2shy Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Hva er din terskel for å fortelle partneren din at du er inderlig glad i h*n eller elsker h*n. Hva er den store forskjellen for deg mellom disse erklæringene?
Hoppetaujenta Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Forskjellen ligger i hva jeg føler. Ellers har jeg ingen terskel på slike godord.
2shy Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2011 Forskjellen ligger i hva jeg føler. Ellers har jeg ingen terskel på slike godord. Men hva føler du når du sier du er glad i noen kontra du elsker noen?
Hoppetaujenta Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 En stille, snikende varm glede som varer....kontra: store, vakre brusende følelser som holder på å sprenge bluseknappene til himmels. Hjalp det? 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #5 Skrevet 25. juli 2011 Jeg sier jeg er glad i partneren min når jeg er forelsket og følelsene blir sterkere og jeg oppdager at jeg bryr meg voldsomt om h*n. Jeg bruker ordene "jeg elsker deg" når følelsene har gått over til dyp kjærlighet, og jeg føler at dette er en person jeg vil leve med.
Katarinaz Skrevet 25. juli 2011 #6 Skrevet 25. juli 2011 Jeg sier enda at jeg er glad i kjæresten min! Vi har vært sammen en liten stund nå, og han er ikke en type som sier "Jeg elsker deg" lett akkurat. Og det må jeg bare respektere! Har utrolig sterke følelser for han, men tror det må gå enda litt lenger tid før jeg virkelig elsker han. Men til tross for det er jeg himla glad i gutten da, noen ganger føles det ut som om jeg virkelig elsker han! Så hvem vet, kanskje jeg allerede føler det sånn. Får ta det som det kommer!
Gjest MARIT :) Skrevet 25. juli 2011 #7 Skrevet 25. juli 2011 Når du er glad i noen betyr det jo at du bryr deg og liker denne personen, men når du elsker noen er du klar til å leve live med denne personen, mener hvertfall jeg :gjeiper:
2shy Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2011 [quote name=MARIT ' timestamp='1311626981' post='9506749] Når du er glad i noen betyr det jo at du bryr deg og liker denne personen, men når du elsker noen er du klar til å leve live med denne personen, mener hvertfall jeg :gjeiper: 1
Surriball Skrevet 25. juli 2011 #9 Skrevet 25. juli 2011 Jeg sier jeg er glad i noen, og da kan det bety forskjellige ting. Jeg er glad i vennene mine, og jeg er glad i kjæresten min. Og jeg er glad i familien min. Men jeg er glad i dem på ulike måter. Venner er jeg glad i, fordi jeg setter pris på at de er der, jeg verdsetter dem og jeg vil ikke miste dem. Familien min elsker jeg, og kan ikke se for meg hvordan livet ville vært uten dem. Men jeg ELSKER kjæresten. Det er han jeg er forelska i, han jeg vil dele livet mitt med, han jeg ville ringt først hvis noe skulle skjedd, han jeg tenker på hele tiden. Vi sier "glad i deg", "elsker deg" og "jeg liker deg, jeg" litt om hverandre, vi. Men vi vet at det betyr omtrent det samme for oss begge 1
Gjest MARIT :) Skrevet 25. juli 2011 #10 Skrevet 25. juli 2011 Er man forelsket når man sier at man er glad i noen? Ja, det synes jeg absolutt at man kan være. Da jeg mener at forelskelse er når du får den varme og sprudlende følelsen inni deg
Gjesten Skrevet 25. juli 2011 #11 Skrevet 25. juli 2011 Jeg sier "glad i deg" i alle fall frem til den første forelskelsesfasen er over.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #12 Skrevet 25. juli 2011 Jeg sier "glad i deg" i alle fall frem til den første forelskelsesfasen er over. Men du er definivt forelsket når du sier at du er glad i noen?
Gjesten Skrevet 25. juli 2011 #13 Skrevet 25. juli 2011 Men du er definivt forelsket når du sier at du er glad i noen? Nei, absolutt ikke. Men jeg er definitivt forelsket når jeg går inn i et forhold, så blir han omtalt som kjæresten min, kan han føle seg trygg på at jeg er glad i ham. Med det sagt, så tror jeg folk legger litt forskjellig mening til ordet "forelsket", så bare for å klargjøre: Når jeg snakker om forelskelsesfasen o.l., mener jeg den perioden i begynnelsen der an har sommerfugler i magen og synes alt er rosenrødt. Det er ikke det samme som "å elske", som jeg mener er en mye dypere og tyngre følelse. For meg er det å vite at jeg elsker noen helt avhengig av at jeg har vært gjennom mye med dem, vet at jeg kan takle en hverdag uten sommerfugler og rosa skyer under føttene sammen med dem og en visshet om at denne personen kan jeg tilbringe resten av livet mitt sammen med.
Gjest HunterLady Skrevet 25. juli 2011 #14 Skrevet 25. juli 2011 Når jeg føler at jeg ikke vil være en eneste dag foruten denne mannen, så er det mye mulig at jeg elsker han. Beste svaret er: You just know it.
Tears.of.the.Sun Skrevet 25. juli 2011 #15 Skrevet 25. juli 2011 Da jeg møtte kjæresten min og var utrolig forelsket i han visste jeg absolutt ikke forskjellen på å elske noen og å være forelsket. Følelsen var helt lik. I dag, noen år etterpå, vet jeg at jeg elsker han og at det var en forelskelse i starten. Men som sagt, jeg kunne aldri identifisere de to følelsene og skille dem fra hverandre. 1
Kosemose Skrevet 25. juli 2011 #16 Skrevet 25. juli 2011 Jeg tenker at jeg "er glad i" mange som betyr noe ekstra for meg i mitt liv. "Å elske" tenker jeg betyr å være betingelsesløst glad i, og det er forbeholdt de aller nærmeste. I mitt hode trenger ikke "elske" ha sammenheng med romantiske følelser, da følelser for en kjæreste sjeldent er betingelsesløse... Men det er min definisjon 2
2shy Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 26. juli 2011 Jeg tenker at jeg "er glad i" mange som betyr noe ekstra for meg i mitt liv. "Å elske" tenker jeg betyr å være betingelsesløst glad i, og det er forbeholdt de aller nærmeste. I mitt hode trenger ikke "elske" ha sammenheng med romantiske følelser, da følelser for en kjæreste sjeldent er betingelsesløse... Men det er min definisjon Men nå er det ikke snakk om genrellt, kun i forhold til partnerskap. Jeg tror jeg sier "jeg er glad i deg" når jeg har fått varme følelser og vil være sammen med personen, mens "jeg elsker deg" er når jeg føler at jeg vil leve med han. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #18 Skrevet 26. juli 2011 Forskjellen ligger i hva jeg føler. Eh ja. Og spørsmålet handler om nettopp det. Hva er forskjellen.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #19 Skrevet 26. juli 2011 Jeg tror jeg sier "jeg er glad i deg" når jeg har fått varme følelser og vil være sammen med personen, mens "jeg elsker deg" er når jeg føler at jeg vil leve med han. Enig - når jeg ønsker å bo sammen med han, da elskes det. Satse på og vil ha barn med = elske. 1
Gjest *smak* Skrevet 26. juli 2011 #20 Skrevet 26. juli 2011 Jeg sier oftest: Jeg er glad i deg, med det er det underforstått at jeg elsker han.. En gang vågde jeg å si jeg elsker deg og da sa han: deg også... Det minne er så SØTT og GODT for meg, jeg kjenner det langt inni hjertet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå