Gjest care Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Er det bare meg eller? Har vært fast konsumer av vin nå i ca. 10 år og aldri har jeg opplevd at vin har vært ødelagt- før nå. Nå som de nye supergode plastkorkene er kommet Det forteller meg kanskje at de nye vinkorkene ikke er så gode alikevel, eller så er jeg bare max uheldig. Ikke all utvikling er god utvikling........... :fy:
Rannva Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 De få dårlige vinene jeg har vært borti, har alle hatt "gammel" kork. Men det kan jo bare være tilfeldig. Kan du klage til polet og få ny vin om den er dårlig?
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #3 Skrevet 21. november 2003 Har du endret lagringssted av vinen din? Vi hadde flaskene en stund i et stativ på kjøkkenbenken, og da var veldig mange flasker ødelagt. Men når vi flyttet stativet til en mørk krok ble det slutt på problemet, så vi antok at det var fordi flaskene fikk sol på seg at de ble ødelagte. Hilsen Lille meg
Diva Skrevet 21. november 2003 #4 Skrevet 21. november 2003 Du kan fint bytte den på polet. Kvittering er ikke nødvendig heller. De er svært behjelpelige der :D Synes på en måte de nye korkene er greie, for da trenger ikke oksygen inn. Men en del "kjennere" foretrekker de gamle,- og det er jo en viss tradisjon at det "skal være sånn"... Vi har ikke hatt dårlige opplevelser med ny kork. Tror polet stadig får litt returvarer jeg. Fort gjort at de kan være feillagret Det er også viktig å lagre ved rett temperatur, hør på polet evt. P.S : det er også en del vin som ikke skal lagres, men konsumeres relativt fort etter innkjøp. Mulig du vet alt dette, men prøver fordet... :oops:
Gjest care Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Jeg har ikke endret lagringsplass og vet at jeg kan bytte vin på polet- heldigvis . Ikke kjøper jeg mye av lagringsvin heller, jeg er en konsumer ...vel, er vel bare max uheldig...men vil ha de gamle korkene tilbake
Nusse Skrevet 23. november 2003 #6 Skrevet 23. november 2003 Har ikke hatt noen dårlige erfaringer med de nye korkene. Dette er viner som ikke er beregnet for lagring, men de skal likevel være like gode i minst et år etter tapping. Som gjesten her sier, er disse stativene på kjøkkenbenken absolutt verste plass du kan oppbevare vin! Det blir altfor varmt der, og vinene skal oppbevares på et mørkt sted. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå