Gå til innhold

Oppmerksomhet til pårørende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Mannen min mistet kompisen sin under tragedien på Utøya.

Vi ønsker å vise vår medfølelse til foreldrene..

jeg har i dag baket loff og rørt jordbærsylte..

Er det passende å gi en korg med sylte, loff og en plante? ... eller kan dette bli feil?

tips?

takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen tanker?

kanskje feil plass å post dette... ?

Håper noen kan gi meg tilbakemelding!

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg syns dette er ei fin gåve til nokon som sørgar. Kanskje burde du bytte ut planten med noko anna som passar til det andre? Veit ikkje heilt kva.

• Liker 1
Skrevet

Folk er så forskjellige. Hvis jeg hadde mistet et barn ville jeg nok ikke satt pris på at mennesker jeg ikke kjente kom på døra med kurver med mat. For meg ville det vært belastende å forholde meg til slike ting i en sånn situasjon. Men igjen - folk er forskjellige. Noen vil garantert få styrke og finne trøst i slike gester også. Og tanken er jo utrolig fin og god!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Send blomster. Keep it simple!

Loff og jordbærsyltetøy kan fort blir HELT galt!

Dette er ikke en anledning for deg til å vise hvor flink, medfølende og omtenksom du er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville mye heller hatt noe praktisk enn disse helvetes blomstene, dersom det var meg. Men folk er forskjellige, mannen din er vel den nærmeste til å svare, siden han kjenner fyren. Uansett er jo det man gir bare et symbol på at man tenker på en, så det skal vel mye til at de tar det ille opp.

• Liker 3
Skrevet

Om jeg hadde vært pårørende hadde jeg syntes at det var belastende å få slik oppmerksomhet. Send et kort isteden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha blitt utrolig glad dersom noen hadde stilt opp på den måten. Da nær familie døde så hadde jeg ikke krefter og ork til å lage mat. Heldigvis hadde jeg venner som lagde mat til meg og sørget for at jeg fikk i meg næring.

Hadde kanskje ikke kommet med loff og jordbær, men ferdiglagd middag som bare kunne stå i fryseren hadde vært gull verdt.

• Liker 3
Gjest mangosorbet
Skrevet

Jeg mistet både min høyt elskede bestevenn og søster på utøya. Lillesøster er forsåvidt savnet ennå, men mamma sa det var på tide å forberede seg på det verste og heller håpe og be for et bedre utfall. Alle menneskene rundt oss har vært innom, sendt kort, blomster og gaver! Hva de har med betyr ikke så mye, men at de bryr seg betyr enormt mye. Jeg (og heller ikke mamma) syns det er en belastning at folk stikker innom: I denne forferdelige tiden disse menneskene som får meg til å smile, det er dem som gjør at dagene mine går fremover. De møter jo ikke opp på døren midt på natten eller før vi står opp, de fleste har vett nok til å komme midt på dagen, og ta hintet når vi ikke orker mer besøk. Det handler om omtanke og respekt for oss, og det tror jeg de fleste forstår.

• Liker 9
Gjest Pantherinae
Skrevet

Jeg tror de aller færreste vil ta dette på en negativ måte. Vis at dere er tilstede hvis de trenger, og at dere tenker på de. Synes hjemmelaget mat hørtes ut som en veldig god ide, blomster får de helt sikert masse av fra andre. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet både min høyt elskede bestevenn og søster på utøya. Lillesøster er forsåvidt savnet ennå, men mamma sa det var på tide å forberede seg på det verste og heller håpe og be for et bedre utfall. Alle menneskene rundt oss har vært innom, sendt kort, blomster og gaver! Hva de har med betyr ikke så mye, men at de bryr seg betyr enormt mye. Jeg (og heller ikke mamma) syns det er en belastning at folk stikker innom: I denne forferdelige tiden disse menneskene som får meg til å smile, det er dem som gjør at dagene mine går fremover. De møter jo ikke opp på døren midt på natten eller før vi står opp, de fleste har vett nok til å komme midt på dagen, og ta hintet når vi ikke orker mer besøk. Det handler om omtanke og respekt for oss, og det tror jeg de fleste forstår.

:klemmer:

Min dypeste medfølelse!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer! Tenker mye på dere som har mistet noen på utøya, gode tanker til deg og familien din. Ønsker dere styrke til å komme dere gjennom denne tunge perioden :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

De som har mistet noen i denne tragedien har ikke "bare" mistet noen. De har vært utsatt for en tragedie som innebærer masse tanker om hvordan det skjedde, hva som skjedde, hvor mye de led etc. Det siste mange orker i en slik situasjon er f. eks å spise.

Det mange orker er omtanke, - en omtanke som også viser at mennesker kan bry seg om noen uten å kjenne de veldig godt. Det kan komme godt med i sorgarbeid etter at den store oppmeksomheten fra media etc er over.

Jeg tror at de vil oppleve din måte å vise omsorg på, som god. Loff og jordbær er mer enn bra nok, og sikkert et godt tilskudd til et hjem som sikkert allerede er fullt av blomster.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Mannen min mistet kompisen sin under tragedien på Utøya.

Vi ønsker å vise vår medfølelse til foreldrene..

jeg har i dag baket loff og rørt jordbærsylte..

Er det passende å gi en korg med sylte, loff og en plante? ... eller kan dette bli feil?

tips?

takk :)

Jeg tenker at det er en veldig hyggelig gest, og viser at du tenker på dem, og spesielt koselig med hjemmelaget, selvfølgelig. Men jeg tenker at en sørgende mamma og pappa ikke setter seg ned og koser seg med hjemmelaget loff og syltetøy. Vet du om dem har yngre barn som bor hjemme, eller om de har famile hos seg, som kan hende setter mer pris på sånn kosemat? Jeg ser bare for meg at dersom det er en større famile tilstede så er sjansen større for at det faktisk blir spist. For jeg ser ikke for meg to voksne helt mutters aleine, i dyp sorg, som setter seg ned for å kose seg med loff og rørte jordbær...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de kommer til å sette stor pris på det :-)

Kondolerer både til mannen din og til jenta over her som mista en bestevenn og ei søster. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke mistet noen på Utøya, og vil sende mine kondolanser til de i denne tråden som har det. :dagens-rose:

Men jeg har mistet noen som stod meg veldig nær, og jeg var knust av sorg. All omtanke jeg fikk ble satt pris på, om ikke akkurat der og da, så i ettertid. Det er godt å kunne tenke på at man har mennesker som stiller opp, også i etterkant.

Personlig ville jeg satt mer pris på loff og syltetøy enn en blomsterbukett, selv om begge deler hjelper like lite på sorgen. Ingen vet hva sørgende trenger når man står på utsiden, så jeg syns du skal gå for ideen din. En fin tanke! :flagg:

Skrevet

Blomster- Nei! Jeg tror de får en del blomster allerede.

Hadde jeg vært en som hadde mistet noen, hadde jeg satt veldig mye pris på en slik gave. Har lært at, på kvinneguiden så er det egentlig ingenting du ikke skal gjøre før noen blir fornærmet, så ta det med en stor klype salt.

Mine dypeste kondolanser til deg som har mistet søsteren din.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...