Gå til innhold

Hvem setter du deg ved på bussen?

Hvem setter du deg sammen med på bussen?  

1 stemme

1. 1. Hvem setter du deg sammen med på bussen?

• jenter/damer
      18
    • gutter/menn
      0
    • kjekke gutter/menn
      3
    • eldre damer
      4
    • eldre menn
      0
    • setter meg ikke dersom det ikke er et dobbelsete ledig
      6

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan faktisk ikke huske sist jeg kjørte buss....

Hvis jeg ikke kan kjøre bil tar jeg heller taxi......

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Setter meg der det er ledig' date=' men jeg er faktisk en av de siste med ledig plass ved siden av meg når jeg tar bussen (tar fra første holdeplass, så alt er stort sett ledig når jeg setter meg) :klø: kanskje jeg skal begynne å vaske meg to ganger i året i stedenfor en :ler::wink:[/quote']

Setter meg også der det er ledig, men har ellers stikk motsatt "problem" en deg... nesten uansett hvor mye ledige seter det finnes på bussen, så setter det seg folk hos meg. Jeg prøver å legge merke til om det er noe mønster, har tidligere lagt merke til at ikke like mange liker å sitte bakfrem, og setter meg derfor lett på de bakfremsetene midt i bussen, men selv om det er rekker med rettvei-seter ledig, så setter det seg alltid noen hos meg!! :o

Og jeg liker det definitivt ikke bestandig!!!! :evil:

Har slitt med å ta bussen i maaaange år, og har endelig fått det til å gå relativt smertefritt, men slapper mer av om jeg sitter alene en ellers, og ønsker dermed å sitte alene så lenge som mulig... Men så er jeg så høflig at jeg har poser på gulvet og veska i fanget uansett da, jeg har jo faktsik ikke BETALT for begge setene!! Vet ikke om det er det som gjør det. Men jeg har tenkt flere ganger at "herregud, har jeg en skummel tiltrekningskraft på fremmede busspassasjerer eller????" :o :o

Det skjer til og med at folk setter seg hos meg selv om det er doble seter ledig!!! :evil: Da er det nesten så JEG flytter meg!!! :x

Men står gjerne selv, om det er lite ledig, og setter jeg meg så tenker jeg mer på hygiene (om noen ser skitne ut eller vanlig) en kjønn, alder og stil.

Gjest GreenSky
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvem jeg ikke vil sette meg sammen med. Ville ikke satt meg ned ved siden av noen som lukter vondt, er dopa, full, sitter og snakker med seg selv, osv.

Ellers bryr jeg meg ikke.

Skrevet

Kjører "aldri" buss, men det hender jeg kjører tog eller bane. Da tenker jeg mer på i det hele tatt å få sitte, ev. sitte med kjøreretning, sitte så det er lett å komme seg av, sitte ytterst, etc. Tenker lite på personen.

Hvis alt ellers var likt, ville jeg satt meg siden av en person som satt fordypet i en bok/avis og så ut som h*n hadde nok med sitt. Eller en søt gammel dame/mann. (hvis jeg hadde lyst til å skravle med noen :wink: )

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis jeg ikke kan kjøre bil tar jeg heller taxi......
:roll:
Gjest Zalomine
Skrevet

Setter meg en eller annen plass, men ikke uten en vurdering av alternativene. Men hva jeg velger varierer.

Dropper unge gutter som ikke har vasket håret sist uke, eller andre som lukter.

Men setter meg gjerne ved siden av innvandrerjenta om det ser ut som om ingen andre tørr sitte sammen med. Eller unge kvinner, eller unge menn. Eller voksne mennesker, ellre eldre. Ikke de som tar to seter alene (og det gjør mange menn!) om jeg kan slippe.

Men jeg står ikke for å slippe å sitte ved siden av et menneske.

Jeg tar bussen til og fra jobb hver dag, og selv om jeg "vurderer" mennesker før jeg setter meg, så har jeg ikke noe fast mønster. Men i kveld, da skal jeg ta buss i over en time. Og da vet jeg hvem jeg skal sitte sammen med, for da reiser jeg sammen med min samboer :) Det er det kosligste, han kan jeg prate med, og lene meg på :)

Skrevet

Hm, har ikke tenkt så mye på det bevisst, men ubevisst screener jeg mulighetene jeg har, og er kjapp til å velge bort de som ser uflidd ut /lukter/dårlig hygiene, og de som tar mer enn sitt sete.. Jeg gidder ikke å sitte med ene skinka utenfor hvis jeg ikke må. Bortsett fra det er det ikke så nøye, ofte er busser varme så da vil jeg sitte ganske rett bak bakdøra så jeg får et drag av frisk luft innimellom.

Gjest Ethereal
Skrevet
Spørsmålet er vel heller hvem jeg ikke vil sette meg sammen med. Ville ikke satt meg ned ved siden av noen som lukter vondt' date= er dopa, full, sitter og snakker med seg selv, osv.

Der er jeg enig. Men jeg må egoistisk innrømme at jeg ALLER helst vil ha hele dobbeltsetet for meg selv.

Gjest sexysadie
Skrevet

synd ikke alternativet "samma fanden det" var der, for da hadde jeg valgt den :kul:

Skrevet

Om det ikke finnes ledige dobbelseter så setter jeg meg på det nærmeste som er ledig. Men unngår å sitte ved siden av folk som bruker mer enn ett sete, og folk som ser ut som de er syke&skitne.

Skrevet

Aline:

Jeg er også en sånn en som folk ALLTID setter seg ved siden av! En gang var det TRE passasjerer til sammen på bussen, og neste person som kom på satt seg ved siden av meg! (Og jeg satt ikke ved dørene eller noe som gjorde at det kunne være en grunn til det) Ser tydeligvis veldig renslig ut da! :ler:

Skrevet

Hvordan ser personer ut som lukter da?

Det er jo grader av lukt, hvor går grensen og hvorfor?

Skrevet

Jeg setter meg nesten alltid ved siden av jenter/damer. De er vanligvis ikke på min egen alder, det vil si de er yngre eller eldre. Kanskje jeg syntes jenter på min egen alder er skumle... Vet ikke.

Jeg er dessuten en person som folk ikke setter seg ved siden av selv om jeg er veldig renslig av meg. :) Tror det er fordi jeg ser på alle som kommer inn, kanskje jeg ser sint ut eller noe, eller at de unngår å se på meg fordi som alle vet er det ULOVLIG med øyenkontakt med andre på bussen. Man må jo ha såkallt stivt bussblikk og det har ikke jeg. Kan til og med finne på å smile iblant til folk jeg ikke kjenner.

Gjest lekebøll
Skrevet
Men jeg står ikke for å slippe å sitte ved siden av et menneske.

Jeg står ofte, samme om det er mange eller få personer på bussen /trikken.

Det er ikke for å slippe å sitte ved siden av noen - det er bare ikke noen vits i å sette seg ned for et kvarter.

Skrevet

Dårlig balanse sammen med lett bil/buss-sykhet og en forferdelig kronglete opp eller nedover bakke tilogfra skolen gjør at jeg aldri står fordi jeg har en tendens til å ramle. Dessuten blir jeg kvalmen av all vinglingen når man står.

Gjest lekebøll
Skrevet
Det er ikke for å slippe å sitte ved siden av noen - det er bare ikke noen vits i å sette seg ned for et kvarter.

Jeg siktet bare til meg selv, CeNedra.

Jeg ser ofte ingen grunn til å absolutt måtte sette meg ned i løpet av en busstur.

Skrevet

Jeg bare nevnte det som et resultat av mine tanker om dine ord om å stå i bussen.

kronglete setning jaha ja:)

Skrevet

jeg pleier sette meg ved siden av noen som ser snille ut..... :oops: pleier alltid spørre om jeg får sette meg ved siden av vedkommede.... én gang gjorde jeg ikke det og da jeg hadde satt meg ned sa jenta at egentlig holdt hun setet opptatt for typen hennes skulle komme på bussen om to stopp..... "oh okay da" sa jeg og satte meg et annet sted.... :-?

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg står ofte, samme om det er mange eller få personer på bussen /trikken.

Greit, men JEG føler det er vits for meg, å sitte, selv bare for et kvarter. for jeg orker ikke stå om der er sitteplass.

Det er nok at jeg nesten sover og at jeg fryser fingerne av meg på mange av bussene (noen få er deilig oppvarmede) men stå orker jeg ikke.

Dessuten irriterer jeg meg over enkelte som insiterer på å stå jeg, "baer for et kvarter", fordi enkelte av disse får bussturen til å ta lengre tidn enn den behøver, frodi de står I VEIEN for de som skal av og på. Jepp, fr de stiller seg nemlig ofte i veien. Sier ikke at alle gjør det, og slett ikke at du gjør det, men mange gjør. Dessverre.

Uansett, stå eller sitt etter eget øsnke.

Jeg står ikke for å slippe å sitte ved siden av noen, var det eneste jeg sa. Det betyr ikke at jeg antar at alle som står gjør det for å slippe i sitte ved siden av noen. Jeg bare sa at jeg ikke står for å slippe å sitte ved siden av noen.

Skrevet

Jeg har som regel noen favorittseter på bussen/banen. Setter med der uansett hvem som disponerer setet ved siden av. Men jeg dropper det dersom det er folk jeg oppfatter som ubehagelige (rusmisbrukere eller folk jeg VET er ubehagelige på noen måte... tar som regel bare en bestemt buss, der jeg kjenner igjen flere av passasjerene fra tidligere).

Så plassen er ofte viktigere enn sidemannen/-kvinnen for meg.

Velger seter nær utgangen og aller helst seter der det er god plass (sånne som står mot hverandre.. lettere å komme forbi).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...