camie Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Er det noen av dere der ute som har vært på, eller som har bestilt bryllupsreise, og som har noen plasser å anbefale??
Pip Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 Me var på hyttetur innanlands, og tykte det var topp... Elles så spørst det jo kva de er ute etter, då. Sjølv gidd eg ikkje å reise kjempelangt berre for å liggje på stranda, og ville nok valt eit 'opplevingsstad' dersom me reiste til utlandet. Hellas? Marokko? Egypt? Veit ikkje - finst så uendeleg mange mogelegheiter - berre dykkar ynskje, økonomi og fantasi set grenser...
Snurre Skrevet 20. november 2003 #3 Skrevet 20. november 2003 Jeg har veldig lyst til å anbefale Khao Lak i Thailand. Var der i 2 uker i februar, stedet var helt nydelig, virkelig et paradis. Likner på Robinson øya, det var også her min kjære fridde. Vi reiser tilbake til Khao Lak ,Similana på bryllupsreie 1 mars. Først skal vi 4 dager i Bangkok, deretter 17 dager på Hotell Similane hvor vi skal bade, ta dykkerserfikat, spise nydelig mat og drikke kokosdrinker http://www.similanaresort.com/rate.html
Smilet Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Vi reiser til Cuba 4 dager etter bryllupet! Har aldri vært der før, men tror det blir veldig bra! Ellers kan jeg anbefale Egypt som jeg har vært et par ganger!
Gjest Tex Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Jeg har foreslått Drammen...... Kort vei hjem, og folk snakker et språk jeg forstår. Liker meg best hjemme jeg....... :oops:
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 21. november 2003 #7 Skrevet 21. november 2003 Vi skal til Kuredu på Maldivene - nyyydelig sted, i alle fall ut i fra bildene å dømme!
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Det kommer helt an på hva dere liker, ønsker og hvor mye penger dere ønsker å bruke. Hvis dere har 15000 å bruke pr pers (eller mer) ville jeg reist til Playa del Carmen i Mexico! Et helt fantastisk sted som jeg definitivt skal tilbake til! Fantastiske strender og masse historie! Og fantastisk å snorkle/dykke. Selv reiser vi til budapest på kultur-, shopping- og spa-ferie. :-) Det blir bra, og passer lommeboken vår litt bedre akkurat nå. Dessuten er det visst en veldig romantisk by, selv om det sikkert er litt kaldt der når vi reiser i mars... Da blir boblebadet bare desto bedre!
zmurfette Skrevet 21. november 2003 #9 Skrevet 21. november 2003 Det er jo så mange fine steder å dra til!!! Det mest romantiske stedet jeg har vært på var en vingård i Italia hvor det var overnattingsmuligheter. Men man skal nok være glad i vin for å reise et slikt sted.
Solstrålen Skrevet 21. november 2003 #10 Skrevet 21. november 2003 Vi var litt over 3 uker på Bali og Lombok. Det var så ufattelig nydelig!!! Været, stedet, menneskene, maten, hotellene og sist men ikke minst: bare det å være oss to langt vekke fra alle og bare kose oss!! Bali var absolutt supernydelig! Venter bare på å få dra tilbake! Lombok var ikke så flott, da det var veldig lite og alle skulle selge deg noe.. Fikk sånn kanariøyene-flash.. Er klart at endel synes det er skummelt å dra nedover der med bombene osv... Skal dere til steder som ligger nær ekvator, så pass på at dere ikke drar i regntiden! Kjipt å dra langt og betale masse penger når en likegodt kunne vært på hytta..
camie Skrevet 21. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2003 Vi var litt over 3 uker på Bali og Lombok. Det var så ufattelig nydelig!!! Skal dere til steder som ligger nær ekvator, så pass på at dere ikke drar i regntiden! Kjipt å dra langt og betale masse penger når en likegodt kunne vært på hytta.. Har selv tenkt litt på Bali, men er som du sier litt skeptisk etter de bombe greiene. Men vet du når det er regntid på steder som ligger nær ekvator da? Synes maldivene og maurtsius høres alldeles nyyydelig ut.... *drømmer seg bort i vintermørket*
ringblomst Skrevet 21. november 2003 #12 Skrevet 21. november 2003 Enig med Solstrålen angående Bali (vi var kun der). Du opplever en del shoppingmas på Bali også, men man kommer langt med et smil og høflig avslag. Ellers er jo sikkert ikke Bali det paradiset det var for over 20-30 år siden, men vi koste oss veldig for det. Camie: Mht bomben som var i Kuta by, så har turismen virkelig tatt seg opp igjen (er hovedsaklig australiere der). Vi var en uke i Kuta, og så ingenting til det som hadde skjedd i fjor. På Bali er det regntid når vi har vinter, og sommer når vi har sommer. Sender deg en pm på en bra side om Indonesia hvis du vil? Ellers synes jeg Hellas er topp jeg da, har vært på tre forskjellige øyer så langt og flere kommer det til å bli, vil spesielt anbefale Korfu. Island er også et fantastisk reisemål, men da jeg var der på vinteren var det bikkjekaldt.
camie Skrevet 21. november 2003 Forfatter #13 Skrevet 21. november 2003 Sender deg en pm på en bra side om Indonesia hvis du vil? Ja, klart!! Mottar all informasjon med åpne armer.
Loolaa Skrevet 25. november 2003 #14 Skrevet 25. november 2003 Anbefaler Maldivene!!! se her Var på Vakarufalhi Island Resort i ti dager, fantastisk! De har et av de flotteste korallrevene på Maldivene, kjempegod mat og ellers flotte strender og varmt vann som ellers på maldivene. Vil dere ikke så langt, anbefaler jeg Santorini i Hellas. Der er det noen flotte luksushotell hvis dere liker det, men du kan også bo billigere. Og så kan dere kombinere med feks Naxos (naboøy)
Siam Skrevet 25. november 2003 #15 Skrevet 25. november 2003 Nå har vi også bestilt bryllupsreise til Maldivene!! :D :D :D :D :D Og vi skal til det samme stedet som Lille Lotte, nemlig Kuredu. Det ser helt fantastisk ut der og jeg gleder meg som et lite barn!!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 25. november 2003 #16 Skrevet 25. november 2003 Nå har vi også bestilt bryllupsreise til Maldivene!! :D :D :D :D :D Og vi skal til det samme stedet som Lille Lotte, nemlig Kuredu. Det ser helt fantastisk ut der og jeg gleder meg som et lite barn!! Så bra!! Jeg gleder meg også kjempemye, til tross for laaang flyreise får det bare gå, vi har jo noe å se fram til! Lykke til - og god tur når den tid kommer!!! :D :D :D
camie Skrevet 25. november 2003 Forfatter #17 Skrevet 25. november 2003 Me var på hyttetur innanlands, og tykte det var topp... Elles så spørst det jo kva de er ute etter, då. Sjølv gidd eg ikkje å reise kjempelangt berre for å liggje på stranda, og ville nok valt eit 'opplevingsstad' dersom me reiste til utlandet. Hellas? Marokko? Egypt? Veit ikkje - finst så uendeleg mange mogelegheiter - berre dykkar ynskje, økonomi og fantasi set grenser... Det spiller ingen rolle hvor langt vi må reise bare vi havner en plass der vi kan dykke i azur-blått hav, og bo på en plass som ikke er gjennomsyret av masseturisme og kjøpepress. Det skal være sol og varmt, deilige strender, uten masse turister og det skal være flotte overnattingsmuligheter. Vi skal bare på bryllupsreise en gang i livet og vil derfor unne oss det beste plussa t vi vil komme oss bort fra hverdagens kjas og mas!
Siam Skrevet 25. november 2003 #18 Skrevet 25. november 2003 Da må det bli Maldivene, da Camie!! Eller hva med Tioman Island på østkysten av Malaysia?
Måne Skrevet 25. november 2003 #19 Skrevet 25. november 2003 Nå må jeg bare skrive noen ord, for jeg har vært på verdens vakreste plass: Perhentian Island - østkysten av Malaysia. Vakre strender, ingen masseturisme, mulighet for jungelturer, hvite strender, fantastiske dykkemuligheter(morro å svømme blandt havskilpadder), middag på stranden hver dag. Oj, oj, oj jeg kunne ha fortsatt i det uendelige. I tillegg synes jeg det er morsomt å reise til steder ikke "alle" har vært...
Arwen Skrevet 25. november 2003 #20 Skrevet 25. november 2003 Nå må jeg bare skrive noen ord' date=' for jeg har vært på verdens vakreste plass: Perhentian Island - østkysten av Malaysia. Vakre strender, ingen masseturisme, mulighet for jungelturer, hvite strender, fantastiske dykkemuligheter(morro å svømme blandt havskilpadder), middag på stranden hver dag. Oj, oj, oj jeg kunne ha fortsatt i det uendelige. I tillegg synes jeg det er morsomt å reise til steder ikke "alle" har vært... [/quote'] Hvilken turopperatør brukte du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå