Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Kjøpte et par sko for over tusen kroner for to uker siden ca. Skoene hadde hver sin knott under helene, men nå har begge falt av! Så nå kommer det metall-skrapelyder når jeg går. Dessuten har skoene blitt lavere etter at knottene forsvant. Problemet er at jeg ikke har tatt vare på kvitteringen! Har riktignok kontoutskrift på at jeg handlet i den butikken for det beløpet. Er kontoutskriften bevis nok? Eller vil de fnyse av meg hvis jeg kommer og klager? Hva har jeg krav på? Blir i alle fall sabla irritert når jeg betaler litt ekstra for å få kvalitet, og får det motsatte tilbake. Arg Ett spørsmål til.. Hvis butikken nekter å ta imot klagen min, og jeg må til skomaker for å få satt på nye knotter. Hvor mye tror dere det vil komme på? Hjertelig takk hvis noen svarer!
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 Jobber selv i skobutikk og jeg har følgende å si om saken: Du har krav på at forretningen retter opp skaden, hvis ikke må du få ny vare! Dersom de prøver seg, kan du vise at skoene ikke ser mye brukt ut (har man jobbet i bransjen, ser man det ganske fort!) I vår ferretning sender vi skoene på vår regning og kundene henter skoene etter noen få dager. Dersom det er umulig å fixe skaden, gir vi de mulighet til å velge ett par nye sko på samme sum. Dersom de har kvittering, får de pengene tilbake. Håper dette var til hjelp!
Arwen Skrevet 20. november 2003 #3 Skrevet 20. november 2003 man trenger ikke kvitering for reklamasjoner. Sko skal holde i to år.
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #4 Skrevet 21. november 2003 Har hatt sånne problemer selv og har jeg mistet kvitteringen har det aldri vært noe problem. Fått nye sko eller fått dem reparert.
Tjorven Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 man trenger ikke kvitering for reklamasjoner. Sko skal holde i to år. Men står det noe bestemt sted i kjøpsloven at skoene skal holde i 2 år?
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Dersom man leser innlegget jeg skrev som gjest mer nøye ser man fort at jeg skriver at man må ha kvittering for å FÅ PENGER TILBAKE! De reparer skoene eller gir nytt par, DET TRENGER MAN INGEN KVITTERING FOR! Herregud, noen ganger blir jeg frusteert over folk som svarer inlegg uten å lese det nøye først!!!
Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #7 Skrevet 21. november 2003 Men står det noe bestemt sted i kjøpsloven at skoene skal holde i 2 år? Nei
Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Dersom man leser innlegget jeg skrev som gjest mer nøye ser man fort at jeg skriver at man må ha kvittering for å FÅ PENGER TILBAKE! De reparer skoene eller gir nytt par, DET TRENGER MAN INGEN KVITTERING FOR! Herregud, noen ganger blir jeg frusteert over folk som svarer inlegg uten å lese det nøye først!!! Kan jo ha lest hovedinnlegget nøye, uten å lese alle svarene...
Tjorven Skrevet 10. desember 2003 #9 Skrevet 10. desember 2003 Nei Har nemlig lest at en venninne av Tex viser frem et punkt i loven om hun skal klage på sko....derfor lurer jeg på om det står et bestemt sted....
Gjest Tristessa Skrevet 11. desember 2003 #10 Skrevet 11. desember 2003 Erhm. Det er forbrukerkjøpsloven det dreier seg om, egentlig, er det ikke? Det eneste som står er at den absolutte reklamasjonsfristen er 2 år etter at varen ble kjøpt, 5 år for ting som skal vare lengre (møbler, tv'er og denslags).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå