Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er usikker på om jeg er i rett forum-emne, men jeg prøver likevel:)

Jeg har nettopp bestemt meg for å reise til Spania for å lære meg spansk. Usikker på hvor lenge, men ser for meg alt fra 1 mnd til et halvår. Jeg lurer derfor på om det er noen her som har erfaring med dette? Har søkt litt rundt og funnet flere språkskoler, da spesielt i sørspania, som virker veldig lovende! Lurer også på om det fins en seriøs plass (forum e.l.) hvor man kan finne andre som kan tenke seg å gjøre det samme? Planen har hele tiden vært å ta en master denne høsten, men fant ut at jeg trenger et friår for å skaffe motivasjon og livserfaring! Trenger å bryte opp litt. Vet jo at det er fult mulig å reise nedover alene, men da dette valget er et ganske så stort skritt for meg i utgangspunktet, så vil jeg gjerne ha noen å reise med:)

Blir veldig takknemlig for svar!

Skrevet

Universitetet i Malaga (universidad para extranjeros) tilbyr dette for alle nivåer, alt fra de som ikke kan ett eneste ord til de som er ganske flinke.

Jeg vet at det er en bra skole og jeg kjenner mange som har gått der.

Ellers kan det nevnes at jeg er fra sørspania så om du lurer på noe kan du bare fyre løs.

Skrevet

Takk for svar!

Vet du om det er noe problem å reise til denne skolen alene? Er det flere som gjør dette? Ellers er jeg nysgjerrig på hvordan klimaet er i sørspania etter juletider?:) vet du om man kan finne noe informasjon om andre som ønsker det samme? Håper på svar:)

Skrevet

Takk for svar!

Vet du om det er noe problem å reise til denne skolen alene? Er det flere som gjør dette? Ellers er jeg nysgjerrig på hvordan klimaet er i sørspania etter juletider?:) vet du om man kan finne noe informasjon om andre som ønsker det samme? Håper på svar:)

Hvor i sørspania er du fra forresten?:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem, tvert imot bør du dra alene. Reiser du sammen med noen, kommer dere til å snakke norsk sammen, og det lærer du ikke noe av. Jeg har reist alene flere ganger, og det har gått bra hver gang. :)

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt at det er noe problem å reise til skolen alene, så lenge du har bosituasjon osv. i orden. De gangene jeg har vært i kontakt med denne delen av universitetet har det alltid virket som om det er godt miljø med folk fra alle verdens land og i alle aldre som blir godt kjent med hverandre.

I Spania er det mye luftfuktighet, noe som gjør at 12 varmegrader når solen er vekk faktisk kan føles uhorvelig kaldt. Hvis du bor i et hus med god isolasjon, klarer du deg fint med varmeovn og ullsokker.

Er fra Malaga :nigo:

Skrevet

Hei. Jeg har også planer om å reise til Spania for å lære meg spansk. Har sjekket litt forskjellige skoler, men har bestemt meg for Sørspanskspråkskole. Har planer om å reise rundt Mars neste år og være der i ca 12 uker. Når har du planer om å reise? :) - Martine -:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...