Gå til innhold

Spiser folk godteri på fredager også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser folk her kun godis på lørdager? Eller på fredager også?

Hvordan er det hos dere?:)

Jeg skjønner ikke helt... jeg pleier å spise godteri på fredag og lørdager, og da kan jeg spise en hel pose med smågodt som kun inneholder sjokolade. Har gjort det en god stund nå, men har ikke lagt på meg en eneste kilo av det?! :S Kan det være fordi jeg ikke spiser så mye ellers?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg unner meg godteri i helga, og for meg begynner helga når jeg er ferdig på jobb/skole på fredager. så jeg spiser gjerne godteri fredag, lørdag og søndag - men jeg prøver selvfølgelig å begrense det totale inntaket. spiser ikke en hel godtepose hver av de tre dagene, men kjøper en godtepose som skal vare hele helga.

jeg har heller ikke lagt på meg av dette, og denne vanen har jeg jo hatt i alle mine år. men jeg lar som sagt ikke inntaket gå helt over styr, og er bevisst på hva jeg putter i meg. noen helger bytter jeg gjerne godteriet ut med sunnere snacks, som f.eks. fruktsalat med krem som jeg er veldig glad i.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg spiser godteri og drikker brus kun på lørdager. Med mindre det er noe spesielt, som bursdag, jul etc.

Jeg kan jo legge til at min hovedgrunn til å begrense inntaket til en dag i uken er av hensyn til tennene mine.

Endret av Iah
Skrevet (endret)

Jeg spiser godteri når jeg er godtesyk. Har jeg ikke noe hjemme da, så kjøper jeg. :) Enkelt og greit. Ang. vekt har jeg ligget på 52 kg de siste ti år, så tror ikke godteriet har så mye å si verken frem eller tilbake :ler:

edit: Jeg er ofte godtesyk :)

Endret av Green Lady
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Kun lørdager. Dersom man skal spise sunt i ukedagene og kose seg i HELGA, så er jo helga nesten halve uka, og det er bortkastet. Jeg har forøvrig ikke spist snop på en uke, så her er det null godis også lørdager ;)

Skrevet

Hæ? Godteri bare i helga? Spiser godteri hver dag jeg. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Spiser godteri når jeg har lyst, og det er ikke sånn at jeg spiser godter PÅ lørdag og ellers hvis jeg har lyst. Spiser det fryktelig sjeldent, så om jeg har lyst på en troika på en tirsdag f.eks så spiser jeg en troika på tirsdag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mye pleier dere å kjøpe/spise da? :P

Fikk sykt lyst på sjokolade nå, men får prøve å holde meg til fredagen.... æsj

Skrevet

Jeg spiser godteri når jeg har lyst på det, uansett hvilken ukedag det er. :)

Det er ikke alltid at jeg har søtsug når helga kommer. Så det er ingen vits i å utsette godterispisinga til helga siden det ikke er koselig å mumse kalorier når man egentlig ikke har lyst på det.

Er sjelden jeg kjøper smågodt egentlig.

• Liker 1
Gjest Fable
Skrevet

Jeg spiser godteri HVILKEN SOM HELST DAG I UKA! :arwen:

Jeg kan kjøpe godteri påååå en mandag, en tirsdag...til og med onsdag og torsdag og fredag og sikkert lørdag og søndag også om det skulle falle meg inn.

Helsetestene mine sier jeg er sunn og frisk, jeg føler meg sunn og frisk. Så jeg ser ikke noe grunn til å torturere meg selv bare fordi det ikke tilfeldigvis er lørdag.

• Liker 3
Skrevet

Fikk sykt lyst på sjokolade nå, men får prøve å holde meg til fredagen.... æsj

Jeg spiser til jeg ikke er godtesyk lenger, noen ganger holder det med noen biter, andre ganger kan jeg lett gnafse i meg i flere timer (selvfølgelig med noen pauser).. Åpnet en pakke med smørbukk nå isted, tror ikke den lever så lenge for å si det sånn :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett lørdag hele uka her.

Skrevet

Vil jeg ha godteri, så spiser jeg det, og da ser jeg ikke på hvilken dag det er.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er en sucker for smågodt, og kjøper som regel på MIX-kiosker. da fyller jeg ca. en halv pose (max), er ikke sikker på hvor mange hekto det pleier å bli. denne halve posen smågodt + en sjokoladeplate holder meg hele helga, fredag, lørdag og søndag. jeg er ikke glad i potetgull, så det spiser jeg nesten aldri, men kompenserer gjerne med smågodt/gummigodt/dropsersker (gomp & smurfedrops<3).

glemte for øvrig å skrive at hvis jeg blir skikkelig godtesjuk midt i uka, er det sjelden jeg ikke unner meg det. men da kjøper jeg ikke en halv pose smågodt, men gjerne nok til at det dekker "ett lag" i en smågodtpose. altså bare litt, men nok til å tilfredsstille søtsuget. kan også legge til at jeg ellers har et sunt kosthold, og har ingen problemer med mitt forhold til godteri. spiser aldri junk food, spiser sjelden mat med overdoser av salt og fett og spiser variert, masse grønnsaker. har til dags dato ikke hatt noen negative bivirkninger av kostholdet mitt.

Gjest Leonidene
Skrevet

Eg velger meg fredag ELLER lørdag, ikkje begge (vel, okei, noen ganger blir det begge :gjeiper: ). Men då er det som oftest kun ein pose chips fordelt på begge dagene eller ein liten pose chips eine dagen og popkorn dagen etter/evt ein sjokolade.

Skrevet

Jeg kjøper aldri godteri selv, men spiser det hvis jeg blir tilbydt det. Jeg har nettopp begynt å ordne opp i dietten min etter sommerferien så da passer ikke akkurat snop så veldig godt inn.. men hvis jeg blir tilbydt et kakestykke så sier jeg jo ikke nei takk, da.

Jeg savner ikke godteri i det hele tatt heller.. jeg koser meg med laks og brokkoli jeg, he-he :) Det blir det samme med snus. Jeg kjøper det aldri lenger selv, og det går helt bra - men hvis det er noen som spør om jeg vil ha en så klarer jeg ikke la være he-he :)

Skrevet

Spiser folk her kun godis på lørdager? Eller på fredager også?

Hvordan er det hos dere?:)

Jeg skjønner ikke helt... jeg pleier å spise godteri på fredag og lørdager, og da kan jeg spise en hel pose med smågodt som kun inneholder sjokolade. Har gjort det en god stund nå, men har ikke lagt på meg en eneste kilo av det?! :S Kan det være fordi jeg ikke spiser så mye ellers?

For å svare på spørsmålet ditt, så ja, så er det nok på grunn av det. Kalorier inn vs kalorier ut :) Og da trenger man ikke å tenke fra dag til dag en gang, hvis du spiser lite en dag og mye en annen dag, så jevner det seg sånn noenlunde ut (hvis disse dagene er omtrentlig rett etter hverandre) men det er jo selvsagt ikke til å anbefale, da :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil jeg ha godteri, så spiser jeg det, og da ser jeg ikke på hvilken dag det er.

tosk

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Det går i perioder, akkurat nå spiser jeg godteri tilnærmet hver dag.

Er ikke på noe diett, så jeg spiser når jeg har lyst på.

Fredager og lørdager er vel de dagene jeg spiser minst snop, for da er jeg som oftest ute. Godteri er noe jeg gjerne spiser når jeg sitter hjemme i sofakroken og ser film/TV.

Gjest *Maja*
Skrevet

Spiser sjelden godis i helgene...hos oss har mandagen blitt spisedagen der vi gæffler god mat og digg...ofte går vi på kino midt i uka, og da er det også pålagt med godis... :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...