Misskika Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Jeg bleiket striper i håret i går, søndag.. Det ble katastrofe! Ble helt oransje.. Så leste jeg at det hjalp å bruke en type "askefarge", så jeg kjøpte mørk askeblond og ble ganske fornøyd veldig mye mindre oransje! Men, det er ikke lyst nok.. Hvis jeg bleiker striper igjen, er det stor sjanse for at håret blir oransje igjen? Vurderer å farge det i kypros, da jeg skal dit om en uke.. hva tror dere?
student21 Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 (endret) Been there, done that. Grunnen til at mitt hår ble gul/oransj var at jeg ikke hadde stipene lenge nok i håret (da jeg har veldig tykt hår, og det trengs litt lenger tid enn det som står på pakken). Ville anbefalt deg å gå til innkjøp av sølvshampoo. Dette har veldig god virkning på tilfeller som dette, og generelt dersom du ønsker å lysne litt på stripene (vær obs på at f.eks brunt hår ikke vil bli blondt ved bruk av sølvshampoo). Forresten; Vær obs på bading i klor ved nybleiket/stripet hår (siden du snart skal på ferie), da kan stripene fort bli grønne. Endret 26. juli 2011 av student21
ViC* Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 Jeg har gjort det samme tusenvis av ganger. Endelig har jeg lært. 1. Gå til en frisør. 2. Gå til innkjøp av en ordentlig shampoo og balsam som ikke inneholder kjemikalier (og gjerne en med blått eller grønt i, som hjelper til å ta bort gulskjæret.) Frisøren kan hjelpe deg med å velge shampoo. Slutt med hjemmebleking :gjeiper: Jeg har gjort det i mange år, helt til jeg nå, med hjelp av min 'svigermor' som er frisør, fikk hjelp til å innse at det er no skikkelig dritt 1
Namine Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 (endret) heisann. Jeg har lysnet håret mitt i lengre tid. Nå er jo jeg ganske lys fra før av, men jeg slet masse med at det ble rødt/orange, måtte bruke flere pakker, sølvshampoo (har en flaske stående enda i tilfelle) osv før. Nå vet ikke jeg hvilken farge på håret du egentlig har, men er det polly blonde du har brukt? det er den jeg brukte før, og den ble jeg pissgul/orange av. Jeg gikk over til en farge som heter depend (slingor/striper heter vel stripinga demmes), og den er utrolig mye bedre! blir lyst med en gang på meg. De har også en hårkur (den er ikke særlig bra som hårkur da), men den inneholder lilla pigmenter som en kan ha å håret etter farging, og da blir det en veldig bra farge på det, ikke rødt/gult. vil forresten anbefale en annen hårkur etter denne, jeg bruker den kun pga lillapigmentene, for der er den veldig bra! :gjeiper: Også er den veldig billig da, tror den koster 65. Gikk fra å alltid måtte bruke 2-4 pakker (som herpa håret!) til å kunne bruke 1 med denne på ettervekst. Endret 26. juli 2011 av Namine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå