Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer sånn på hvordan forsvarerne til drapsmenn klarer å "kjempe" for dem. Man må føle seg i en veldig ukvem situasjon. Tenker da først og fremst på Lippestad, lurer på hva som fikk ham til å si ja. Hvordan "klarer" noen å forsvare drapsmenn?

AnonymBruker
Skrevet

Han tenkte nøye på det og fant ut at i et ekte demokrati så har alle rett på en forsvarer. Han sa selv at han måtte sette seg ned og tenke over hva ABB har sagt, så jeg tror nok dette går innpå han. Så klart gjør det det..

• Liker 18
Skrevet

Vel, i denne spesielle saken med ABB, så blir det jo mest rådgivning og det praktiske han gjør i saken..tviler på at noen tror at han forsvarer han..hehe..

AnonymBruker
Skrevet

Geir Lippestad skal neppe stå i en rettsal å forsvare ABB for det han har gjort. Jeg tror at han er en person som taler ABB sin sak, en slags talsmann mellom ABB og pressen/media etc.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er bra at Lippestad utøver demokrati når det er akkurat det ABB forsøkte å kvele.

• Liker 23
Gjest Fable
Skrevet

Alle har rett på advokat. Så all ære til han som faktisk har 'guts' nok til å gjennomføre det.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Alle har rett på advokat. Så all ære til han som faktisk har 'guts' nok til å gjennomføre det.

Veldig enig.

Og måten han fremstår på i nyhetene så er jeg overbevist om at han vil gjøre en utmerket jobb, med tanke på den utrolig vanskelige oppgaven han har påtatt seg.

Er ikke akkurat vond å se på heller. ;)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Geir Lippestad er AP-mann. Av en eller anen syk grunn ba massemorderen og terroristen spesielt om Lippestad.

• Liker 3
Skrevet

Jeg regner med at advokater ser på saken profesjonelt, der intensjonen kun er å gjøre jobben sin. Og den er å sørge for at deres klient blir rettferdig behandlet og får riktig straff.

Man kan ikke involvere seg personlg og la sin egen mening avgjøre noe, dette gjelder advokater og et drøss av andre yrker.

• Liker 5
Gjest Delphina
Skrevet

Han sa ja da han mente at alle har rett til en advokat uansett hva man har gjort. Selv om han er forsvareren til ABB, så betyr det ikke at han har like synspunkter som ABB og han ønsker bare å se til at prosessen går riktig for seg, og så kan han gå videre. Det er en jobb for Geir Lippestad, ikke noe mer.

Har stor respekt for Lippestad, og håper da folk har vett nok til å ikke sende drapstrusler til Lippestad og familien, men.. Det er nok ikke sikkert alle har det.

• Liker 3
Skrevet

Geir Lippestad er AP-mann. Av en eller anen syk grunn ba massemorderen og terroristen spesielt om Lippestad.

Formentlig fordi han forsvarte Ole Nicolai Kvisler i rettssaken efter Holmliadrabet. ABB antar vel at han har nazisympatier.

Men det er jo tydelig at Lippestad sliter etisk og praktisk med denne oppgaven, og vil ikke uttale seg for mye til pressen foreløbig. Jeg synes han er en modig mann.

Husk at en forsvarsadvokats oppgave er egentlig ikke å forsvare tiltaltes handlinger, men å sørge for at han får en rettferdig rettergang, og en dom som bygger på korrekt lovanvendelse, uten at straffen blir urimelig i noen retning. Dersom det er tvil om skyldspørsmålet, må han selvfølgelig følge opp dette, for evt. å be om frifinnelse. Men her er nok ikke nettopp dét noe å ta med i betraktningen.

Det finnes noen forsvarsadvokater i dette landet, som jeg kunne tenke meg en lang samtale med i denne anledning.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Til nå har vi vel på ingen måte sett at noen har Lippestad har forsøkt å "forsvare" Anders Breivik. Det han har gjort er å stilel opp som en advokat, og sørge for at retten får gå sin gang. Han har fortalt litt om hvordan Anders Breivik fremstår og hva som han hevder har vært mottivet, men hver gang vært tydelig på at motivvene er i hans eget hode.

jeg synets Lippestad har gjort en god jobb, med stor ære frem til nå. Han måtte ta på seg oppgaven om å snakke lenge med den mannen som har drept så mange, han må ta på seg jobben om å høre på de kalde forklaringene han avlegger om hva han har gjort og han har tatt på seg ansvaret for at Norge gir en hver mann en rettferdig rettsak.

