Gå til innhold

Hva er gjestenes rolle i ditt bryllup?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, så lurer jeg på hva gjestenes rolle i ditt bryllup er.

Fyr løs :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjestenes "rolle" i vårt bryllup, er å være gjester - bare kose seg og forhåpentligvis glede seg over dagen vår ;)

  • Liker 2
Skrevet

Vel, hvis man kan kalle det en rolle. De skal spise god mat og kose seg så mye de kan med familie og venner. Og være med å feire dagen vår :) Og så er det vel et par stk som skal hjelpe til med gavebordet da....

AnonymBruker
Skrevet

Så fint å se at de to første som svarer mener at gjestene skal kose seg. Synes ikke det blir feil at noen av gjestene (nær fam) hjelper til litt også.

Hvor blir det av dere bruder som mener at det er deres bryllup å at alt skal være på deres premisser?

  • Liker 1
Skrevet

De har en rolle hvor de forhåpentligvis får en fin og minnerik kveld med mennesker man er glad i og hvor de er med på feiringen av vår kjærlighet.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Mine gjester skal bli vartet opp, spise masse kake og drikke god drikke og forhåpentligvis finne noe som rocker dansefoten til alle mann. Lokalet stenger klokken fire om natta og da er forhåpentligvis alle mette og fornøyde.

Men enkelte gjester har ekstrajobber.

To "tantebarn" skal dele ut kirkeprogram i døra. En svoger av meg har ansvaret for å lage velkomstdrinken og litt sånne ting. Søsteren min har "gavebord"-ansvar når det skal skrives opp hvem som gav hva. Småting som vi har spurt folk om måneder i forveien. Så noen småoppgaver er der - men ingen er på jobb. Vi har leid inn toastmaster utenfra, for han får endel jobb å styre med den dagen og jeg vil ikke belemre noen av gjestene våre med noe annet ansvar enn å løfte glassene når det skal skåles.

  • Liker 1
Skrevet

I vårt veldig private og koselige bryllup spurte vi om noen orket å ta litt bilder - ellers håpet vi at de koste seg med kake etterpå. :) Det var det hele.

Skrevet

I vårt bryllup hjalp noen venner til med gaveåpning, noen i familien pyntet kirka litt lørdag morgen og delte ut kirkeprogrammer, noen serverte velkomstdrikke, én tok litt ekstra bilder og én filmet vielsen, en av våre nærmeste var toastmaster, noen sang og spilte i kirka, mor hadde ansvar for å låse lokalet, og en del av gjestene bakte kaker. I tillegg dukket mye av slekta mi uppfordret og uventet opp for å hjelpe med både pynting av lokalet i forkant, og rydding og vask i etterkant. Heldigvis gode tilbakemeldinger fra alle, og helt overveldende å merke hvor gjerne de hjalp til. :)

Gjest Michelle82
Skrevet

Statister for oppfylle egoet mitt.

  • Liker 1
Skrevet

Statister for oppfylle egoet mitt.

Her og, hva ellers liksom... :klo:

Gjest Michelle82
Skrevet

Her og, hva ellers liksom... :klo:

De eksisterer liksom kun for:

-Å fortelle meg at jeg ser ut som en prinsesse i kjolen

-Gi dyre gaver. KUN de på ønskelisten

-Antrukket med noe pudder rosa på seg, fordi det er mitt fargetema.

-Beundre meg

-Betale drinker. Hallo, her skal vi ikke ha noen fribar, vi skrur prisene til værs og lar gjestene drikke såpass stive drinker med stive priser at vi tjener penger på det.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Statister for oppfylle egoet mitt.

Her og, hva ellers liksom... :klo:

Hahaha... moroklumper :skratte:

Å forresten du Kosemose, jeg tenker liksom ikke på en ung rødmende brud når jeg ser profilbildet ditt - selv om jeg digger det :fnise:

  • Liker 1
Skrevet

Å forresten du Kosemose, jeg tenker liksom ikke på en ung rødmende brud når jeg ser profilbildet ditt - selv om jeg digger det :fnise:

Jeg er en såkalt "late bloomer" ser du ;)

:fnise:

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine gjester skal bli vartet opp, spise masse kake og drikke god drikke og forhåpentligvis finne noe som rocker dansefoten til alle mann. Lokalet stenger klokken fire om natta og da er forhåpentligvis alle mette og fornøyde.

Men enkelte gjester har ekstrajobber.

To "tantebarn" skal dele ut kirkeprogram i døra. En svoger av meg har ansvaret for å lage velkomstdrinken og litt sånne ting. Søsteren min har "gavebord"-ansvar når det skal skrives opp hvem som gav hva. Småting som vi har spurt folk om måneder i forveien. Så noen småoppgaver er der - men ingen er på jobb. Vi har leid inn toastmaster utenfra, for han får endel jobb å styre med den dagen og jeg vil ikke belemre noen av gjestene våre med noe annet ansvar enn å løfte glassene når det skal skåles.

Jeg har hørt rykter om at de fleste angrer på at de ikke hadde flere til å hjelpe til med gavebordet. Det tar visst overraskende lang tid, så jeg ville bare tipse deg oma at du kanskje burde finne noen flere enn bare din søster :)

  • Liker 1
Skrevet

En av gjestene skal være toastmaster i bryllupet, ellers håper jeg alle andre bare skal kose seg. Håper å få hjelp til gavebordet, men det er vel det :):jepp:

Skrevet

Søsteren min har "gavebord"-ansvar når det skal skrives opp hvem som gav hva. Småting som vi har spurt folk om måneder i forveien.

Vil bare si fra at gavebordet ikke er noen småoppgave. Jeg sto i fire timer med det da søsteren min giftet seg. Måtte gå fra bordet og åpne pakker da jeg var ferdig med å spise for å "komme gjennom". Det skal jo ikke bare åpnes, men også skrives opp.. Anbefaler på det sterkeste at du spør en til! :)

  • Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Tusen takk for tipsene. :) Men det skal være et par til. Men hun har "skriveansvaret" på gavene. Jeg er barnlig nok til å ønske å pakke opp endel gaver selv, så jeg skal hjelpe til selv også! :)

Men hun skal ta vare på penger og notere sirlig i den store kloke boken.

  • Liker 1
Skrevet

Når er det vanlig å åpne gaver? Er jo ikke sikkert gavene er på bordet så veldig lenge før middagen starter?!

Skrevet

Når er det vanlig å åpne gaver? Er jo ikke sikkert gavene er på bordet så veldig lenge før middagen starter?!

I de to bryllupene jeg har åpnet gaver i har vi begynt med en gang vi kom til lokalet. Tror de fleste blir bedt en time før middagen starter og da har man jo god tid før brudeparet kommer. Så fortsetter man evt fram til middagen og etter middag. Ser man at det kommer til å ta lang tid får man hjelp av flere.

Skrevet

Tusen takk for tipsene. :) Men det skal være et par til. Men hun har "skriveansvaret" på gavene. Jeg er barnlig nok til å ønske å pakke opp endel gaver selv, så jeg skal hjelpe til selv også! :)

Men hun skal ta vare på penger og notere sirlig i den store kloke boken.

Det synes jeg var det "verste" med vårt bryllup, at det liksom ikke passer seg at vi selv åpner opp gavene, for jeg ELSKER Å ÅPNE GAVER! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...