Gå til innhold

"Ingen gjenboere"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det betyr at ingen bor igjen der, og at det er tomt for folk som tidligere pleide å bo der. Lokalene er på en måte renset.

Og dette ordet brukes rett og slett i 2011. Utrolig. :filer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg får en følelse av déjà vu når jeg leser denne tråden. Er dette en ren kopi av av en eldre tråd? Jeg kjenner igjen alt som står her om gjenboere (som altså ikke betyr gjenferd :fnise:).

Skrevet

HEHEHE... flira godt jeg nå :P

Men vet om en jeg jhenner som er huseier foresten, hun selger faktisk huset sitt MED leieboere... er det egentlig så rart? da er det vell benda lettere og få solgt?

Gjest Eurodice
Skrevet

HEHEHE... flira godt jeg nå :P

Men vet om en jeg jhenner som er huseier foresten, hun selger faktisk huset sitt MED leieboere... er det egentlig så rart? da er det vell benda lettere og få solgt?

Mener du at det bor leieboere i huset? Hvis huset blir solgt, har ikke den nye eieren noen forpliktelse til å la disse bli boende.

Skrevet

Mener du at det bor leieboere i huset? Hvis huset blir solgt, har ikke den nye eieren noen forpliktelse til å la disse bli boende.

Jo, det er noen som selger hus som det følger med leieborere i, og da gjelder den leiekonrakten som leietageren har om oppsigelse og lignendes...

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at ingen bor igjen der, og at det er tomt for folk som tidligere pleide å bo der. Lokalene er på en måte renset.

Og dette ordet brukes rett og slett i 2011. Utrolig. :filer:

Jo, det er noen som selger hus som det følger med leieborere i, og da gjelder den leiekonrakten som leietageren har om oppsigelse og lignendes...

Det betyr IKKE at der er leieboere der. Når det er snakk om gjenboere er det snakk om naboer. Ser nedenfor:

Nei, det er feil.

http://no.wikipedia.org/wiki/Gjenboer

En gjenboer er eieren av en eiendom som ikke har felles grense med en annen eiendom, som det søkes om tiltak på i henhold til plan- og bygningsloven, men som likevel kan bli skadelidende av tiltaket.

I forbindelse med en ordinær byggesak er for eksempel den eiendom som befinner seg på motsatt side av offentlig veigrunn, gjenboer til søkeren.

(...)

Begrepet gjenboer brukes også i videre forstand om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig.

Da mener du feil.

Gjenboer, ifølge bokmålsordboka.

AnonymBruker
Skrevet

Hehehe har ledd skikkelig for første gang på mange dager av svarene deres nå! Jeg har alltid trodd at det ikke var uteliggere/hjemløse som bodde i oppgangene.. Har tilogmed forklart det slik for andre... Det virket liksom logisk for meg når jeg som 16 åring først begynte å lese utleie annonser og bare de dyreste leilighetene skrev opp dette, da sammen med callingannlegg.. :) Vet ikke helt hvorfor, da hjemløse ikke eksisterer verken her eller noen av de andre småbyene jeg har bodd i.. Men virket jo litt mer sannsynlig enn at de skulle skrive om gjenferd da... :)

Skrevet

"Begrepet gjenboer brukes også i videre forstand om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig"

-fra wikipedia linken over..

Ingen gjenboere, Det betyr altså at det ikke er noen naboer som kan smugtitte på deg når du går naken rundt i huset? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hihi, det er SÅ mange som tror det betyr ingen spøkelser!:fnise:

men, som alle sikkert har skjønt nå, betyr det at ingen naboer har innsyn til boligen!;)

Skrevet

Noen som vet hva som er opprinnelsen til begrepet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...