Anders Breivik har anngrepet de norske demokariske prinsippene. Derfor er det en ekstremt viktig jobb å ivareta disse ved å gi Anders Breivik en refferdig rettsak, nettopp for å bevise at han ikke lykkes med å knekke den norske stat og demokratiet. Dette er en jobb Lippestad til nå har klart med strålende glans, og han har gjort en fantastisk jobb med å vise at det er mulig å være forsvarer for forbrytere uten at man selv fremstår som kynisk.

• Liker 9
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes det er fantastisk at Lippestad kan være såpass rettskaffen at han faktisk ønsker å utøve demokrati i en slik situasjon på tross av at han har vært AP-mann i alle år og på den måten nok føler seg rammet oppi det hele.

Jeg håper det norske folk forstår dette.

Jeg forstår ikke hvilken syk grunn som gjorde at ABB valgte nettopp ham.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Geir Lippestad skal ikke forsvare saken, men personen.

• Liker 2
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Formentlig fordi han forsvarte Ole Nicolai Kvisler i rettssaken efter Holmliadrabet. ABB antar vel at han har nazisympatier.

Det er det første man kan tenke, men jeg tror ABB har tenkt grundig gjennom absolutt alt, og nok har sjekket opp advokater som sympatiserer med AP.

Selv om ABB er forskrudd, virker det som det er lite som er tilfeldig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor Breivik fikk oppfylt ditt ønske om å ha en Ap advokat som forsvarer? Hvorfor ønsker han det, og ligger det noen planer/meninger bak det hele?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor Breivik fikk oppfylt ditt ønske om å ha en Ap advokat som forsvarer? Hvorfor ønsker han det, og ligger det noen planer/meninger bak det hele?

Man har vel rett til å selv komme med ønske om hvem man ønsker som forsvarer? Det skiller seg vel ikek i denne saken heller.

Hvorfor han ønsker det? Jeg kan ikke annet enn å tippe, men tipper at han ønsket en AP-mann for å videre kunne spre sin ideologi til en sentral mann i det offentlige systemet. Eventeullt som et ønske om å videre provosere med sine handlinger og holdninger. Kanskje håper han at andre skal legge en AP-mann for hat for å "hindre oppsluttning og rekkrutering til partiet" som han er så opptatt av?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Man har vel rett til å selv komme med ønske om hvem man ønsker som forsvarer? Det skiller seg vel ikek i denne saken heller.

Hvorfor han ønsker det? Jeg kan ikke annet enn å tippe, men tipper at han ønsket en AP-mann for å videre kunne spre sin ideologi til en sentral mann i det offentlige systemet. Eventeullt som et ønske om å videre provosere med sine handlinger og holdninger. Kanskje håper han at andre skal legge en AP-mann for hat for å "hindre oppsluttning og rekkrutering til partiet" som han er så opptatt av?

Eller rett og slett for å ydmyke advokaten?

Kanskje ha ikke visste at advokaten var en AP-mann?

Med en slik forskrudd virkelighetsoppfating som han har, kan han ha trodd at alle advokater var konservative. (jfr hans uttalelse om at alle lærere og journalister er "marxister")

Som jeg sa i et annet innlegg:

Hvorfor prøve å finne logikk der ingen logikk er å finne?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes det er vanskelig å gjette om det er fordi Lippestad er Ap--mann, eller om det er pga at han var forsvarer i Holmlia-saken. Kanskje begge deler.

Synes Lippestad fremstår meget profesjonell, men samtidig med menneskelige følelser. Hvem som helst kan se at han også synes dette er en grusom sak, det er bare å lese mellom linjene. Synes mannen virker svært sympatisk og flink. Det skader heller ikke at han er Ap-mann, til tross for at han er advokat-topp med sannsynligvis svært solid økonomi.

Jeg synes også at han er flott å se på :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...