noe mer fornuftig istedet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere begge like dødens beskjeden? I så fall blir det vanskelig, hvis dere sitter på hver deres pc og ingen tør å ta initiativ til å møtes.

Jeg foreslår at du spør om han har lyst å møte deg, finn på noe konkret, med dag, tid og sted. Så slipper du å lure mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Du spurte, han sa ja, dere møttes.

Han spurte, du sa nei.

Din tur til å spørre, så ikke sitt å vent på at han skal gjøre det. Kanskje han spør, men sjansen er større for at han tok det som et avslag. Hvis du vil møte ham, så spør. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fersk lærer

Han spurte, du sa nei.

Din tur til å spørre, så ikke sitt å vent på at han skal gjøre det. Kanskje han spør, men sjansen er større for at han tok det som et avslag. Hvis du vil møte ham, så spør. Verre er det ikke.

Andre ganger skrev jeg om planen om å dra et bestemt sted. Han sa hav ville gjerne være med. Altså han inviterte meg ingen steder, men inviterte seg selv på en måte.

Jeg skrev senere at jeg vil gjerne møtes, gå en tur i det fine været. Men jeg skrev ingen konkret sted og tid. Håper han forstår at jeg er interessert i å møte ham, men han får bestemme når det passer ham. Jeg er jo på ferie og er helt fri mens han er tilbake på jobb allrede og er derfor opptatt om dagen. Da er det lettere for meg å tilpasse planene mine til hans eventuelt forslag. Hva tror dere?

Det er sant, det føles som om jeg sitter på denne side av skjermen og venter på vet ikke hva... Håper han sitter ikke med samme tanker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Andre ganger skrev jeg om planen om å dra et bestemt sted. Han sa hav ville gjerne være med. Altså han inviterte meg ingen steder, men inviterte seg selv på en måte.

Jeg skrev senere at jeg vil gjerne møtes, gå en tur i det fine været. Men jeg skrev ingen konkret sted og tid. Håper han forstår at jeg er interessert i å møte ham, men han får bestemme når det passer ham. Jeg er jo på ferie og er helt fri mens han er tilbake på jobb allrede og er derfor opptatt om dagen. Da er det lettere for meg å tilpasse planene mine til hans eventuelt forslag. Hva tror dere?

Det er sant, det føles som om jeg sitter på denne side av skjermen og venter på vet ikke hva... Håper han sitter ikke med samme tanker.

Man veit aldri hva den andre gjør, med mindre man spør. Og om du sitter og venter uten å gjøre noe, kan du vente forgjeves om du er veldig uheldig.

Du må ikke anta at han skjønner eller forstår. Han veit kanskje at du har helt fri, men når du ikke sier noe spesifikt tidspunkt eller ber han komme med et som passer for han, så kan det hende han tror du kommer med tomme løfter for å gjøre han til lags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spurte, du sa nei.

Du er så rasjonell og ukomplisert du Cervix. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så rasjonell og ukomplisert du Cervix. :)

En rasjonell og ukomplisert kvinne har aldri blitt født :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To og en halv måned er da ganske lenge! Jeg prata med kjæresten min i to uker, og etter to ukers dating var vi sammen. Men vi følte veldig at det var helt riktig, da.

Jeg hadde tolka det som at du ba han si ifra en dag det passer, jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fersk lærer

Da har vi avtalt om å møtes på søndag.

Jeg foreslo lørdag, men det passet ikke siden han skulle jobbe, så han foreslo søndag isteden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fersk lærer

Han jobbet både søndag og lørdag, så det ble ikke noe av møte allikevel. Han sa vi må ta det neste helg. Altså nå om 2-3 dager.

Syns det går litt lenge mellom hver gang vi møtes. Hva om han bare skriver for å være vennlig. Skulle dere, menn, fortsette å ha daglig kontakt med ei jente uten at dere var ineresserte? Skulle dere holde med sånt i 3 mnd da?

Må legge til at han er 7 år eldre. (34)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...