Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal bestille fem hudpleieprodukter fra feelunique, alt på en samlet sum av £132,20. Tre av produktene koster over 200,- så de vil jeg uansett måtte betale fortolling og det der på.

Spørsmålet mitt da er da, lønner det seg likevel å dele opp alt i hver sin bestilling, betale fortollingen for hvert av produktene, eller bestille alt i en smørje? Vet jo at feelunique betaler tilbake moms og toll, men usikker på hva reglene er når det kommer på over 1000,-?

Har også fått en discount på over £14 på dette, da dette merket er min favoritt. Kanskje greit å få den i ett også?

Håper noen har et vettugt svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestill produktene som er verd over 200kr sammen, og de under hver for seg. Over 1000kr er bortimot det samme, forutenom posten sitt gebyr da blir 100kr dyrere.

Skrevet

Det AnonymBruker sa. Bare litt forklaring:

Nå betaler FU tilbake moms og tollgebyr, men hvis de ikke hadde det (eller det skulle bli noe vanskeligheter) så gjelder følgende:

Vare 1 og 2 (de under 200,-) er momsfrie når de bestilles hver for seg. Bestiller du de sammen med noen av de andre produktene, må du betale moms på de også.

Betillinger på 1000 eller mer får fortollingsgebyr på 227,-. Betillinger på under 1000 får fortollingsgebyr på 117,-.

Bestiller du de to momsfrie varene for seg selv, så er vel resten av bestillingen på under 1000,-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...