AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1 Skrevet 24. juli 2011 Håper noen kan hjelpe meg å oppklare dette med foundation farge? Jeg er litt håpløs på sminke, og sliter litt. Jeg kler definitivt kalde farger på klær (ikke i tvil om det), og blir heller solbrendt enn brun. Så i følge mye av det jeg finner når jeg leser rundt om på nettet tilsier da et jeg har kald undertone (og den er liksom rosa?), sant? Det stemmer vel med at damen som hjalp meg hos mac gav meg en foundation i NW25. Dette så bra ut i lyset i butikken, men i dagslys så synes jeg at jeg får en veldig gusten tone (grå). Samtidig så fant jeg følgende (faktisk i den gammel artikkel her fra KG); Har du grønnblå blodårer har du sannsynligvis en gul undertone i huden, og du skal bruke en foundation med gultoner i seg. 90% faller i denne kategorien. Har du derimot lilla blodårer er det mer sannsynlig at du har en rosa undertone, forklarer Jan Thomas. Blodårene mine er definitivt mer blågrønne. Så kombinert med at jeg kler kalde farger, så blir jeg altså totalt forvirra. I tillegg synes jeg ofte foundationer jeg prøver blir for orange-aktige (gjerne etter en stund, oksyderer på huden?) Noen av dere sminkeguruer som kan oppklare for meg. Gjerne også foreslå merker som er gode (helst flytende foundation).
Honesty Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Det er mulig at du helst bør bruke en relativt nøytral foundation, evt. en som går litt mot gult, men som ikke er direkte gultonet. Jeg er sånn du beskriver; for gul foundation gjør at jeg ser sykelig ut, mens rosa blir gråaktig på huden. Ellers kler jeg kun kalde fargetoner både på klær og hårfarge, samt sminke. Jeg har funnet ut at jeg har en nøytral/lys olivenfarget hudtone, og forsøker å bruke foundation deretter. Det er sinnssykt vanskelig å finne merker med passende farger, men jeg synes Glominerals Natural Light og Medium er OK (både løs og presset), samt at Dior 020 blir fin når den får satt seg på huden. Kanebo 203 er også forsøket verdt. Jeg er kanskje ørlite lysere enn deg, men kun marginalt. Av mineralfoundation fra indie-merker, har Alima Pure foundation i Olive 0, som sannsynligvis vil være veldig bra på vinterstid. Den er veldig lys, men det er lett å justere med solpudder etter behov.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Se på disse fargene og se om du finner noe som kan stemme: http://www.tikei.se/artiklar/vaelja_foundationfaerg.asp
Miki Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Jeg har ca. samme hud som du beskriver, og jeg kjøpte ny sminke i går. Jeg fikk beskjed om å gå for en litt mer rosa tone (hun sa den jeg hadde var litt gul). Jeg er fornøyd med rådene hun gav meg. Jeg kjøper ny sminke ca. 1 gang i året. Jeg føler at huden min forandrer seg hele tiden (og det gjør den sikkert). En ting er sikkert; skal du ha ordentlig sminke som passer spesielt til deg vil det koste. Det er ikke alle som ser like bra ut i maybeline og loreal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå