Gå til innhold

Singel i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Er det flere single som føler seg mislykka når de er i andres bryllup? Jeg er ikke misunnelig på bruden (en venninne av meg som giftet seg nylig), men jeg må si at bryllupet fikk meg til å føle meg som en loser. Alle er lykkelig gift kjenns det som, og jeg kommer til å være singel resten av livet. Skummelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på bryllupet. Er det en "inkluderende" bryllup der jeg treffer andre som jeg kjenner og har noen å sitte med ved kaffen så gjør det meg ikke så mye ettersom jeg er veldig vant til å være alene. Er det et ekskluderende bryllup der jeg bare kjenner bruden og alle andre attpå til er par eller vennegjenger så er det helt pyton!

• Liker 1
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Kommer an på bryllupet. Er det en "inkluderende" bryllup der jeg treffer andre som jeg kjenner og har noen å sitte med ved kaffen så gjør det meg ikke så mye ettersom jeg er veldig vant til å være alene. Er det et ekskluderende bryllup der jeg bare kjenner bruden og alle andre attpå til er par eller vennegjenger så er det helt pyton!

Nettopp! Jeg kjente en del der, men det er ikke så gøy når folk spør om jeg har mann og barn og jeg sier nei, fortsatt ikke. Så får jeg et medlidende blikk da og et "stakkars deg". Hvis folk kunne spart seg sånne kommentarer hadde jeg ikke brydd meg.

Skrevet

Nettopp! Jeg kjente en del der, men det er ikke så gøy når folk spør om jeg har mann og barn og jeg sier nei, fortsatt ikke. Så får jeg et medlidende blikk da og et "stakkars deg". Hvis folk kunne spart seg sånne kommentarer hadde jeg ikke brydd meg.

Kan tenke meg at mennesker har hatt det sånn siden tidenes begynnelse.

Hvis det er noe trøst.

Gjest Michelle82
Skrevet

Not fun å feire kjærligheten mens en selv sitter der singel.

Gjest NozMonster
Skrevet

hadde vi levd i år 1897 så hadde jeg nok følt meg såkalt misslykka ja.

men idag er det helt normalt å være singel, og veldig aksepert, så jeg hadde heller brukt kvelden til å titte etter noen snasene mannebein :lur:

det er jo trossalt et bryllup, det er jo en "kjent" greie at det altids er noen deilige mannbein i dress der :wow: og sjansen for at du møter andre single, som sikkert tilåmed er 20 år eldre enn deg, er stor! :jepp:

Gjest MorAase
Skrevet

Hva er galt med å presentere seg som en ung og fri kvinne? En kvinne som ikke er bundet av en mann? En kvinne som klarer seg utmerket på egenhånd! Unge kvinner av i dag bør da vitterlig være i staqnd til å drepe edderkopepr og skifte dekk på egenhånd. I det minste bør hun tjene sine egne penger for å få betalt dekkbyttet. Nei, ikke la deg kue av "stakkars deg"! Stå frem som den ekte kvinen du er og ikke la samfunnets patrialske normer presse deg inn i en relasjon til en mann slik helt uten videre. Om du ikke ønsker barn kan du like så godt droppe mannen fullt og helt :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Hva er galt med å presentere seg som en ung og fri kvinne? En kvinne som ikke er bundet av en mann? En kvinne som klarer seg utmerket på egenhånd! Unge kvinner av i dag bør da vitterlig være i staqnd til å drepe edderkopepr og skifte dekk på egenhånd. I det minste bør hun tjene sine egne penger for å få betalt dekkbyttet. Nei, ikke la deg kue av "stakkars deg"! Stå frem som den ekte kvinen du er og ikke la samfunnets patrialske normer presse deg inn i en relasjon til en mann slik helt uten videre. Om du ikke ønsker barn kan du like så godt droppe mannen fullt og helt :)

man trenger strengt tatt ikke en mann i dagens samfunn til det heller skal jeg si deg..

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

man trenger strengt tatt ikke en mann i dagens samfunn til det heller skal jeg si deg..

Ett moralsk forkastelig valg. Å få barn uten intensjon om at barnet skal få to foreldre er ett valg som hører kun superegoister til. To foreldre, eller ingen barn.

Gjest Flowerbomb
Skrevet

Ett moralsk forkastelig valg. Å få barn uten intensjon om at barnet skal få to foreldre er ett valg som hører kun superegoister til. To foreldre, eller ingen barn.

Mener du det? Så hvis jeg forblir singel resten av livet så skal ikke jeg kunne få barn fordi det er egoistisk?! Barn som har en enslig pappa eller mamma har det da like bra som andre barn!

For å svare på spørsmålet til TS; jeg synes det er helt greit å gå i bryllup alene, koselig å bli kjent med nye mennesker:) og det er alltid noen å prate med i et bryllup:)

Skrevet

Jeg ønsket meg mann, men ikke barn.

Gjest MorAase
Skrevet

Mener du det? Så hvis jeg forblir singel resten av livet så skal ikke jeg kunne få barn fordi det er egoistisk?! Barn som har en enslig pappa eller mamma har det da like bra som andre barn!

For å svare på spørsmålet til TS; jeg synes det er helt greit å gå i bryllup alene, koselig å bli kjent med nye mennesker:) og det er alltid noen å prate med i et bryllup:)

Barn med to foreldre har det nok merkbart bedre enn barn av en forelder. Den kvinnen som ikke kan finne en mann som ønsker barn sammen med henne har bare ett moralsk valg å ta, nemlig å avstå fra å få barn. Forøvrig gjelder det samme for menn og andre parsammensettninger.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg ønsket meg mann, men ikke barn.

Ser ikke hensikten med å begrense sitt liv med en mann når en ikke ønsker seg barn. Når ble det unaturlig å være en moderne uavhengig kvinne? en uavhengig kvinne som går alen ei bryllup og andre selskap med hodet høyt og ryggen rak!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en veldig vanlig følelse. Nå har jeg samboer, men alle venninnene mine som er single hater å dra i bryllup fordi de føler seg ensom og mislykket.

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg tror det er en veldig vanlig følelse. Nå har jeg samboer, men alle venninnene mine som er single hater å dra i bryllup fordi de føler seg ensom og mislykket.

Så trist. De burde da føle seg vellykket! de er unge moderne kvinner som står på egne ben! Det ER noe å være stolt av!

• Liker 1
Skrevet

Så trist. De burde da føle seg vellykket! de er unge moderne kvinner som står på egne ben! Det ER noe å være stolt av!

Joda, det er sant. Men så er det jo sånn at det er veldig fint å ha en annen person i livet å dele dagene og minnene med. Og bryllup er jo et sted hvor kjærligheten blomstrer, og da er det selvfølgelig fint å ha noen sammen med seg på slike anledninger.

Skrevet

I allefall slik jeg har oppfattet MorAase her på forumet er at menn er til å giftes med for å få barn, og etter barna er her er sex et unødig ånde. Barn trenger to foreldre for å ha det best.

Selv er jeg uenig, men jeg ser også hennes ståsted. Selv om du ikke har mann enda, så syntes jeg du skal kunne gå med rak rygg i bryllup, og hvis noen kommer med et "stakkars deg" så sytes jeg du rett og slett skal si ifra om at du har det helt fint, jeg! :)

Skrevet

Men er det normalt å få barn uten en mann?

Nei.

Dette er ett av menneskets alle merkelige påfunn. Først og fremst fordi det er mulig å tjene penger på det.

Gjest NozMonster
Skrevet

Men er det normalt å få barn uten en mann?

Nei.

Dette er ett av menneskets alle merkelige påfunn. Først og fremst fordi det er mulig å tjene penger på det.

både til deg og MorAase; jeg har da ikke sagt at det verken er normalt eller greit, eller en oppfordring.... jeg bare presiserte at man ikke MÅ ha en mann for å få seg barn... men hva jeg synes om saken gidder jeg ikke legge ut om, for det erke det denne tråden handler om!

Skrevet

Jeg var i 2 bryllup i fjor. Følte meg ikke utenfor noen steder. I det første bryllupet var vi flere single. Både jenter og gutter. I det andre bryllupet fikk jeg lov til å ta med meg en date.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...