Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Håret mitt trenger en hårkur, men jeg vet ikke hvilken jeg bør forsøke. Jeg har hår til litt nedenfor skuldrene, det er veldig tjukt, og det er fall i det. Jeg har litt problemer med hodebunnen. Den er tørr og sår, og om jeg ikke vasker håret hver dag klør jeg meg til blods i tillegg til at håret ved hodebunnen blir fett. Men resten av håret er altså blitt ganske tørt. Noen tips til en god hårkur? (Jeg bruker Fudge Shampo og balsam til vanlig nå)
*Shira* Skrevet 21. november 2003 #3 Skrevet 21. november 2003 Mitt tips til deg er å bruke denne: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...uct/View/00132a WELLA SP 3.1 HYDRO MASK Dette har reddet mitt hår. Men du må gå lenge med den i. Vask håret på ettermiddagen/kvelden, ha i godt med hårkur. Ikke skyll ut, men sov med hårkuren i.... ikke veldig behagelig, men det virker. Du må selvf. legge et håndklede på puta. Skyll ut hårkuren neste morgen, ikke vask håret. Jeg bruker å gjøre dette ivertfall 2 ganger i uken. Denne hårkuren er utrolig god, og er verdt et forsøk.
natasha Skrevet 21. november 2003 #4 Skrevet 21. november 2003 Jeg anbefaler også Redken All Soft. Både hårkuren (den "vanlige") og Redken All Soft Addictive er kjempebra.
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Jeg har også halvlangt tørt hår med litt fall /krøller.Har prødt Redken all soft HEAVY KUR,INTET RESULTAT.Har prøvdt Wella Hydro kur,mye bedre.
~sikka~ Skrevet 21. november 2003 #7 Skrevet 21. november 2003 Mitt tips til deg er å bruke denne: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...uct/View/00132a WELLA SP 3.1 HYDRO MASK Dette har reddet mitt hår. Men du må gå lenge med den i. Vask håret på ettermiddagen/kvelden, ha i godt med hårkur. Ikke skyll ut, men sov med hårkuren i.... ikke veldig behagelig, men det virker. Du må selvf. legge et håndklede på puta. Skyll ut hårkuren neste morgen, ikke vask håret. Jeg bruker å gjøre dette ivertfall 2 ganger i uken. Denne hårkuren er utrolig god, og er verdt et forsøk. Jeg bruker også den kuren - frisøren sa den burde brukes 1 gang i uka - og i 5-10 minutter - og at det skulle bare brukes i tuppene. De sa håret blir mettet hvis du bruker den for mye... og spesielt i hodebunnen for der får håret fuktighet fra hodet.
Gjest care Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Jeg vil tipse deg om Matrix, har fått så fint og glatt hår som jeg aldri har hatt. Er kjempefornøyd :blunke:
Gjest Étoile Skrevet 21. november 2003 #9 Skrevet 21. november 2003 Ville bare si at jeg ikke er helt fornøyd med Redken All-Soft....
Gjest Ethereal Skrevet 21. november 2003 #10 Skrevet 21. november 2003 Etter tips fra Lyna her inne, kjøpte jeg Joico K-Pak reconstructor, og håret mitt ble merkbart mykere etter kun en behandling. Jeg har nylig bleket og farget håret, og selv om det SÅ OK ut, føltes det trått etter vask. Enda en positiv ting: den kuren trenger bare 5 min virketid *utålmodig*
Elze Skrevet 21. november 2003 #11 Skrevet 21. november 2003 Ethereal: fint at du likte den. Anbefaler gjerne Joico K-pak reconstructor til flere! Kan kjøpes billig på lookfantastic.com, men er ikke så ille hos norske frisører heller.
Gjest sexysadie Skrevet 21. november 2003 #12 Skrevet 21. november 2003 hårkur kommer an på om du farger/bleker håret. Bleket hår skal ha kur med proteiner,ikke fuktighetskur.
Rufus Skrevet 21. november 2003 #13 Skrevet 21. november 2003 Anbefaler gjerne Joico K-pak reconstructor til flere! Kan kjøpes billig på lookfantastic.com' date=' men er ikke så ille hos norske frisører heller.[/quote'] :enig_animasjon: Denne anbefaler jeg også - brukte den for mange år siden (da flaskene var syrinfarget!) og har funnet den igjen nå :D Ellers er jeg godt fornøyd med Power Mask fra Wella SP, jeg...."tyngre" kur enn Hydro Mask og jeg slipper og ha den i over natta (men gjerne i 10-15 min i dusjen mens jeg shaver ol)....
tigerpus Skrevet 21. november 2003 #14 Skrevet 21. november 2003 Brukte tidligere Wella SP Hydro Mask. Så brukte jeg Redken All Soft. Den var veldig bra, men nå har jeg gått tilbake til Wella da jeg synes den er hakket bedre. Tiger
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #15 Skrevet 21. november 2003 hårkur kommer an på om du farger/bleker håret. Bleket hår skal ha kur med proteiner,ikke fuktighetskur. Jeg har ikke bleket hår, så da er det vel en fuktighetskur jeg skal ha da. Nok en gang, takker så mye for tips. Ser at flere av dere nevner Wella SP serien, jeg har forsøkt den ( vel, ikke hårkuren men..) og var egentlig ikke så fornøyd med den. Tror det blir enten Redken sin, eller Joico K-pak. Kanskje et dumt spørsmål, men burde jeg bruke shampoen og balsamen i samme merke, eller går det fint å fortsette med det jeg bruker nå, og kun bruke kuren fra det andre merket? :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #16 Skrevet 21. november 2003 Nå lyver jeg jammen meg. Jeg HAR jo forsøkt den Hydro Mask dere nevner fra Wella..Den står faktisk i hylla mi enda, men som sagt så har jeg ikke vært så voldsomt fornøyd med Wella SP..
starie Skrevet 21. november 2003 #17 Skrevet 21. november 2003 Ikke kjøp All Soft om du har problemer med hodebunnen! Kerastase sin Dermo Calm serie er kjempefin til tørr og sår hodebunn og linder kløe. Du kan velge mellom en til fett/blandingshår og en til tørt hår. Anbefales!
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #18 Skrevet 21. november 2003 Takk for at du sa det Starie. Jeg kikket nettopp på det fra Kerastase, men har et lite spørsmål. Som sagt, så sliter jeg med tørr hodebunn, men dagen etter så er altså håret fett nær hodebunnen. Resten av håret er tørt. Skal jeg da bruke pakken for tørt hår eller den for normal/kombinert hår?
murmeldyret Skrevet 22. november 2003 #20 Skrevet 22. november 2003 Kerestase serien funket ikke i det hele tatt på mitt tørre fargede hår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå