Gå til innhold

Kjøpt leilighet med innebygget kjøleskap, men det fungerer dårlig.


Rararara

Anbefalte innlegg

I vår kjøpte min mann og jeg en leilighet (leiligheten er ganske gammel).

Det fulgte med et kjøleskap som var innebygd (dette var nok også ganske gammelt)

En av de siste tingene jeg spurte selger om før nøkkelovertakelse var: Fungerer kjøleskapet bra? Jeg fikk til svar: Jajaja, det fungerer bra, ja.

Det viser seg jo i ettertid at det umulig kan være tett (?). Vi har skrudd ned temperaturen men maten holder seg ikke bedre i det heletatt. Melka blir sur på meget kort tid og det fryser på bak i kjøleskapet etter bare dager.

Jeg synes kjøleskapet fungerer alt annet enn bra..

Så til spørsmålet: Kan vi ha rett på noe kompensasjon/ nytt kjøleskap?

Vi kjøpte ikke boligkjøperforsikring, men de vi kjøpte av hadde boligselgerforsikring. Kan det være noe å hente der?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leiligheter se lger som regel slik de er. Er leilighet og innventar gammelt, kan man heller ikke forvente at alt fungerer optimalt. Så jeg tviler på at dere har rett på noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt kjøleskap koster dere 3000-5000kr. Det er lettere å bare kjøpe et nytt enn å sette igang noe greier. Dessuten visste dere jo at kjøleskapet var gammelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må dere nok ta på egen kappe.

Her var bryteren på varmekabler brukket av og det var satt inn en pinne. Var bare en plastdings som var ødelagt, men jeg måtte bytte hele termostaten samt koste på elektriker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligselgerforsikring kommer gjerne ikke inn før en evt feil går over 5% av kjøpesummen, f.eks dersom arealet er betydelig mindre enn oppgitt, det er fuktskader som selger visste om etc. Et kjøleskap som ikke virker ordentlig går nok heller under "solgt som den er" klausulen de fleste gamle leiligheter selges med. Spar dere mer irritasjon, stikk ut og kjøp nytt kjøleskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må vel ta det på vår egen kappe.. bare så irriterende at fyren sa at kjøleskapet fungerte bra. Hadde han sagt at det var ganske dårlig hadde jeg ikke reagert på det egentlig, men han antydet at det var helt topp. (Så dumme meg ga bort vårt tre år gamle gode kjøleskap til noen som trengte det da..det har jo ikke noe med saken å gjøre, men gjør det hele surere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...