Gå til innhold

Cruise i Middelhavet :) hvilket rederi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi er en familie på 5 personer som har tenkt til å prøve oss på en cruise ferie. Det jeg da lurer på er hvilket cruiserederi passer best da vi har 3 barn på henholdsvis 8, 14 og 17 år? reiseperioden vi ser for oss er fra september-november 2012. Altså en ukeslang reise ila de 3 månedene. Per idag er det cruise med NCL og Norwegian Spirit som seilier fra Barcelona til kanariøyene som frister mest. Fikk også en meget behagelig pris. Hva synes dere jeg bør velge? Har hørt at Rccl og Ncl er de beste på aktiviteter ombord. stemmer dette? noen erfaringer der ute? :) mvh lars knutsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nettopp på 7-dagers cruise med Rccl fra Barcelona. Helt fantastisk! Båten er kjempe svær og med masse aktiviteter for alle aldre. Det er egne barneklubber delt inn i aldersgrupper og som tilbyr forskjellige aktiviteter. Servicen er helt utrolig, lugaren blir ryddet flere ganger om dagen og måltidene er en opplevelse i seg selv. Har ikke erfaring med andre cruise-selskaper, men Rccl kan i alle fall absolutt anbefales:). Det var forresten "Liberty of the Seas" vi reiste med, den reiser fra Barcelona på sommeren og en gang på høsten flytter den til Miami og har reisene derfra.

Skrevet

Jeg har vært på cruise med RCCL flere ganger, og kan virkelig anbefale dem!!

Flotte skip, masse aktiviteter og nyydelig mat. De har også mange valgmuligheter når det gjelder mat.

Personalet er kjempe hyggelige og snakker veldig bra engelsk.

Nå teller jeg uker, til vi skal teste ut MSC cruis. Håper det blir like bra.

God tur, cruise er en fantastisk reisemåte!!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar begge to :) hadde vært kult om du kunne delt dine erfaringer fra MSC cruises da du kommer hjem fra den turen også :D

Skrevet

Det skal jeg gjøre:)

Gleder meg veldig til å prøve MSC, Båtene ser kjempe fine ut. Og vi skal reise med den største båten dems.

Artig å se forskjellen på rederiene.

Vi skal forøvrig på første cruise med barn, så det blir spennende. Men alle de andre cruisene jeg har vært på har vært barnevennlige så regner med dette her også. Tror det er en flott måte å reise med barn på!

Skrevet

Forresten, hvor bestilte dere cruiset fra? via rederienes egne nettsider eller ved hjelp fra reisebyrå osv? :) leste noen steder at det kan lønne seg å finne nettsider som ikke er rederienes egne for billigere priser.. Forslag?

Skrevet

Denne gangen har vi bestille gjennom Apollo, fant ut at de var billigst når vi villa ha fly og transfer i samme pakke. Vi skjekka 7-8 forskjellige reisebyråer.

Har du anledning til å bestille fly selv, kan det bli billigere på selskapet egene siden.

Reisene med RCCL har vi bestille på nettsidene dems.

Ellers kan jeg anbefale cruide.no og Carica.no

Skrevet

Jeg reiste med MSC fra Barcelona i 2009, og har bare positive tilbakemeldinger !!!

Nå hadde vi bare med ett barn på litt over 1 år, men det var masse aktiviteter til større barn der også.

-Fikk helt suveren service, og jeg skal definitivt gjøre dette flere ganger :jepp:

Skrevet

Vi bestilte også fra Apollo, bestilte da cruiset og fly sammen.

Skrevet (endret)

Vi trenger ikke bestille fly i tillegg da jeg har vunnet et reisegavekort hos sas på 15000kr :) har vært på en del amerikanske sider og ser jaggu ut som jeg sparer over 2000 kroner der istedenfor hos ncl.eu sine egne sider. Ser foreløpig ut som det blir 1 uke med Norwegian Epic i September 2012.. 1 lugar med balkong og en som er inne...

Endret av knutsen94
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med RCL og NCL er at førstnevnte har best mat (av de to), mens sistnevnte er hakket bedre på underholdningen ombord. Jeg ville uansett ha plukket den ruta jeg syntes så mest spennende ut, og så sjekket om båten hadde de tilbudene jeg ønsket meg. Norwegian Spirit er for eksempel en relativt "gammel" båt, for en familie med tre barn (hvor noen er tenåringer) finnes det skip med flere tilbud ombord. Epic vil sånn sett være et bedre valg for ungene.

Jeg ville også ha kikket på om Celebrity hadde noe som så fristende ut. De retter seg ikke like mye mot småbarnsfamilier, men med såpass store barn er det mange aktiviteter i barneklubben ombord. Solstice-klassen er knallfine båter, og både mat og underholdning er bedre enn hos RCL og NCL, synes jeg.

Skrevet

Har reist fire ganger med RCCL, og er strålende fornøyd! Masse å gjøre for barn og unge er det også... Anbefales!

IKKE(!) bestill via reisebyrå... det er, sansynligvis, å kaste penger ut vinduet. Vi sparte nærmere 10 000 kroner på å bestille på egenhånd.. (men selvfølgelig, det er jo lov til å gå innom reisebyrået og spørre om tips, eller sjekke om de mot formodning har noen kampanjer gående...)

Vi har alltid bestilt via hjemmesidene til RCCL. Veldig oversiktelig og greit. Og skulle det være noe, så får man raskt svar på mail, eller får snakke med en svensktalende person i telefonen.. veldig bra service!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...