Gå til innhold

Korrelasjon mellom far og sønns kjønnsorgan

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 år gammel og har alltid lurt litt på om fars penisstørrelse korrelerer med sønnens. Selv har jeg en normal eller muligens noe under gjennomsnittelig størrelse på penis. Dette er imidlertid tilstrekkelig for meg. Men er det ikke merkverdig at min far har en usedvanlig stor? Jeg snakker nå om slapp tilstand (selvfølgelig).

Dette er riktignok et kvinneforum, men jeg vet at menn også skriver her, samt at også kvinner kan ha erfaring til å kunne besvare spørsmålet mitt. Man skulle jo tro at sønnen arver fars forplantningsorganer og vica versa. Temaet er liksom ikke noe man tar opp med venner/familie så greit å kunne diskutere det her anonymt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det trenger ikke være noen sammenheng mellom far og sønns forplantningsevner eller størrelse..

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du får gener fra moren din også, hun har gener for penisstørrelse fra sin far igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Gener får man fra begge foreldres linjer.

Skrevet

Husk at du får gener fra moren din også, hun har gener for penisstørrelse fra sin far igjen.

Jeg har ikke akkurat tenkt så mye på dette spørsmålet, men jeg hadde i grunnen ikke trodd at man kan bære gener for egenskaper til det kjønnet man ikke selv er. Da kan altså jeg som kvinne ha likt bekken som min farmor og at min far har båret på disse genene? Synes det høres så rart ut...

AnonymBruker
Skrevet

Det sier seg jo selv at det er slik. Eggcellen "vet" jo ikke om den skal bli en kvinne eller en mann, den har alle gener. Det må jo nødvendigvis sædcellen ha også.

Gjest gjest
Skrevet

Jeg har en venninne som har hatt sex med to brødre. Den ene har veldig stor og den andre har liten.......

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke akkurat tenkt så mye på dette spørsmålet, men jeg hadde i grunnen ikke trodd at man kan bære gener for egenskaper til det kjønnet man ikke selv er. Da kan altså jeg som kvinne ha likt bekken som min farmor og at min far har båret på disse genene? Synes det høres så rart ut...

De eneste genene man ikke kan overføre på tvers av kjønn er de som sitter direkte på kjønnskromosomene (X/Y) som feks pelsfarge hos katter. Det er også sjelden at det er bare ett genpar som styrer en egenskap, som regel snakker vi et samspill mellom ulike gener, som nedarves på ulikt vis, og som gjør slik vanskelig å forutsi. Når det gjelder bekken har da menn også det?

Når det gjelder TS spørsmål tviler jeg på at noen på forumet har nok personlig erfaring med dette til at man kan lage noen fornuftig statstikk på det. Men det styres av gener, og vil sånn sett kunne arves, men dette vil har store avvik, siden man har recessive/dominante gener, og får dem fra begge foreldre.

Skrevet

Tja. Hvorfor skal det være annerledes med kjønnsorgan enn med slike ting som ører og hår og slikt? Man har jo ikke nødvendigvis like egenskaper som sine foreldre på disse områdene heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har små bryster, min søster har små bryster, men både vår mor og begge våre bestemødre har store bryste, samt tanter på begge sider har også store bryster... Har ofte tenkt at det er rart!!

Skrevet

Det sier seg jo selv at det er slik. Eggcellen "vet" jo ikke om den skal bli en kvinne eller en mann, den har alle gener. Det må jo nødvendigvis sædcellen ha også.

Eh nei. Det er to typer sædceller XX eller XY. SÅ en sædcelle er ikke begge deler.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen skulle studere elementær genetikk litt nærmere. Har du noengang sett voksne barn som har annen øyenfarge enn sine foreldre? Vært ti centimeter høyere eller lavere? Kvinner som har hatt betydelig større eller mindre bryster enn sin mor?

Djeez. Skulker alle naturfagstimene på ungdomsskolen nå for tiden?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...