Gå til innhold

Rocka utgangsmarsj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gahhhh, jeg blir sprø! Alt skal jo være "perfekt" :P

Vi må snart bestemme oss for en utgangsmarsj, men problemet ligger i at vi gjerne vil ha en melodi som forbindes litt med de vi er, et rockepar.

Jeg prøver å finne en god gammel ballade som de fleste vil kjenne igjen eller lignende..

Jeg vet at man bare kan spille en cd eller noe, men jeg elsker magien rundt orgelspill, så aller helst vil jeg ha det.

Noen som har noen forslag til rock/metalsanger som kan passe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat en rockesang direkte, men hva med Bachs Toccata And Fugue in D minor? Brukt blandt annet som kjenningsmelodien i "Det var en gang et menneske". Mange kjenner den igjen derfra, og den gir hvertfall meg en følelse av evolusjon og utvikling, noe som jeg synes passer fint i et bryllup.

Deler av denne komposisjonen har også blitt brukt helt eller delvis i flere moderne pop/rock/metal-låter, se neders i Wikipedialenken over.

Skrevet

Ville bare legge til at det ligger link til lydfil på Wikipediasiden jeg linket til, et stykke nede på siden til høyre.

Lykke til med valget!

Skrevet

hvis du vil ha det på orgel så ville jeg ha tatt kontakt med organisten om hva han foreslår, og hva han ønsker selv å spille. Noen organister kan være gamle og sære, og det er litt kjipt hvis han nekter å spille "I was made for loving you" eller noe sånt, i tillegg så bør han få god tid til å evnt. lære seg en ny låt :) Uten at jeg vet når dere gifter dere enda.

Skrevet

Phantom of the opera. Passer perfekt til orgel og er litt rocka, spesielt filmversjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! =)

Den av Bach er veldig fin, men vi begge forbinder den litt med skrekkfilmer.. perfekt om vi skulle hatt et "sort" bryllup :D

Vi har allerede tatt kontakt med organisten, og han sa han var villig til å strekke seg langt for å oppfylle ønsker.. og nevnte at han hadde mange popsanger i reportoaret sitt.. hehe, nå er det jo ikke akkurat pop vi ønsker, så derfor ville han (og vi) at vi skulle komme med forslag til han, så kunne han si om han klarer å spille dem.

Phantom of the opera er også et veldig godt forslag.. men aaaaller helst ville vi hatt en litt mer "lystig" utgang.. ala "Rock and roll all night" (den ville han ikke spille :P ) eller en annen mer "kjærlighetsmelodi" hvis dere skjønner? =)

Skrevet

Gi oss litt mer å gå på da, som hvilke band dere liker, eller hvilken rocke-sjanger.

Skrevet

Hey Satan - You Rock?

AnonymBruker
Skrevet

Tja, skal vi se..

Iron Maiden, Helloween, Ozzy, wasp, motley crue, kamelot, within temptation, avantasia, sebastian bach (<3), manowar, pagan's mind, edguy, AC/DC, cinderella, white lion, poison, twisted sister, hammerfall, d-a-d.. for å nevne noen.

Og ja.. sikkert kjempegøy med "Hey Satan, you rock", men den får vi overlate til noen andre, litt mer ekstreme å ta..

kanskje helst noen som ikke gifter seg i kirka :)

Skrevet

Vi fikk organisten til å spille Time of my life fra Dirty Dancing som utgangsmars i vårt bryllup. Ble veldig bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Da har vi bestemt oss.. Det blir Scorpions, med Wind of change :D

Skrevet

Vi fikk organisten til å spille Time of my life fra Dirty Dancing som utgangsmars i vårt bryllup. Ble veldig bra :)

Ja, det var kjempebra!! (kjente plutselig igjen deg :ler: )

Og helt off topic - gratulerer med liten mini i magen (så tickeren din) - så spennende :D

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Ser at dere allerede har bestemt dere, men hva med White Lion og "Till death do us apart"? Den perfekte sangen for anledningen!

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...