Gå til innhold

Banket på min dør

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Fikk et bank på døren her om dagen av to vitner. Hadde ikke tid til å slå av en prat for jeg lagde middag. Tok vennlig i mot brosjyren.

Senere fenget det hele meg. Slik jeg ser det tror de på et evig paradis på jorden. Alle som tror på Gud vil komme hit. Har snakket med et vitne før , hun sa at alle gode mennesker får evig liv i paradiset. Da jeg derimot leste om denne menigehten, så skal vakttårnet flere ganger ha sagt at de som ikke tar i mot deres tro vil bli drept av gud ved Harmagedon. Dette sier forkynnerne ingen ting om. Det var til og med beskrevet i blodsdetaljer. Synes det var fært.

Og en ting til...Etter dommedagen, og vitnene lever evig i paradis, får dem barn og det blir fler? For hvis ingen dør kommer det ril å bli veldig fullt, og jord kan ikke bære så mange mennesker.

Noen som kan mer om dette enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Boka er en kritisk gjennomgang av Jehovas vitners lære. Den presenterer JVs endetidsteologi saklig i et kapittel, og i et senere kapittel er det forfatterens kritiske syn som presenteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JV har hatt en ventet dommedag mange ganger.

En annen ting: JV har bare plass til 144000 vitner i paradis. Tror det er "fult" for ganske lenge siden.

Jeg ville lest boken som stiller seg litt kritisk, det er jo en grunn til at den er skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JV har hatt en ventet dommedag mange ganger.

En annen ting: JV har bare plass til 144000 vitner i paradis. Tror det er "fult" for ganske lenge siden.

Jeg ville lest boken som stiller seg litt kritisk, det er jo en grunn til at den er skrevet.

Feil:

De 144 000 er de som skal regjere sammen med Jesus i den himmelske regjering, (i himmelen) og de mener nå at de fleste av disse er på plass. Det er mennesker som allerede er døde for det meste, med døperen Johannes som den første. Det er kun de som "vet" med seg selv at de er blant disse som tar brød og vin under nattverden også. Sånn til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...