Gjest WendyClear Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Hei Jeg og mannen er ute etter leilighet, da vi skal flytte til ny by for å studere. Vi vuderer en 30m2 leilighet, men som kun har et rom. Og derfor en noenlunde stor stue. Er det noen som har tips til innredning av denne typen leilighet? Takhøyden er normal, så kanskje det ville være mulig med "loftseng" Altså en køyeseng uten seng nede. Men det finnes vel ikke slike med dobbel overkøye? Sovesofa vil vi helst unngå.
Britt Banditt Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00160866
barnehagetanten Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Alle våre barn har Tromsø loftseng (enkel, mener å ha sett den i dobbel)fra Ikea. Denne finnes iallefall som dobbelseng (merk behovet for takhøyde... ): http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00160866
Gabbs Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 Skapsenger er kult, men begynner rundt en 10000 kroner. Ellers så kan du sette senga bak en hylle eller liknende inne i ett hjørne. Feks seng i hjørne, hylle ved siden av og en kontorpult festet til hyllen sånn at du har ett lite papirområde på andre siden. For så og ha kjøkkenet litt lengre borte eller noe slikt. Men veldig vanskelig å forklare sånn over nett uten å være der. Men muligheten er veldig mange og det kan lett bli funksjonelt og bra, men du bør budsjettere minst 25000 på ett rom av denne typen for å få noe som virkelig fungerer i praksis. Hvis dere skal flytte til Trondheim kunne jeg gjerne ha kommet innom, sett på det og kommet med noen ideer sånn for morro skyld.
Gjest WendyClear Skrevet 25. juli 2011 #5 Skrevet 25. juli 2011 Der har man akkurat slike senger jeg var ute etter ja! Herlig. Har også tenkt på sånn "skillevegg" opplegg ja, men kjøkkenet er litt dumt plassert, så da blir det liten stueplass i såfall. Tusen takk for tips
Rosalie Skrevet 25. juli 2011 #6 Skrevet 25. juli 2011 Ikkje det du spør om, men eg vil be deg om å tenkje deg om både ein, to og fem gongar til før du vurderer eitt-roms leigenheit. For det vil kjeve at de begge har samme døgnrytme, at de ikkje kan ha besøk, sjå film eller noko anna på TV, høyre på musikk, snakke i telefon om den andre vil ha ro av ein eller anna årsak, at de blir gåande oppå kvarandre heile tida de er heime. 30 kvm er óg veldig liten plass for to personer. Kvar skal de har kleda deira og andre private ting? Og de vil jo ikkje ha plass til to studieplassar i ei så lita leigenheit, og å sittje i senga/sofaen og studere er inga god løysingi lengda, då ein får dårleg arbeidsstilling. Då vil eg heller anbefale å flytte litt lenger unna skulen/sentrum eller sanke standardkravet slik at de får dykk ei to-roms leigenheit.
Gjest WendyClear Skrevet 25. juli 2011 #7 Skrevet 25. juli 2011 Ikkje det du spør om, men eg vil be deg om å tenkje deg om både ein, to og fem gongar til før du vurderer eitt-roms leigenheit. For det vil kjeve at de begge har samme døgnrytme, at de ikkje kan ha besøk, sjå film eller noko anna på TV, høyre på musikk, snakke i telefon om den andre vil ha ro av ein eller anna årsak, at de blir gåande oppå kvarandre heile tida de er heime. 30 kvm er óg veldig liten plass for to personer. Kvar skal de har kleda deira og andre private ting? Og de vil jo ikkje ha plass til to studieplassar i ei så lita leigenheit, og å sittje i senga/sofaen og studere er inga god løysingi lengda, då ein får dårleg arbeidsstilling. Då vil eg heller anbefale å flytte litt lenger unna skulen/sentrum eller sanke standardkravet slik at de får dykk ei to-roms leigenheit. Vi bor allerede i en 32m2 leilighet (2-roms), og legger oss alltid til samme tid uansett. Så med tanke på at døgnrytme og forstyrrelser skal det nok gå greit. Leiligheten vi ser på har både stort skap i gangen og på badet, så det er allerede mer skapplass enn vi har her vi bor nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå