Gå til innhold

Hvor mye klær har dere til barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Janne
Skrevet

Hvor mye klær kjøper (eller arver) dere til barna? Hvor mye penger bruker dere på det? Må shoppe klær til lillemann i neste str (80/86), men er i grunn usikker på hvor mye man egentlig trenger.. Ingen vits i å kjøpe for mye tøy heller. Bruker dere bodyer i str 80/86 og oppover?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Her har han en del klær. Noen vil nok kalle det mye (jeg har ikke telt, men det er god variasjon ;) ). Han bruker gjerne tre bodyer til dagen og jeg gidder ikke vaske klær annenhver dag heller. Nå bruker han str. 86, og jeg regner med at han kommer til å bruke denne str. en god stund. Og ja, jeg foretrekker absolutt bodyer! :) Arver ikke noe da vi ikke har noen å arve fra, så alt blir kjøpt nytt og på salg.

Nå skal det sies at jeg er litt for glad i å shoppe også da :fnise:

Skrevet

Str 80/86 (spesielt 86) er ein storleik dei fleste brukar leeenge. Eg har brukt str 86 i nesten eit år på mine ungar. Så det er nok verd å bruke meir pengar på den storleiken enn dei mindre ;)

Eg har brukt bodyar på mine ungar fram til rundt 2 år, så dei har brukt bodyar i str 92/98 og. Bodyar er jo som regel den fyrste typen klesplagg dei veks ut av - buksene til sist. Min snart 2-åring brukar t.d str 92/98 i body, men 86 i bukser ;) Diverre er det ofte vanskeleg å finne større bodyar enn 86.

Kor mykje klær du treng sånn heilt konkret, kjem an på kor ofte du vaskar, kor mykje ungen sølar, om han går i bhg (då treng dei ofte meir?). I str 86 til mine ungar har eg vel hatt sikkert 10-12 bodyar, 7-8 tynne genserar, 5-6 tjukke genserar, 10-12 bukser av ulike slag, 8-10 strømpebukser/stillonsar, 5-6 ulltrøyer/ullbodyar, og ein god del sokkepar ;) Mykje av det har vore arva og fått i gåve, hadde sikkert ikkje trengt så mykje, sjølv om eg har inntrykk av at mange har enno meir klær til ungane sine.

Skrevet

Min gutt brukte str. 80/86 veldig lenge. Til det første barnehageåret kjøpte jeg 5-6 gode ullbodyer og de har han brukt hele vinteren. Strømpebukser ble fort slitt ut pga mye krabbing, så der hadde han sikkert 10-12 stk.

AnonymBruker
Skrevet

Fordel at de går med genser og bukse fremfor body når dotreningen begynner :)

• Liker 1
Gjest Stinius
Skrevet

Fordel at de går med genser og bukse fremfor body når dotreningen begynner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...