Gå til innhold

Overføring av penger, jeg er i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En slektning av meg sa at han skulle overføre penger til mitt kontonummer, bruker postbanken i Norge, det gjør han også.

De sa dette måtte søkes om? noe jeg synes var merkelig.

Dagen etter fylte han ut en giro der de skulle trekke ett beløp og overføre til min konto, som en regning på en måte. Dette gikk fint, men har ikke mottat penger ennå¨og begynner å bli veldig nervøs her, pengene ble satt inn kl 14.00 fredag så det er kanskje derfor de ikke er her? er vel ingen overføring i helgene?

tror dere det går an og overføre slik? reisebyrået refererer til west union, men hallo, betaler han en "faktura" til meg og min konto skal det vel holde?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer en gang i løpet av neste uke. Pengeoverføring til utlandet kan ta dagesvis, og det er naturligvis ingen overføringer i helgene.

Det han skulle gjort, var å ta ut penger og sette kontanter direkte inn på kontoen din. Da hadde du allerede hatt tilgang på pengene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke overføring i helgene nei, pengene er nok inne på mandag :)

Metoden det ble gjort på, er rett.

AnonymBruker
Skrevet

De kommer en gang i løpet av neste uke. Pengeoverføring til utlandet kan ta dagesvis, og det er naturligvis ingen overføringer i helgene.

Det han skulle gjort, var å ta ut penger og sette kontanter direkte inn på kontoen din. Da hadde du allerede hatt tilgang på pengene.

Han fikke lov, ble nektet av postbanken.

Hilsen nå exkunde av den banken der, takker for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Han fikke lov, ble nektet av postbanken.

Hilsen nå exkunde av den banken der, takker for svar :)

Det er faktisk ikke lov til å sette penger direkte inn på kontoer en ikke disponerer selv. Dette gjelder alle banker.

Skrevet

Hvis begge har norske banker, kan en jo fint overføre penger fra nettbanken sin til hvilken som helst sin konto. Men blir det gjort fredag ettermiddag vil det jo ikke være inne før mandag morgen uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke lov til å sette penger direkte inn på kontoer en ikke disponerer selv. Dette gjelder alle banker.

Det er helt feil. Jeg har gjort det i Postbanken og DnbNor. I postbanken brukte jeg bankkortet hvor beløpet ble trukket hos meg og satt inn på vedkommendes konto. Da var de tilgjengelig med en gang for mottaker. I DnbNor så kom jeg med kontanter. Det eneste spørsmålet jeg fikk var navnet på kontoeier.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal ikke jeg få lov til å sette inn penger på en annens konto?

Mitt liv og bruker mine hvite penger på det jeg vil:)

Pengene kom tirsdag ettermiddag,de tok i tilegg gebyrer.

AnonymBruker
Skrevet

Jovisst er det lov å sette penger inn på andres konto. Min mor overfører ofte til meg, jeg overfører til min bror og til venninne om de skal låne penger. Jeg kan overføre til min far, og han kan overføre til meg. I nettbanken altså.

Vi har alle samme bank og da er pengene inne på sekundet, også når vi er i utlandet.

Skrevet (endret)

Hvorfor i all verden skal ikke jeg få lov til å sette inn penger på en annens konto?

Mitt liv og bruker mine hvite penger på det jeg vil:)

Pengene kom tirsdag ettermiddag,de tok i tilegg gebyrer.

Dere gjorde det nå veldig vanskelig da.... hadde jo bare vært å overføre via nettbank, jeg gjør det moren og sønnen min stadig vekk. Det tar på ukedager en dag, men transaksjoner som gjøres på en fredag etter kl.12.00 blir ikke gjort før mandag morgen.

Og overføre direkte til en annens bank-konto slik at de har pengene samme dag, kan jo gjøres "live", men det vil bli gebyr uansett bank :sjenert:

PS. jeg har postbanken, og aldri hatt problem med direkte innskudd

Endret av Nita
AnonymBruker
Skrevet

Dere gjorde det nå veldig vanskelig da.... hadde jo bare vært å overføre via nettbank, jeg gjør det moren og sønnen min stadig vekk. Det tar på ukedager en dag, men transaksjoner som gjøres på en fredag etter kl.12.00 blir ikke gjort før mandag morgen.

Og overføre direkte til en annens bank-konto slik at de har pengene samme dag, kan jo gjøres "live", men det vil bli gebyr uansett bank :sjenert:

PS. jeg har postbanken, og aldri hatt problem med direkte innskudd

Hei, han som overførte penger har ikke nettbank;) derfor det ble såpass vanskelig, i tillegg har banken trekt meg for 20 euro som jeg ikke har fått utbetalt.

( prøvde en dag og ta ut 20 euro fordi jeg var usikker på om pengene var kommet ) fikk ingen penger, men nettbnken bokførte det likevel og satte kontoen ennå mer i minus....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...