SkalNED Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Jeg trenger hjelp. Ville i utgangspunktet kjøpe en sånn gammeldags dytte-gressklipper fordi vi har så lite område som trenger stell - men så er det veldig mye gresstuster og sånne store klumper med strå og sånt, så fikk fortalt at det ikke er helt ideelt. Vil ikke bruke så mye penger på dette (minst mulig,helst) men å gå med ljåen overalt er fryktelig tidkrevende,og vanskelig og tungt. Hva er best av kantklipper/hekktrimmer til mitt bruk? Og hva er best av elektrisk/bensin/dieseldrevet? Og hvor får man kjøpt sånt? Takk for svar (Håper å få kjøpt det i morgen,så kjappe svar er veldig godt mottatt )
Handy-man Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Høres ut som en kantklipper er det du trenger (f.eks Black and decker GL701). Da har jeg antatt at du har en liten "rekkehushage" som egentlig kunne benyttet en liten Flymo om hagen hadde vært litt jevnere. Du burde uansett forsøke å få jevnet ut hagen, slik at du kan bruke en liten gressklipper (f.eks Flymo). Denne har knivblader som kutter gresset i steden for tråd (som er forbruksvare) som trimmerne. I det lange løp er altså det som lønner seg. Gir også et finere resultat enn trimmere. Men, skal du bruke en flymo forutsetter det at hagen ikke er for bratt og den er relativt jevn.
SkalNED Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2011 Hagen er bratt og klumpete for å si det sånn.. Det har ikke vært noen som har stelt den på xxx år. Vi leier bare,så så altfor mye penger vil jeg ikke bruke på det - (har forresten ikke kjøpt noe enda) Men det er en svær eng nedenfor huset jeg ikke orker å begynne med, men akkurat rundt huset vil jeg ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå