Gå til innhold

Tips til lørdagsmiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg glemte å kjøpe kjøttdeig, og orker ikke stresse meg ned på butikken for å kjøpe. Jeg hadde tenkt å lage pose-gryterett skjønner dere. Ja jeg glemte å kjøpe gryterett og :fnise:

Hva kan jeg lage? Ikke si wok, da jeg er drittlei wok.

I kjøleskapet og fryseren har jeg bla svinekjøtt, grillmat, pesto, masse grønnsaker og salat, melk, ost, dressinger, ja det meste.

I skapene har jeg ris og spagetti, bønner og spirer, har ingredienser til saus osv. Krydder har jeg også nok av, buljong og kikkoman, hvitløk, ja eneste jeg magler er den fordømte gryteretten :gjeiper:

Jeg tenkte på hjemmelaget gryterett med kylling eller svin oppi, men hvordan skal jeg gjøre det? hm.....

Noen tips til en ung dame som mangler fantasi idag? Ja, det blir et enmanns-måltid ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med indisk kyllinggryte? Hvis du har indiske krydder i skapet selvfølgelig. Kan serveres med nanbrød (regner med du kanskje ikke har det liggende) eller bare ris og en salat.

Skrevet (endret)

Takk takk :) Jeg må innrømme at jeg ikke er noe kjempestor fan av indisk mat. Ikke idag hvertfall :sjenert:

Så jeg trenger nok et nytt tips.. :sjenert:

Endret av BippeStankelbein
Skrevet (endret)

Hvis du har tomater og egg i hus, så kan du laget tomatsuppe med egg :biggrin: Jeg lager det egentlig ikke som en suppe, men heller en bolognese-saus. Ha litt løk i en kjele, tilsett litt tomatpuré, hakkede tomater og rør om og la det koke til du synes sausen ser passe ut. Så koker du pasta, legger på et fat eller i en skål, har over sausen og topper med kokte egg. NAM! :biggrin:

Og så godt med salt og krydder i en stund før sausen er ferdig :spise:

Endret av Catie'
Skrevet

Men det er jo helt greit :) Ingen liker alt.

Her er noen fler tips med kylling:

Chili con pollo - det er samme som chili con carne bare at kjøttdeigen er erstattet med kylling.

Supper - det fins utrolig mange gode supper som har kyllingfilèt i oppskriften. Der kan man jo tilsette alle de smakene man ønsker. F.eks. denne fra matprat.

Eller gjør det enkelt og lag ovnsbakt kyllingfilèt med ris, salat og en deilig hjemmelaget saus.

Skrevet

nam nam, masse godt her :)

Catie': Jeg har lagd hjemmelaget tomatsuppe hvertfall 6 ganger de siste 3 ukene, så jeg er rimelig lei det akkurat nå. (ikke for å være vanskelig :fnise: )

T.o.t.Sun: Jeg elsker chili, og har både hele og krydder, så det var definitivt en ide :) Ligger oppskriften på matprat?

Men jeg lurerr fortsatt på om det er flere forslag :jepp:

Skrevet

T.o.t.Sun: Jeg elsker chili, og har både hele og krydder, så det var definitivt en ide :) Ligger oppskriften på matprat?

Du finner oppskrifter over alt på nett. Bare søk på google så skal du finne :) Det ligger helt sikkert en versjon på matprat også, jeg har ikke testet det ut.

Skrevet

Ja for det er utallige oppskrifter som florerer rundt på nettet, og noen er nok bedre enn andre, men jeg skal ta meg en lete-tur :)

Skrevet

Svinestrimler, pasta og en stuede grønnsaker er min favoritt de dagene jeg ikke gidder å legge hodet i bløt for å finne ut hva jeg vil ha til middag. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det blir hjemmelaget Stragonoff-gryte med svinekjøtt :spise:

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...