Hoppetaujenta Skrevet 24. juli 2011 #1 Skrevet 24. juli 2011 Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta et skritt i retning fremtiden og kanskje kjøpe meg en trådløs telefon. Jeg har vanlig fasttelefon fra før av; er det altså bare å plugge denne nye inn der og så går alt som en lek? Noen blir solgt i par; hvor skal denne andre plugges inn? Jeg har hørt at trådløse samtaler kan bli fanget opp av folks telefoner i omegnen, og jeg vil jo ikke ha uvekomne tilhørere til mine ukentlige KGB-samtaler heller - noen som vet noe om dette nymotens temaet?
Betty2 Skrevet 24. juli 2011 #2 Skrevet 24. juli 2011 slik vi hadde det hjemme, så var tlf 1 hovedbasen, den ble plugget inn i telefon kontakten i veggen. mens tlf 2 ble bare pluggeti vanlig stikk kontakt. den motok signaler fra hoved basen. men det finnes par telf der begge må plugges i tlf kontakt. dette kan du få svar på hos din forhandler. en trådløs er like sikker som en mobil tlf, ingen kan høre på dine private KGB samtaler, uten at de bevisst hacker seg inn på linjen. men det gjelder uansett hvilken tlf mann har. men dersom du har par tlf og du snakker i tlf nr1, så kan andre i huset plukke opp tlf 2 og høre etter, eller bli med i samtalen. Det kan være at det vil lønne seg å endre abbonoment. men det kan din forhalndler informere deg mer om.
Hoppetaujenta Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2011 Takk for svar. Dette høres jo oppløftende ut, kanskje blir det butikkbesøk på meg i morgen. Det ene merket er vel like bra som det andre? Noen anbefalinger?
Betty2 Skrevet 24. juli 2011 #4 Skrevet 24. juli 2011 har bare vært bort i DOro og Simens, har ikke noe negativt å si om de merkene i hvertfall.... men vi tro at de fleste merkene er ca like bra. bare husk å la tlf stå i laderen, når du ikke skal bruke den på en stund. og om natten
Cata Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 Er ikke KGB nedlagt? Sånn rent bortsett fra det så har min gamle mor trådløs og der er basen plugget i telefonkontakten akkurat som en vanlig telefon, og så må den jo ha strøm, selvfølgelig. Selve "talatuten" ligger som regel på stuebordet om dagen og står i ladestasjonen om natta. Tror den hun har nå er Siemens, og lurer på om ikke den gamle var en Phillips. Siemens'en er ganske ny, bare et par år gammel, men "den gamle" holdt i haugevis av år.
Hoppetaujenta Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2011 Takk for råd begge to. P.s. Kgb vil gjerne at man skal tro at de er nedlagt... Aha, så en må ha et strømuttak ved siden av telefonuttaket? Det har jo ikke jeg, men jeg har skjøteledninger, så da får jeg henge noe provisorisk opp via taket og ned på den andre siden av gangen...*tenketenke*
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #7 Skrevet 26. juli 2011 Takk for råd begge to. P.s. Kgb vil gjerne at man skal tro at de er nedlagt... Aha, så en må ha et strømuttak ved siden av telefonuttaket? Det har jo ikke jeg, men jeg har skjøteledninger, så da får jeg henge noe provisorisk opp via taket og ned på den andre siden av gangen...*tenketenke* Sikkert ikke dumt å skjøte telefonledningen, de er tynnere, og skjemmer ikke så mye ut. Legg frem telefonledning til den nærmeste strømkontakten, så er du i box.
Henkie Skrevet 26. juli 2011 #8 Skrevet 26. juli 2011 Takk for svar. Dette høres jo oppløftende ut, kanskje blir det butikkbesøk på meg i morgen. Det ene merket er vel like bra som det andre? Noen anbefalinger? Personlig har jeg god erfaring med rimelige modeller fra Phillips. Her er en ok (og rimelig) PHILLIPS (vil du ha samme , med TO håndsett koster den 599) Hadde dyre telefoner fra Siemens før, men det var mye krøll og vanskelig i bruk
Klematis Skrevet 26. juli 2011 #9 Skrevet 26. juli 2011 Kan jeg driste meg til å spørre hva folk bruker fasttelefonen sin til i disse dager? Det være seg trådløs eller vanlig modell Jeg bare lurer på om jeg som bare har mobil går glipp av noe?
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2011 Sikkert ikke dumt å skjøte telefonledningen, de er tynnere, og skjemmer ikke så mye ut. Legg frem telefonledning til den nærmeste strømkontakten, så er du i box. Eh...skal jeg gjøre det? Takk for tilliten, men der er jeg ikke kyndig nok, altså. Personlig har jeg god erfaring med rimelige modeller fra Phillips.Her er en ok (og rimelig) PHILLIPS(vil du ha samme , med TO håndsett koster den 599)Hadde dyre telefoner fra Siemens før, men det var mye krøll og vanskelig i bruk Skal reise til Elkjøp og sjekke hva de har i hyllene i dag. Takk for tips. Jeg har stor tro på at det ikke trenger å være dyrt for å være av grei kvalitet.
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2011 Kan jeg driste meg til å spørre hva folk bruker fasttelefonen sin til i disse dager? Det være seg trådløs eller vanlig modell Jeg bare lurer på om jeg som bare har mobil går glipp av noe? Jeg har skikkelig fastboltet modell og lurer på hva folk har bruk for i en mobil som de ikke kunne fått via en gammel-variant? Og nå mener jeg virkelig bruk for, og ikke tillagte vaner som en tror at det er helt umulig å greie seg uten.
Henkie Skrevet 26. juli 2011 #12 Skrevet 26. juli 2011 Eh...skal jeg gjøre det? Takk for tilliten, men der er jeg ikke kyndig nok, altså. Skal reise til Elkjøp og sjekke hva de har i hyllene i dag. Takk for tips. Jeg har stor tro på at det ikke trenger å være dyrt for å være av grei kvalitet. Ikke la deg lure. Selgeren vil garantert ha deg opp på noe "bedre" (og dyrere) enn en Philips til 299,- Jeg har Phillipsen og vet den er ok
Klematis Skrevet 26. juli 2011 #13 Skrevet 26. juli 2011 Jeg har skikkelig fastboltet modell og lurer på hva folk har bruk for i en mobil som de ikke kunne fått via en gammel-variant? Og nå mener jeg virkelig bruk for, og ikke tillagte vaner som en tror at det er helt umulig å greie seg uten. Vel, for min del så får jeg mobil på jobben. Og så lenge jeg har den føler jeg ikke jeg trenger fasttelefon også. Ringer kanskje 1-2 ganger i uka. Sender litt SMS da, kanskje 3-4 i uka? Ikke at det er livsnødvendig, men foretrekker en telefon som jeg både kan ringe og melde med over en fasttelefon man kun kan ringe med.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #14 Skrevet 26. juli 2011 Eh...skal jeg gjøre det? Takk for tilliten, men der er jeg ikke kyndig nok, altså. Mente disse ferdiglagde ledningene du bare plugger sammen. Uansett bedre med en slik, enn en svær strømskjøteledning. Siden telefonen er trådløs, har det jo ingenting å si hvor den står. Den er ikke lengre nødt til å stå nær telefonuttaket.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #15 Skrevet 26. juli 2011 Ikke la deg lure. Selgeren vil garantert ha deg opp på noe "bedre" (og dyrere) enn en Philips til 299,- Jeg har Phillipsen og vet den er ok Clas Ohlsson er en grei plass å kjøpe telefoner, og slippe mas!
Kamikatze Skrevet 26. juli 2011 #16 Skrevet 26. juli 2011 (endret) Enig. Jeg skyr elkjøp som pesten. Siemens' er greie. De fleste av dagens modeller er sikret sånn at ikke naboen kan misbruke telefonen din ved å ringe på din regning. Enkelte krypterer også samtalen mellom telefon og base, slik at ikke enhver med politiradio kan sitte og følge med når du skal betro hvordan du sleit med å finne stikkontakt. Det er greit å montere den ene basen sånn at den dekker et stykke utenfor vinduet også, om du skulle forville deg ut i kjøkkenhaven etter ferske sylteagurker. I disse dager, hvis du har bredbånd, vil jeg anbefale en telefon som funker både på linjen og på skype. Det kan redusere tellerskrittene betraktelig. Clas Endret 26. juli 2011 av Kamikatze
DysterPytten Skrevet 26. juli 2011 #17 Skrevet 26. juli 2011 Kan jeg driste meg til å spørre hva folk bruker fasttelefonen sin til i disse dager? Det være seg trådløs eller vanlig modell Jeg bare lurer på om jeg som bare har mobil går glipp av noe? Jeg jobber som telemontørlærling, og erfaringa mi er at mennesker av den "yngre" garde ofte trenger fasttelefoner fordi de har eldre slekninger (foreldre, svigers, besteforeldre etc) som nekter å ringe på mobiltelefonen
Klematis Skrevet 26. juli 2011 #18 Skrevet 26. juli 2011 Jeg jobber som telemontørlærling, og erfaringa mi er at mennesker av den "yngre" garde ofte trenger fasttelefoner fordi de har eldre slekninger (foreldre, svigers, besteforeldre etc) som nekter å ringe på mobiltelefonen Akkurat, ja. Mulig det er derfor mine besteforeldre ringer så sjelden? Neida, de er ganske flinke, altså. Bestefar er til og med på Skype og FB (snart 80). Men damene henger litt etter. Men ringe til og fra mobil kan de, men slår fremdeles opp i den lille håndskrevne telefonboka for å finne nummeret Nå skal jeg slutte å kuppe tråden. Lykke til med telefonkjøp, Margareth!
Kamikatze Skrevet 26. juli 2011 #19 Skrevet 26. juli 2011 Tanken på Margareth uten en tråd er ... en anelse flatterende. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå