AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1 Skrevet 23. juli 2011 Skal alt være slik det i utgangspunktet er på verandaen eller har dere frihet til å gjøre litt i forhold til å sette opp espaljè, innsynskjerming og diverse? Har så lyst til å lage meg en grønn blomstervegg som skjerming, kanskje provisorisk fortrekksgardin også, men tror at det er veldig strengt her jeg bor. Det er mange mennesker som bor her, men ingen som har mere enn de vanlige kjedelige balkongkassene og fastmontert flagg til pynt. Folks konservative gardinsmak er også et trist kapittel. Jeg kjenner at jeg har lyst til å være kreativ, utradisjonell og fargerik, men enkelte boligbyggelag kjører en litt striks og gammeldags stil snnå. Hvordan er reglene der du bor? Kan du/dere gjøre hva dere vil uten tilsnakk?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #2 Skrevet 23. juli 2011 Nei, dessverre. Har blokkleilighet (4 etasjer), men tok meg dessverre ikke råd til en med veranda. De går fort for 200k ekstra
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #3 Skrevet 23. juli 2011 Jeg bor i en borettslagleilighet med veranda og det er ikke tillatt å henge balkongkasser utenfor rekkverket. En venninne har selveier og der kan man søke styret om å sette opp skjermvegg og lignende, men det skal godkjennes og ikke endre fasaden av vesentlig karakter.
Casall Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 Vi bodde i en blokk, og hadde to balkonger. Fikk pynte og ha de møblene vi ville, sette opp terassevarmer o.l, men når det kommer til markiser og "fasadeendringer" er det strengt. Det skal være likt. Dette var selveier.
Gjest Mahareth Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 Borettslag her... Så lenge det skjer innenfor verandarekkverket og naboen ikke har noe imot det kan vi i teorien gjøre det vi ønsker. Vi kan sette opp espalier og henge blomsterkasser på innsiden. Vi har derimot ikke lov å ha klesvasken synlig om vi skulle ønske å tørke den på verandaen.
MissStiles Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 Har balkong. Og det virker som om man kan pynte og ha ting på balkongen som man vil. Så lenge ingen andre naboer har noe imot det. Men det virker som om mange ikke gjør noe stort ut av balkongen sin i blokka her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå