Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et program på TV. Var et slags møte med jenter (Usikker på hva programmet het, men var ikke fra Norge). I hvert fall så var det en av jentene som sa ''Det ser ut som jeg veier 70 kilo.'' Da spurte jeg meg selv: Er det mye? Hva skal man veie?

Jeg er ikke akkurat tynn. Veier ca 65. Spørsmålet mitt er hvor mye er vanlig å veie som 18-20 åring? Hilsen en bekymret jente.

Vil ned, men vet virkelig ikke hvor mye jeg skal ned også videre. Er veldig høy forresten, snart 180.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette avhenger jo selvsagt på høyde. En person på 180 som veier 70 kg veier på ingen måte mye.

• Liker 3
Skrevet

Om du veier 65 kilo, er 180 cm høy og ønsker å gå ned, så burde du muligens snakke med noen om forholdet ditt til kropp og mat. Du er allerede slank og tynn nok som du, og trenger ikke å gå mer ned. Men om du blir lei deg eller tenker mye på dette, så snakk med noen.

Forøvrig er jeg 165 cm høy og veier 60 kg. Veldig passe og normalt!

• Liker 2
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Hvis du er 180 høy og veier 65 kg utgjør det en BMI på 20. - Altså er du slank. BMI gir en pekepinn på hva som er normal vekt for de fleste.

Gjest MorAase
Skrevet

Du bekymrer deg for helt feil ting for å si det slik.

• Liker 1
Skrevet

Du er helt normal, du. jeg er 174 cm, og før jeg ble gravid veide jeg 68 kg. Veldig slank og fin kropp med den del muskler da jeg trente styrketrening sammen med kondisjonstrening. Hvis jeg skulle gått ned til f.eks. 60 kg. så hadde jeg ikke blitt pen, mener nå jeg, da. :)

Vær stolt av kroppen din, du.

Skrevet (endret)

jeg husker så godt da jeg svømte og en jente var helt fra seg. Hun var da ca 168 og godt trent og slank. Var vel 15 år. Veldig lite fett. Hun veide 70 kilo. Men hun var og er slank og flott. I dag er hun høyere.. 176 regner jeg med. Aner ikke vekt nå men vil nok tro hun kanskje veier 75..

Endret av Evalilja
AnonymBruker
Skrevet

Du har en BMI på ca 21,5 som antyder at du er veldig slank.

Om du sliter så mye med kropp og selvbilde burde du nok snakke med noen som andre her sier.

For meg så er fokus på antall kilo og gram fett alltid feil og meningsløst, og kanskje aller spesielt nå som vi ser hva som betyr noe i livet.

Og det er å leve.

Evig slankekur er ikke veien å gå for et godt liv.

AnonymBruker
Skrevet

180 og 65 er smekkert. Du skal ikke ned noe som helst. 70 hadde også vært normal vekt, med 65 er du slank. Bruk energien din på å nyte livet, du er fin som du er. Noen jenter har et irrasjonelt forhold til vekt, og noen jenter er såpass lave at vekttallet deres ikke 'bør' være spesielt høyt. Jeg har ei venninne som ser på 70-tallet som døden, men hun er heller ikke en 180. Din vekt tilsier uansett at du er slank, og da mener jeg ikke 'klinisk normalvektig men du kan sikkert gå ned noen kilo', da mener jeg 'det finnes ingen mulighet i verden for at du ikke er slank.'

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke se på vekten, men fettprosenten.

Mange jenter her oppe i 30 og 40 prosent, noe som er altfor, altfor høyt.

Gjest Varpunen
Skrevet

ER helt enig med de andre her! 65 kg på 180 cm er IKKE for mye. Men, selv om du har en bra vekt så kanskje du føler deg litt dvask?

En sunn kropp ser jo ofte automatisk bedre ut en en usunn kropp, uavhengig av vekta. Så om du begrenser godteriet til helga, får i deg mye frukt og grønt og ellers tenker grønt, grovt og magert (men lov til å kose seg innimellom), samtidig som du legger inn et par treningsøkter i uka så kommer du kanskje til å føle deg bedre og se enda bedre ut?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...