AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Skal på festival, men reiser fram og tilbake. For å kutte kostnader så tenkte jeg på å ta med meg minst et måltid, gjerne to. Reiser med offentlig transport og har kun en sekk med meg. Altså ingen kjølemuligheter. Maten må kunne lages kvelden i forveien. Den må klare mange timer uten kjøling. Går helt fint om det må brukes tid på å lage den. Tips og råd, folkens.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Typisk brødskiver med svett pålegg frister ikke. Har ikke en gang det med på jobb. Lurte på å lage brownies og ta med, men trenger uansett mat. TS
Trillrund Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 Lag noen wraps med marinert kylling eller annet godt og litt salat. Bruk lite dressing, så tåler de mer. Jeg bruker å kombinere drikke og kjøling med å fryse flasker med vann og så legger jeg matpakken inntil. En halvlitersflaske bruker noen timer på å tine... Jeg har en liten, myk kjøleveske som jeg legger alt oppi før jeg legger den i sekken. SJokolade liker også godt å få ligge kaldt Og hvis du bruker "kjøpevann" og fryser med forseglingen, så får du vel ha den med inn uten problemer også? Og et par flasker med vann, bør man vel uansett ha med seg i sekken?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 Du satte ord på et problem. Flasker og paraplyer blir nektet å ta med inn på festivalområdet. Må tenke litt på den der. TS
momo Skrevet 26. juli 2011 #6 Skrevet 26. juli 2011 Jeg pleier å lage kyllingkjøttboller. Bruker kyllingkjøttdeig, revet ost, chilli og hvitløk. Blander det og steker små kjøttboller. Kjempegodt. Ellers lager jeg gjerne salat med feta ost, har olivenolje med krydder som dressing. Frukt er alltid godt å ta med.
Gjest Mauna Lee Skrevet 26. juli 2011 #8 Skrevet 26. juli 2011 polarbrød er min favoritt "ta med seg når man skal være borte noen dager"mat.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #9 Skrevet 26. juli 2011 Kjøleelementer er sikkert lov, men som sagt så skal jeg ha med meg sekk og har ikke store plassen. TS
Swirly Skrevet 26. juli 2011 #10 Skrevet 26. juli 2011 Polarbrød og baconost på tube er klassisk festivalmat! Holder seg en stund.
Sola^ Skrevet 26. juli 2011 #11 Skrevet 26. juli 2011 Kjøleelement er gode greier. Pizzaboller er bra. Knekkebrød + pålegg (ta med pålegg ved sidan av, ikkje legg på knekkebrødene. T.d. smøreost/spekemat. Wraps er godt. Salat er godt. Pakk gjerne ei avis rundt beholderen med eit kjøleelement inni. Holder seg kaldt og fint.
Sola^ Skrevet 26. juli 2011 #12 Skrevet 26. juli 2011 Eit kjøleelement tar ikkje større plass enn 2-3 brødskiver...
Fanta Exotic Skrevet 26. juli 2011 #13 Skrevet 26. juli 2011 Jeg og venninnene mine spiste kald spagetthi ala capri og joika
Trillrund Skrevet 27. juli 2011 #14 Skrevet 27. juli 2011 Du satte ord på et problem. Flasker og paraplyer blir nektet å ta med inn på festivalområdet. Må tenke litt på den der. TS Men flasker med ubrutt forsegling er vel lov? Jeg har hatt med slike på 2 steder.... En av grunnene til at jeg velger fryste flasker fremfor kjøleelementer, er at jeg da kan kaste de tomme flaskene når jeg har drukket opp vannet. - Mindre å bære rundt på
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #15 Skrevet 28. juli 2011 Men flasker med ubrutt forsegling er vel lov? Jeg har hatt med slike på 2 steder.... En av grunnene til at jeg velger fryste flasker fremfor kjøleelementer, er at jeg da kan kaste de tomme flaskene når jeg har drukket opp vannet. - Mindre å bære rundt på De færreste festivaler tillater flasker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå