Gå til innhold

Ønskes leid, EN har ringt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La ut annonse på finn.no for en uke siden, om ønskes leid. èn person har ringt og 60stk har sett annonsen. den blir jo liggende i 7 uker til, men jeg er bekymret for at ingen ringer.

Er det noe å bekymre seg over at ingen har ringt? Annonsen er helt grei den, eneste problemet er at vi har hund og katt. Men vi søker leilighet i et sted få vil bo, og leien er som så. Ingen krav til str, standar osv.

Dere som har lagt ut annonse, ble dere oppringt med en gang, eller tok det noen uker før folk ringte+?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leiemarkedet er trangt og skal du ha et sted å bo må du jobbe for det.. ikke bare vente på at noen ringer deg! Se etter leiligheter/ hus til leie og ring selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leiemarkedet er trangt og skal du ha et sted å bo må du jobbe for det.. ikke bare vente på at noen ringer deg! Se etter leiligheter/ hus til leie og ring selv :)

Gjør selvfølgelig det også.

Skrevet

Enig med etraM. Du bør ikke regne med at noen ringer og gir deg leilighet bare fordi du har lagt ut en annonse. Du må selv være ganske aktiv og tidlig ute med å lese annonser og ringe dem som leier ut.

Gjest Cipheria
Skrevet

Er vanskelig å finne noe når man har dyr, selv på litt større steder.

Katten din er vel kastrert? Skriv det i annonsen, så vet de at det ikke vil kry av kattunger og jamrende hunner.

Men jeg syns det virker lovende da stedet dere vil på bo ikke er så populært. Tror du kan drøye det en uke eller to til før du begynner å bli bekymret. En del har vel ferie og nå, kanskje.

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si, når man ikke vet hvor du bor, og hva du skrev i annonsen. Men, jeg bor i Oslo, og da vi la ut annonse var det en kort smørbrødliste med ønsker og opplysning om at vi har dyr og fast inntekt. Fikk 7-8 tlf/mail i løpet av en kort uke, hvorav omtrent halvparten var veldig aktuelle, valgte så en av disse og slettet annonsen. På forhånd gikk vi gjennom "til leie" og kikket på størrelse vs pris, slik at vi kunne sette et realistisk tak på dette i egen annonse.

Begynner man å legge ut om kastrerte katter osv kan det fort bli for mye detaljer, spesielt for de som ikke er så inne i det. Kastreringsstatus, hunderase og båndbruk osv tok vi opp på tlf eller visning.

Jeg tror også det er lurt å komme med noe på pris/standard, er du for åpen vil folk fort tenke at det er bortkastet å ringe, "for det er sikkert for stort/lite/dyrt/billig". Sier du maks pris og minimum kvm vet de i hvert fall hva de har å forholde seg til.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så lenge siden ei venninne og jeg kikket på "ønskes leid" på finn. Hun er dyreelsker og har ingenting imot verken katt eller hund. Men når utleier får mange å velge mellom, ble det til at hun kun ringte til de uten dyr.

Aktuelle leieboere ble på sett og vis rangert ettersom hvor mange de var, om de hadde dyr, røyket osv. Det er desverre slik at de med dyr ofte kan bli rangert blant de siste. Så det kan være derfor du ikke har fått så mange telefoner, fordi de mest aktuelle blir forespurt først.

Om hun ikke hadde fått noen interesserte av de første hun ringte, kunne nok dyr ha vært aktuelt. Men slik ble det ikke. Og dette tror jeg gjelder for mange som leier ut.

Gjest norah
Skrevet

Jeg ble oppringt etter en fem minutter, men endel var ikke aktuelt for meg.

Hadde spesifikke krav ifht beliggenhet.

Det er nok dyr(spesielt hund) som gjør at det tar lengre tid - og kanskje andre ting ved annonsen?

Har du lagt ut bilde eksempelvis? Fortalt om hva dere jobber med?

Jeg opplevde iallefall at jeg fikk telefoner fra folk i samme bransje, tror det ble en ubevisst "sikkerhet" for dem. Noe de kjenner igjen.

Men jo - dyr er jo helt åpenbart et stort aber i leiemarkedet. Dette går både på lyd i egen bolig - og på regler i borettslag. Og selvsagt slitasje på gulv.

AnonymBruker
Skrevet

Å få noko når de har både hund og katt no som leigemarknaden er så stram, kan de nesten gløyme. Eller de må reikne med å betale veldig høy leige, altså utkonkurrere dei utan dyr på pris.

AnonymBruker
Skrevet

Å få noko når de har både hund og katt no som leigemarknaden er så stram, kan de nesten gløyme. Eller de må reikne med å betale veldig høy leige, altså utkonkurrere dei utan dyr på pris.

Man har jo som regel ikke budrunder på utleie-leiligheter da. Man sier ikke "siden jeg har dyr, kan jeg godt betale 2000 ekstra i måneden". :fnise:

TS, Er det en "upopulær" plass dere leter på, er det kanskje ikke mange som kikker innom der heller :) Har dere prøvd å sette opp postere på lokale butikker der dere vil bo? Dere finner nok noe - eller noen finner nok dere :)

Skrevet

Man har jo som regel ikke budrunder på utleie-leiligheter da. Man sier ikke "siden jeg har dyr, kan jeg godt betale 2000 ekstra i måneden". :fnise:

Det er ikke noe problem å si at "jeg har så lyst på denne leiligheten, at jeg er villig til å betale X mer i leie dersom jeg får den." Jeg har vært på flere visninger hvor utleier også har sagt at andre har tilbudt seg å betale høyere leie, og lurt på om jeg er villig til det samme, for å bli med i vurderingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...