Gå til innhold

Dere som har brukt flagyl vag mot infeksjoner i underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen min for et par dager siden pga ubehag i underlivet. Uten å undersøke meg (noe jeg synes var rart) så kom hun frem til at jeg hadde BV da. Hun ga meg en resept på flagyl vag på 500mg, men på bruksanvisning står det at man skal bruke enten en krem eller tabeletter som man svelger ved siden av. Dette fikk ikke jeg respet på. Kun de vagitoriene. Går det greit å bare bruke de? Selv om det står man skal bruke en krem eller tabeletter ved siden av? Jeg ble litt usikker her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg har en del erfaring med BV og behandling, desverre..

Du skal kjøpe VIVAG vaginalkapsler på apoteket. Denne skal du starte med samtidig som Flagyl og behandle deg med til boksen er tom. Løp og kjøp på mandag, bedre sent enn aldri :)

Når du får medisin mot BV er det slik at denne også skyller bort de gode bakteriene. Det som skjer da er at det blir oppblomsting av de bakteriene som fører til sopp. Så får du det problemet. Vivag opprettholder balansen i skjeden og minimerer sjansene for at du får soppinfeksjon etter Flagylbehandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, jeg misforstod spørsmålet.

Jo jeg har fått Flagyl og Dalacin som lokalbehandling (vaginalkapsler) og har ikke tatt annen medisin ved siden av, annen enn VIVAG.

Men jeg synes absolutt at Flagyl behandling med tabletter (som tas oralt) fungerer mye pedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går gret å kun ta flyvag vag alene? Fikk ikke noe annet av legen og hun sa ingen ting om å ta noe ved siden av, men bare lurte siden det sto man som regel tok noe ved siden av flygal vag. Ble litt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm da jeg hadde det, fikk jeg kun flagyl i tablettform. Jeg skulle ta 2 tabletter først, og 2 til etter 12 timer, men pga jeg ble så dårlig av de 2 første og spydde, tok jeg ikke siste halvdel av kuren. Men det gikk vekk av kun de 2 tablettene jeg tok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm da jeg hadde det, fikk jeg kun flagyl i tablettform. Jeg skulle ta 2 tabletter først, og 2 til etter 12 timer, men pga jeg ble så dårlig av de 2 første og spydde, tok jeg ikke siste halvdel av kuren. Men det gikk vekk av kun de 2 tablettene jeg tok da.

Det er litt dumt å avbryte en kur slik, selv om du er symptomfri. Det er slikt som skaber resistente bakteriestammer.

Du drakk vel ikke alkohol under kuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt dumt å avbryte en kur slik, selv om du er symptomfri. Det er slikt som skaber resistente bakteriestammer.

Du drakk vel ikke alkohol under kuren?

Nei drakk ingen alkohol. Jeg tok to tabletter om morgenen. Skulle så ta de to siste etter 12 timer. Ble så kvalm å svimmel som jeg aldri har vært før, og måtte faktisk hiv opp bildøra på tur fra butikken for å kaste opp :P Hadde jeg ikke blitt så dårlig hadde jeg så klart fullført kuren. Dette var en fredag, og siden det var borte da mandagen kom, så kontaktet jeg ikke lege for ny behandling. Dette var for 6 år siden og har aldri hatt det siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...