Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sommer og i fjor sommer hadde jeg en sommerjobb hvor det jobber en utrolig kjekk gutt. Jeg har sykt lyst å bli bedre kjent med han men jeg jobber ikke der mer, han la meg til på facebook og jeg har utrolig lyst å starte en samtale. Men hva skal jeg snakke om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare start med ett eller annet om jobben siden dere har det til felles. Så tar du det derfra :)

Gjest henriett3
Skrevet

Du kan begynne med hei, som er ganske vanlig (kanskje med et smiletegn bak) Så kan du si at det er lenge siden sist og spør hvordan det går med han, og hva han driver med osv.. :)

Gjest Kathpus
Skrevet

Du kan jo starte en chat med han, der du later som om du trykket på feil venn. :) Da kan du f.eks. skrive "Hva gjør du i kveld?:)". Dermed later du som om du sendte feil.

AnonymBruker
Skrevet

problemet er at han er litt eldre enn meg. Er litt redd for at han skal synes jeg er travel eller påtrengende..

Gjest Kathpus
Skrevet

problemet er at han er litt eldre enn meg. Er litt redd for at han skal synes jeg er travel eller påtrengende..

Derfor later du som om du sendte feil. :)

Skrevet

Du kan jo starte en chat med han, der du later som om du trykket på feil venn. :) Da kan du f.eks. skrive "Hva gjør du i kveld?:)". Dermed later du som om du sendte feil.

For det første, så kjenner alle til dette "trikset", så det er ikke sikkert han går på det. For det andre, så er det ikke kult å prate med noen fordi de klikket på navnet ditt ved en feil. Er hun interessert, er det bedre å bare ta kontakt og stå for at hun vil prate, ikke late som om hun driter i ham, men allikevel tar seg tid fordi hun uheldigvis bommet på vennen over.

• Liker 1
Skrevet

Det var jo han som la til deg i utgangspunktet. Jeg får heller ikke inntrykk av at dette er en fyr du omgås, så du har ikke så mye å tape på å ta kontakt og prate litt. Er han ikke interessert, avslutter han nok samtalen ganske raskt :)

Gjest Kathpus
Skrevet (endret)

For det første, så kjenner alle til dette "trikset", så det er ikke sikkert han går på det. For det andre, så er det ikke kult å prate med noen fordi de klikket på navnet ditt ved en feil. Er hun interessert, er det bedre å bare ta kontakt og stå for at hun vil prate, ikke late som om hun driter i ham, men allikevel tar seg tid fordi hun uheldigvis bommet på vennen over.

Hva mener du med alle? Det går likevel an å føre en samtale selv om man "tilfeldigvis" sendte feil. Dermed tar man resten av samtalen som det kommer, om det selvfølgelig blir noe. :)

Endret av Kathpus
Skrevet (endret)

Hva mener du med alle? Det går likevel an å føre en samtale selv om man "tilfeldigvis" sendte feil. Dermed tar man resten av samtalen som det kommer, om det selvfølgelig blir noe. :)

Hva jeg mener med "alle"? Tja, store og små, gutter og jenter, voksne og barn, norske, engelse, israelske osv. Skjønner du? Selvfølgelig går det an å føre en samtale selv om man "trykker feil", det jeg prøvde å få frem er at det er ikke så hyggelig å få en melding av noen, kanskje til og med bli glad for å få den meldingen, for så å få beskjed om at "oops, det var ikke deg jeg ville prate med". Da vil ofte resten av samtalen føles litt pliktbelagt. I dette tilfellet er TS interessert i en fyr som hun ikke lenger har kontakt med, men som nå har lagt henne til på face. Foreløpig er oddsen i hennes favør, og da er det vel bedre å gjøre ting så ukomplisert som mulig og heller si "hei:) Hvordan går det med deg" og starte en samtale på den måten, enn å skulle begynne det hele med en løgn og sette igang et lite skuespill hvor hun leker non chalant og uinteressert. Det er lettere for ham å vise interesse hvis han tør å håpe på at hun også er interessert. Å påstå at hun ikke egentlig ville starte en samtale med ham, er jo nesten som å si rett ut at hun ikke hadde noen planer om å ta kontakt, og altså at hun ikke er interessert. Det skaper jo en veldig unødvendig omvei til det ønskede målet.

Edit: Skrivefeil

Endret av Gjesten
Gjest Kathpus
Skrevet (endret)

Hva jeg mener med "alle"? Tja, store og små, gutter og jenter, voksne og barn, norske, engelse, israelske osv. Skjønner du? Selvfølgelig går det an å føre en samtale selv om man "trykker feil", det jeg prøvde å få frem er at det er ikke så hyggelig å så en melding av noen, kanskje til og med bli glad for å få den meldinger, for så å få beskjed om at "oops, det var ikke deg jeg ville prate med". Da vil ofte resten av samtalen føler litt pliktbelagt. I dette tilfellet er TS interessert i en fyr som hun ikke lenger har kontakt med, men som nå har lagt henne til på face. Foreløpig er oddsen i hennes favør, og da er det vel bedre å gjøre ting så ukomplisert som mulig og heller si "hei:) Hvordan går det med deg" og starte en samtale på den måten, enn å skulle begynne det hele med en løgn og sette igang et lite skuespill hvor hun leker non chalant og ikke så interessert. Det er lettere for ham å vise interesse hvis han tør å håpe på at hun er interessert. Å påstå at hun ikke egentlig ville starte en samtale med ham, er jo nesten som å si rett ut at hun ikke hadde noen planer om å ta kontakt, og altså at hun ikke er interessert. Det skaper jo en veldig unødvendig omvei til det ønskede målet.

Det blir feil å påpeke alle. Alle er jo absolutt alle salgs mennesker i hele verden. Men bortsett fra det, så forstår jeg hva du mener, men da tenker jeg at det er mulig å forklare at hun "sendte feil" på en hyggelig måte å føre samtalen videre derfra.

Det som også hadde gått an, kunne jo vært om TS hadde spurt om generelle ting ang. jobben. For eksempel hvordan det står til med jobben nå osv. :)

Endret av Kathpus
Skrevet

Kathpus, hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med gjesten. Start samtalen, og er han interessert vil du nok fort merke det! :)

Svarer han bare "ja" og "nei" til spørsmålene, spør han ikke om noe tilbake og virker han ikke, hadde jeg nok tenkt at det fikk bli med denne ene gangen på chatten.

Skrevet

Hvis han jobber samme sted i år også, er det jo gullgodt å spørre hvordan det går der i år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...