Gjest Aria. Skrevet 23. juli 2011 #1 Skrevet 23. juli 2011 Nå er det lenge siden jeg har tatt fruktsyrebehandling. Tenkte å ta en time, og nå koster det 590 kr. Behandlingen varer i 30 min. Koster det virkelig så mye? Hva betaler dere andre?
Tears.of.the.Sun Skrevet 23. juli 2011 #2 Skrevet 23. juli 2011 Unnskyld at jeg ødelegger tråden din, men hva i all verden er fruktsyrebehandling!?
Gjest Aria. Skrevet 23. juli 2011 #4 Skrevet 23. juli 2011 Jeg er så dårlig på å forklare, men here goes... Det er en behandling for dårlig hud, ganske vanlig, gjøres hos hud pleieren, nesten alle hudpleiesalonger tilbyr det. Sånn gjør de det der jeg går: henger slags damp maskin over ansiktet slik at huden blir varm, så renses huden med noe som er sterke (vet ikke helt hva for jeg ligger jo der med øynene igjen) men det er for å fjerne fettlaget på huden, slik at syren skal trenge inn. Så pensler hudpleier på fruktsyre, jeg tror den er helt gjennomsiktig, og så ligger man med den på, tror de tilpasser etter hva slags hud du har/ hvor mye behov for behandling, jeg har det på i rundt 15 min. Så fjernes syren og de tilfører fuktighet. Det gir glød til huden, glatte porer, normaliserer talgproduksjon, og hjelper på pigmenter. AB, ja det er vel normalt... dessverre. Bare jeg som ikke har gjort det på lenge.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #5 Skrevet 23. juli 2011 Hvor tilbyr de sånne behandlinger? Her jeg bor får man ingen bahendlinger hos hudpleie for under 850,-... Og heter behandlingen noe spesielt?
SmallTalk Skrevet 23. juli 2011 #6 Skrevet 23. juli 2011 Synes du det er dyrt? Jeg tror en syrebehandling kostet det samme for en 5-6 år siden når jeg hadde en runde for å bli kvitt kviser.
Gjest Aria. Skrevet 23. juli 2011 #7 Skrevet 23. juli 2011 Synes du det er dyrt? Jeg tror en syrebehandling kostet det samme for en 5-6 år siden når jeg hadde en runde for å bli kvitt kviser. Ja, det syntes jeg! Da jeg tok det i 2008 kostet det 450,-
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #8 Skrevet 23. juli 2011 Jeg kjøper min egen blanding, og bruker den selv. 300 kroner, og jeg har behandlinger for nesten et år. Det fungerer fint, men det er jo ikke fruktsyre. Husker ikke hva det heter.
putesnakk Skrevet 24. juli 2011 #9 Skrevet 24. juli 2011 Hilde Christina selger til en billig penge..MD fruktsyre pensling..som du gjør selv hjemme. 1900 kr tror jeg det er..i salong ca. 6000 :O http://www.hildechristina.com/md-pensling
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #10 Skrevet 24. juli 2011 Kjøper Glykolsyrepeeling på MUAC, og legger denne selv. I bruksanvisningen som følger med, så står det at syren skal ligge på huden maks 10 min. Hvis man hos hudpleier har den på lenger enn dette, er det da samme pensling tro? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #11 Skrevet 28. juli 2011 Man kan kjøpe syrepeeling på nettet til hjemmebruk på f.eks skinlabaratory.com. ca 90 kr for 30 ml. Bestilte fra en annen nettside hvor det ble litt billigere, men husker ikke hva den heter for øyeblikket. Har ikke fått prøvd enda siden det er sommer, men håper på finfin hud til høsten
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #12 Skrevet 28. juli 2011 er md syrepensling det samme som denne fruktsyre saken ? ;I
SmallTalk Skrevet 28. juli 2011 #13 Skrevet 28. juli 2011 er md syrepensling det samme som denne fruktsyre saken ? ;I Ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå