Champagne Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Jeg kjøpte en nokia telefon i august 2002. Etter jul begynte telefonen å slå seg av, og jeg leverte den til butikken for service. De hadde den inne i tre uker før jeg fikk den tilbake. Den fungerte bra noen måneders tid inntil sommeren kom, da begynte den å skru seg av igjen. Jeg dro til butikken for å levere den inn, men fikk beskjed om at hvis jeg leverte den direkte til verkstedet ville det gå raskere. Derfor dro jeg til verkstedet og leverte den inn der. Fikk den tilbake etter tre uker, og etter det hadde jeg den i en uke før den begynte å skru seg av igjen. Siden jeg på dette tidspunktet ikke var i Norge fikk jeg ikke levert den før jeg kom hjem i begynnelsen av august. Jeg sa jeg ville reklamere. . Damen i butikken sa jeg trengte service-kvitteringer fra de to gangene tlf hadde vært på verksted før hun kunne sende tlf inn til Nokia for reklamasjon. Jeg hadde kun en da jeg ikke visste dette var noe man måtte ta vare på. Da ble jeg sendt ned på verkstedet for å få utskrift fra dem om at jeg hadde hatt tlf der to ganger. Men da jeg kom var det 20 min til stengetid og LANG kø, så jeg ble ikke ekspidert før 5 min etter stengetid. Jeg fikk beskjed om at siden de hadde stengt (datasystemet ble logget av presis ved stengetid) kunne jeg ikke få utskriftene, men at jeg måtte komme tibake dagen etter. Jeg løp tilbake til butikken og forklarte situasjonen. Damen i butikken sa hun skulle fikse utskriftene dagen etter når verkstedet åpnet, da jeg sa jeg ikke orket å komme inn til byen enda en dag og fikse det. Hun tok tlf min og lovet å ringe verkstedet dagen etter. Jeg spurte om jeg ikke skulle ha noen form for kvittering på at jeg hadde levert, hun sa at det behøvde jeg ikke. Før jeg gikk sa jeg at jeg ville heve kjøpet. Damen sa at det skjedde ikke i akkurat den butikken, hos dem fikk man ikke hevet kjøpet. Jeg presiserte flere ganger at jeg i følge forbrukerkjøpsloven har krav på å heve hvis samme feil oppstår tredje gang. Hun smilte søtt og sa at det hjalp ikke, jeg fikk ikke hevet uansett, de kom til å reparere tlf min. "Ring forbrukerrådet da" fniste hun da jeg ble litt sur. Jeg ble irritert men tenkte at jeg fikk levere inn alikevel og ta den saken med butikksjef senere. Det gikk en stund, muligens en mnd, jeg ringte ned for å høre hvordan det gikk m tlf min. De spurte etter service nr på slippen jeg hadde fått da jeg leverte inn tlf, da begynte jeg å ane ugler i mosen. Jeg hadde jo ikke det. Jeg forklarte situasjonen og gav dem navn og serienr på telefonen, men den var ikke kommet tilbake. Jeg ringte flere ganger den neste måneden og spurte etter den. De kunne ikke finne den i systemet men regnet med at den snart kom tilbake fra nokia. De fleste gangene jeg ringte tok de navn og nr og lovde å ringe tilbake etter de hadde sjekket saken nærmere. Men de ringte meg tilbake kun en av 4 ganger de lovet det. En dag de ikke ringte tilbake ble jeg så lei at jeg dro ned til butikken og klagde og krevde lånetelefon. Det fikke jeg, og gutten i butikken var riktig så hyggelig og lovte at tlf snart kom tilbake fra nokia (da var det to mnd siden jeg hadde levert den inn). I dag, snart 4 mnd etter jeg leverte den inn, ringte jeg ned igjen og snakket med det kvinne-mennesket i butikken. Hun kunne ikke forstå hvor min tlf var, men skulle sjekke det opp og ringe tilbake (dette var i morges). Da klokken var 7 i kveld var jeg lei av å vente på at hun skulle ringe tilbake, så da ringte jeg ned dit. Da fikk jeg snakke med en gutt som syntes dette var riktig så merkelig, han skulle sjekke opp og ringe tilbake. Han ringte faktisk tilbake 15 min senere, da hadde han funnet tlf min... Den lå i skrivebordskuffen til damen som ekspiderte med første gangen, sammen med den ene service-kvitteringen min. Der har den ligget de siste 4 mnd, hun hadde ikke sendt den inn eller ringt verkstedet. Jeg uttrykte min misnøye på en høflig måte, og sa at nå ville jeg iallfall heve kjøpet og ha pengene tilbake, for dette var uholdbart. Han ringte til damen og hun sa hun ikke kunne huske å ha lovet å ringe verkstedet for meg, og at dette ble mitt ord mot hennes. Hun hadde visst pratet med verkstedet, men de kunne ikke finne med i systemet. Dermed står jeg her uten tlf, uten bevis på at jeg leverte den i aug og uten bevis på at jeg har hatt den på verksted to ganger. Som han sa, hvis dette blir en tvist blir det ord mot ord. Hva skal jeg gjøre??? Han skulle dra til verkstedet i morgen og snakke med dem og sende tlf min til nokia i morgen, men det tar nok to nye mnd.. Er bare så lei hele den jæ-- butikken og hun der dama!!!
Chantique Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 ER det mulig ?? :o Ja hva skal du gjøre..... Hva med å klage til Forbrukerrådet?
Arwen Skrevet 20. november 2003 #3 Skrevet 20. november 2003 Kontakt forbrukerrådet med en gang! Makan til kundeservice! Hvilken butikk? Skal aldri handle der noen gang! :evil:
Rannva Skrevet 20. november 2003 #4 Skrevet 20. november 2003 Kontakt tv2 hjelper deg. Ingenting får fart på sakene raskere en tv. Og fortell dette til så mange som mulig så ingen andre handler der, som Arwen nevnte.
jordbær Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Forbrukerrådet kan ikke gjøre så mye:( Irriterende! Har nettopp hatt en runde med dem. Først må du sende skriftlig klage 2-3 ganger. Så tar forbrukerrådet saken. Og så sender de 4-5 brev.. Og hvis ingen ting skjer, så får du tilbud om å ta saken videre til forbrukertvistrådet... Dette har tatt meg 14mnd nå, og saken er ikke ferdigbehandlet enda... Så hvis du går den veien, vær sikker på at du har nok tålmodighet. Lykke til! Ellers syns jeg fryktelig synd på deg. UTROLIG slitsomt med sånne mennesker. Stå på ditt!
Titti72 Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Kan du ikke ta ut en forliksklage mot dem? Det koster 500-600 tror jeg og det er rask saksgang + at de "feller en dom" som butikken må forholde seg til. Ring og sjekk med F-Rådet om det går. Har hørt at TV2 bruker laaaang tid. Tar ikke så mange saker og det tar tid før det kommer noe på TV om saken din.
Mrs. B Skrevet 21. november 2003 #7 Skrevet 21. november 2003 Har hørt at TV2 bruker laaaang tid. Tar ikke så mange saker og det tar tid før det kommer noe på TV om saken din. Da noen her på KG kontaktet TV2 Hjelper Deg ang. OB-saken, så gikk det veldig fort. Tok vel 1-2 uker bare før reportasjen var med på programmet.
Titti72 Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Ja det har jeg hørt om, men noen jeg kjenner fikk beskjed om at det kunne ta 6mnd. - 1 år i deres sak. Kommer kanskje an på hva det gjelder. Mobiltlf-saker blir jo hyppig tatt opp, og er kanskje derfor litt brukt opp? Uansett så kan forliksrådet avgjøre det, og butikken må følge dommen. Tror det er den raskeste veien å gå.
14062003 Skrevet 21. november 2003 #9 Skrevet 21. november 2003 Har hørt at TV2 bruker laaaang tid. Tar ikke så mange saker og det tar tid før det kommer noe på TV om saken din. Min sak kom på lufta uka etter at jeg tok kontakt med dem.
Glitterchick Skrevet 21. november 2003 #10 Skrevet 21. november 2003 hva med en liten telefon til lokalavisen da? Butikken er sikkert ikke hypp på masse dårlig PR.
Champagne Skrevet 21. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2003 Har ikke så veldig lyst til å legge ut navnet på butikken her, det blir vel sensurert?? Dessuten jobber det bare ett kvinnemenneske der og hun stakar er veldig lett å kjenne igen.. Men kan sikkert sende på pm hvis noen lurer veldig. Jeg har ikke spesielt lyst å komme på tv, så tv2 hjelper deg er uaktuelt. Tror dessuten de har haugevis med mobil-saker så tviler på at det lar seg gjøre. Telefonen kostet kun 1000 kr, så jeg gidder ikke bruke noe penger på å få løst saken. Det er egentlig en prinsippsak for meg, eller det har blitt det etter den elendige behandlingen jeg har fått.. Tenk å stå og si rett opp i trynet på kundene at loven gir butikken katta i.... Det værste er at han skulle undersøke saken min nærmere med en gang han kom på jobb i morges, og ringe meg etter det. Nå er klokka 5 og jeg må si jeg tviler på at han ringer...
Champagne Skrevet 22. november 2003 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2003 Som forventet (fryktet) ringte ikke han fyren fra butikken meg i går. Jeg orket ikke ringe ned dit og mase for n-te gang, så jeg lot være. Men i dag stakk typen min innom for å høre da han hadde et ærend i samme senter som butikken ligger i. De som jobbet der var kun lørdagsvikarer og kunne ikke gi han noen svar. Men det som er helt sjokkerende, er at da han var i butikken var det en kunde som forhørte seg om samme telefon som jeg har liggende der. Gutten i kassa tok min telefon opp fra skuffen og viste den til kunden. Det var kjæresten min temmelig sikker på da jeg har hvitt deksel på min telefon og den kommer med blått deksel. Er lite sannsynlig at de har byttet deksel på en demo-telefon. Denne saken går utover alle grenser altså. Tenk å bruke en kundes telefon til demo! Nei, aldri mer den butikken!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå