anka Skrevet 20. november 2003 #1 Del Skrevet 20. november 2003 Hvor gammel var babyen deres da den fikk sin første tann? Sønnen min fikk den første tanna da han var 4mnd og 1 uke og den andre tanna kom 3 dager etter. Han var 5 mnd på søndag. Synes dette var litt tidlig, men vet ikke hva som er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. november 2003 #2 Del Skrevet 20. november 2003 Mine to har fått tenner ganske sent. Eldstemann var 8 mnd., yngstemann 10 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 20. november 2003 #3 Del Skrevet 20. november 2003 Hun var vel 6 mnd tror jeg. noe rundt der jaffal.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 20. november 2003 #4 Del Skrevet 20. november 2003 Mange barn får den første tannen når de er rundt et halvt år. Min fikk når han var ni måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 20. november 2003 #5 Del Skrevet 20. november 2003 Lillegutt fikk sine 2 (!) første tenner da han var 3,5 mnd!!! :o To uker etterpå kom de to neste... :o :o ...biter godt i puppen gjør de også... :-? Har hørt at det ikke er så bra at tennene kommer tidlig. De felles tidligere og da har man det 2.settet lengre = dvs. at man må være ekstra påpasselig med tannpussen!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. november 2003 #6 Del Skrevet 20. november 2003 Har hørt at det ikke er så bra at tennene kommer tidlig. De felles tidligere og da har man det 2.settet lengre = dvs. at man må være ekstra påpasselig med tannpussen!!! I et langt liv kan vel ett år eller to ikke spille så stor rolle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. november 2003 #7 Del Skrevet 21. november 2003 Noen babyer er til og med født med tenner, selvom det tilhører sjeldenhetene. Mine fikk tenner rundt åtte mnd alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 21. november 2003 #8 Del Skrevet 21. november 2003 Neida, sier ikke at det er SÅ farlig, bare nevnte det jeg har hørt!! Det er ikke alltid så enkelt å få barna til å pusse tennene skikkelig, hvis du kan slippe å "krangle" med barna et år eller to - tar en vel med seg det...?! Det finnes de som synes det er sååå flott at tennene kommer tidlig - det er det alså ikke... :D Flere årsaker: * feller tidligere * biter tidligere... * ser eldre ut ( ...til oss som vil ha babyer lengre... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zinga Skrevet 21. november 2003 #9 Del Skrevet 21. november 2003 Jenta mi fikk sin første tann rundt fem mdr alder, men da guttungen var på femmdr-kontroll hadde han allerede åtte tenner! Og han bet han og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #10 Del Skrevet 21. november 2003 Eldstemann var på dagen 9 mnd da første tannen kom. Nr. 2 var 5 dager før 9 mnd. Nr. 3 var 6 mnd og 3 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 21. november 2003 #11 Del Skrevet 21. november 2003 7 mnd tror jeg, da kom det 8 tenner på en mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trolllmor Skrevet 30. november 2003 #12 Del Skrevet 30. november 2003 Lillegutt fikk sin første tann da han var 6 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibula Skrevet 1. desember 2003 #13 Del Skrevet 1. desember 2003 Eldstemann var seks måneder men yngstejenta var bare tre måneder! Og hun bet hun også. Hun begynte å miste tenner tidlig også, den første rett før hun ble fem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymfen Skrevet 1. desember 2003 #14 Del Skrevet 1. desember 2003 Sønnen min fikk sim første rett etter at han ble 7 mnd,neste kom 3uker senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #15 Del Skrevet 3. desember 2003 Sønnen min fikk første da han var 4 mnd. Nå er han 9 mnd og har 10 tenner. Stakkars puppen min :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 3. desember 2003 #16 Del Skrevet 3. desember 2003 Siden jeg ikke har fått noen barn selv enda, kan jeg jo si når jeg fikk min første tann.I en alder av ca 1 år var min første tann nesten utvokst.Mor har sagt at hun var utrolig bekymra og ringte tannlegen og litt forskjellig for å vite om det var unormalt. De sa at noen var bare litt senere.. hehe.. i dag har jeg i alle fall alle tennene mine..luckily :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå